Beperktedijkbewaking schreef op 25 november 2017 05:59:
[...]
We hadden het hier al eerder over. Je hebt gelijk.
Het lijkt soms zo dat de ontwikkelaars van SDC de infrastructuur verwaarlozen. Zij willen auto's laten rondrijden in een archaïsche en totaal niet aangepaste infra.
Dat is onzin natuurlijk.
Er zijn mensen die beter weten:
EuMC: How Do Traffic Signs Look Like in Radar? - IEEE Xplore
ieeexplore.ieee.org/iel7/6971859/6986339/06986388.pdf
door K Werber - ?2014 - ?Geciteerd door 7 - ?Verwante artikelen
Het artikel zelf is niet open toegankelijk. Maar de abstract spreekt boekdelen:
"The signs show strongly angle dependent reflection characteristics and several ... results of radar measurements of typical traffic objects and derive a model for ..."Deze is nog beter:
[PDF]Radar reflecting pavement markers for vehicle automation
www.viktoria.se/sites/default/files/....Vertaal deze pagina
Radar reflecting pavement markers for vehicle automation ... and off ramps, zones with custom speed limits, traffic lights, stop signs, etc.; while on long stretches...
Zij hebben het over QR-marks voor radar-reflecterende roadmarkers. Waarbij een voertuig zelfs uit kleine bewust aangebrachte verschillen in hun onderlinge spacings hun longitudinmale positie zou kunnen afleiden. Typisch voor Zweden die door sneeuw gewend zijn om alternatief te denken.
Gelukkig zijn wij niet de enigen (op dit forum?) die wat breder nadenken.
(En tja, als Scandinaviërs noemen zij in het artikel jammer genoeg alleen HERE. Daaruit en uit hun literatuurlijst concludeer ik dat dit artikel uit eind 2015 of begin 2016 stamt.)