Arcelor Mittal « Terug naar discussie overzicht

Arcelor Mittal - september 2017

2.694 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... 131 132 133 134 135 » | Laatste
Toekomstbeeld
0
quote:

Banks schreef op 23 september 2017 11:27:

Ik heb een vraag; ik was afgelopen vrijdag in bezit van turboXL long AM 21,4704. Ik had een stoploss staan op 21,56. De koers opende op 21,55 waardoor volgens mij mijn stoploss af moet zijn gegaan toch ? En ik mijn restwaarde toch nog ontvang ?
Daarna zakte de koers direct naar 21,31.
Volgens binck is mijn stoploss niet afgegaan omdat hij direct doorschoot naar 21,31. Maar ik zie dit uiteraard anders omdat de koers eerst op 21,55 is geopend.
Kunnen jullie me hier wat meer over vertellen/ uit leggen ?
En kan iemand me vertellen waar ik alle transacties van de eerste 5 minuten kan vinden ?

Alvast bedankt !

Bij de moeder van alle waarheden kun je de transacties vinden: Euronext.

www.euronext.com/nl/products/equities...

Selecteer "View data"
Set Display op 1000 records
En dan in het dataveld helemaal naar beneden scrollen.

Je ziet de handel beginnen met de verwerking vd voorbeurs ingelegde Auction transactions op 21,55 euro.
Bij regel trade id 320 zie je eerste echte handelskoers ontstaan op 21,54 Exchange continuous. En vervolgens de koers dalen.

Ik werk nooit maar dan ook echt nooit met stoplosses. Dus daar kan ik je niets over vertellen.
Bonbini
0
(offtopic)
Bij deze wil ik Peter Markus bedanken voor zijn gouden tip mbt Pharming Group. Zeer interessant aandeel momenteel. Gr. Bon.
Toekomstbeeld
1
quote:

03har schreef op 23 september 2017 13:58:

ArcelorMittal let op Uw zaak!

Ja wat moet je anders zaterdags als de tuin schoon is de auto gepoetst.
Har.

Prima overpeinzing, een AB.

Denk trouwens dat ze weinig kunnen veranderen aan het feit dat ze over 5 jaar niet meer de nr 1 vd wereld zijn. De door de Chinese overheid opgelegde & gedirigeerde consolidatie in de Chinese markt is nu éénmaal een gebeuren waar AM niet aan mee mag doen. Zij zijn immers geen staatsbedrijf.
Nr 1 zijn en blijven in Europa, nr 1 in de USA, nr 1 (of 2?) in Brasil. Prima wat mij betreft.
En inderdaad geen rare besluiten nemen India. Altijd leuk die hockeystick groeiscenario's in zo'n emerging markt maar achteraf kan het ook levensgevaarlijk blijken indien nu de verkeerde partners gekozen worden (of nog erger, dat de beloofde groeiscenario's allemaal niet uit gaan komen).

P.s.: klein detail, volgens de nieuwsberichten zou AM samenwerken met Tata in de strijd om de Bhushan assets. 1 vd concurrerende bieders is o.a. JSW.
[verwijderd]
0
quote:

03har schreef op 23 september 2017 13:58:

Een overpeinzing, nu eens niet de I.O. prijs of aandeelwaarde maar de staalwereld Europa en globaal. Voor wie het leuk vindt. Niet leuk => overslaan.
Cijfers zijn globaal niet mierenneuken.

Europa.
ThyssenKrupp heeft gedurende de vorige crisis (2008) gepoogd voet aan de grond te krijgen in Nafta/Zuid Amerika. Eerste poging mislukte, de overname van Dofasco/Canada werd tegengehouden door Den Haag. (Dofasco wilde verder met ThyssenKrupp i.v.m. technologieproblematiek, dit mislukte. 2e poging ging uit van Arcelor voor de fusie, men werd het eens doch meteen daarna kwam fusie Arcelor met Mittal. Dat was niet wat Dofasco wilde en maakte afspraak met Arcelor, bij door gaan van fusie Arcelor met Mittal zou Dofasco naar Thyssenkrupp gaan, helaas stak de rechter (Den Haag) hier een stokje voor en Dofasco moest mee met ArcelorMittal. Jammer voor Thyssenkrupp, achteraf, gelukkig voor Dofasco.
Tweede poging van ThyssenKrupp was het opzetten van Calvert en C.S.A. Brazilie. Hier is ongeveer 2 x 5,5 miljard ingestoken. Calvert kwam niet tot de productie die bedoeld was, en werd (ex Inox deel) verkocht aan AM voor 1,5 miljard (vraagprijs was 4 miljard, nieuwbouw prijs ongeveer 5,5 miljard!!!!).
Ook de vestiging van ThyssenKrupp (CSA) in Brazilie leverde ook niet op wat het moest zijn, Vale (27%) werd uitgekocht en alles werd voorjaar 2017 verkocht aan Ternium voor ook weer 1,5 miljard. Ook hier weer, vraagprijs was 4 miljard, nieuwbouw prijs ongeveer 5,5 miljard!!!!). De voorwaarde lang geleden afgesproken van 2 miljoen ton naar Calvert blijft bestaan, ook na de overdracht. De nachtmerrie voor ThyssenKrupp was kompleet v.w.b. de staal sector
Kortom een les voor ArcelorMittal (m.b.t. SAIL) een greenplan opzetten vergt inzicht, kennis maar vooral van ervaring. ArcelorMittal heeft meer ervaring met het rendabel maken van onrendabele sites. Ze heeft dit meerdere malen getoond (Calvert), met het opzetten nieuwbouw heeft men geen tot weinig ervaring.
Nu ThyssenKrupp, na minder goede Staal-ervaringen gaan ze de staal-sector afstoten en zich toeleggen op waar ze goed in zijn n.l. techniek/liften, bijkomend voordeel schulden aflossen met aandeel staalsector.

ThyssenKrupp gaat zich verbinden met Tata europa, eigenlijk met Tata IJmuiden (ex Hoogovens) en Port Talbot, de rest van Tata, ex. Corus ex. Brittisch steel in Engeland gaat onder andere namen onafhankelijk van Tata verder, afgestoten i.v.m. uitzichtloosheid. Let wel dit is de vloeibare en deels zwarte kant (plakken, lang en WGR). De bekledingslijnen blijven bij Tata. Ook Port Talbot (2 hoogovens) is een matig draaiende site. Tata heeft toegezegd dat ze 10 jaar wil blijven draaien als het pensioenfonds van Brittisch steel toezeggingen wil doen. Dit betekende minder pensioen voor ex Brittisch steel gepensioneerden. Zolang er alleen sprake was van Tata was de deal O.K. Nu echter ook ThyssenKrupp erbij komt geeft deze deal in Engeland maar vooral bij ThyssenKrupp problemen. Gelukkig heeft Tata dit opgelost met het pensioenfonds en o.a. door te willen investeren (100milj.) MITS, en dit is heel goede en belangrijke zet van Tata: de beoogde ‘Targets are met’. Dit is zeker in Engeland voor de nieuwe combinatie een goede afspraak en duidelijke.

Capaciteit ArcelorMittal in Europa is ongeveer 40 milj. ton.
Capaciteit Tata/ThyssenKrypp is ongeveer 3 x 7 = 21 miljoen ton.
AM blijft wel groter maar moet nu wel rekening houden met een belangrijke medespeler. Totale capaciteit in Europa is ongeveer 150 miljoen ton (europa vraag = 120 milj. ton). Er is dus nog veel te ‘consilideren’. Doet men dit niet dan sneeuwt europa onder door China en op korte termijn door India.

India:
Barst van de plannen doch krijgt weinig tot niets echt van de grond. Zeker SAIL is daar een goed voorbeeld van. Er lopen vele nieuwbouwprojecten en of voorstellen die tot op heden niet van de grond komen. Erger de vele bestaande sites draaien onrendabel en staan op punt van falliet gaan. Suggestie van ArceloMittal en JSW om samen iets over te nemen (Bushan) lijkt (m.i.) verstandig!!!!!! Men weet wat men koopt (hardware) en krijgt
aan schulden. Een goede koopman maakt dan een aardige prijs.

-0-0-0-
Delhi-based Bhushan Power, which owes over Rs37,000 crore to a consortium of lenders led by Punjab National Bank, was among 12 large companies identified by the Reserve Bank of India (RBI) where banks were directed to initiate insolvency proceedings. Barring Era Infra Engineering Ltd, petitions have been admitted in all other cases. According to the Insolvency & Bankruptcy Code (IBC), 2016, upon admission, the board of the company is suspended and IRP is responsible for the daily management of the company. The IRP has to come up with a resolution plan within 180 days, extendable by another 90 days, of the admission of the petition. In case the account is not resolved, the company goes into liquidation.
Source : Mint Voda: 22 sep 2017 om 15:34
-0-0-0-

China:
De Chineese overheid eist: een consolidatie van staal producenten in China en meer landelijke invloed (milieu) minder regionale invloed. Huidige productie is ong. 800 milj ton staal waarvan in 2020 60% door 10 staal makers geproduceerd wordt. Dus reken maar op 4 a 5 staalmakers die dan MEER produceren dan ArcelorMittal.
Dit maakt ArcelorMittal kwetsbaar mede door zijn grote geografische spreiding van capaciteit.
Kortom ArcelorMittal staat ergens voor. Maar zonder veranderingen zijn ze over 2 jaar een middenmoot speler en hun leidende rol kwijt! Plan 2020 voorziet in een aantal wezenlijke veranderingen/verbeteringen/kostenbesparingen edoch wat is de status tot op heden! O.a. b.v. centraliseren van bekledingslijnen. Gaat nog niet erg snel. Zwarte kant opvoeren duurt erg lang (ILVA/Sail).

ArcelorMittal let op Uw zaak!

Ja wat moet je anders zaterdags als de tuin schoon is de auto gepoetst.
Har.

Ab, morgen weer zo'n mooie text?
[verwijderd]
0
quote:

Robert F schreef op 23 september 2017 13:17:

[...]

Beste (aldanniet zeer) deskundige belegger,

Ik moet zeggen, door MT er uit te gooien en lager terug te kopen was je handiger dan ik deze week.

De slotkoers augustus was 22.44 op dit moment staan we op 21.65...
Wil het nog een mooie maand worden moet er rap een € bij komen.
Je zegt een paar posts terug te verwachten dat de koers komende week 5a10% zal stijgen. Kun je aangeven waar dit op is gebaseerd?

Mijn oorlogskasje wat aangevuld om maandag bij te kopen.

Ps..als we eind volgende week €1,50 hoger staan vind ik dat je 'extreem' voor je naam mag zetten. En als we zakken kun je er 'minder' voor zetten.
Er zijn genoeg redenen waarom de koers begin volgende week (ma of di) weer omhoog zou schieten. Het is zeker mogelijk dat we €1,50 er bij krijgen volgende week. Natuurlijk kan de racketman of trumpie de koers negatief beïnvloeden. Verder en ik ben nog altijd de enige hier volgens mij, denk ik dat Spanje - Catalonië echt wel eens uit de hand kan lopen waardoor de koers aankomende week en/of de week daarop de koers ook negatief kan beïnvloeden
Gaston Lagaffe
0
quote:

03har schreef op 23 september 2017 13:58:

Een overpeinzing, nu eens niet de I.O. prijs of aandeelwaarde maar de staalwereld Europa en globaal. Voor wie het leuk vindt. Niet leuk => overslaan.

Capaciteit ArcelorMittal in Europa is ongeveer 40 milj. ton.
Capaciteit Tata/ThyssenKrypp is ongeveer 3 x 7 = 21 miljoen ton.
AM blijft wel groter maar moet nu wel rekening houden met een belangrijke medespeler. Totale capaciteit in Europa is ongeveer 150 miljoen ton (europa vraag = 120 milj. ton). Er is dus nog veel te ‘consilideren’.
Mooie bijdrage welke het lezen weer de moeite waard maakt. AB.
ik vroeg mij af welke grote partijen er in Europa nog over waren ? In Zweden zit nog een kleinere speler maar wie speelt nog meer een rol. 40 + 21 = 61 / 150 = ca 50 % Ik dacht dat AM en TKTS tezamen al richting de 75 % zaten. Zijn dit de Russische producenten ?
03har
2
@TKB: Dank voor je correctie, klopt m.b.t. tot Tata. => AB
@Gaston,
Hierbij een globaal overzicht van staalNATIES Europa.
Het is tegenwoordig moeilijk nog te spreken van Staalmakers en hun origin. Hoogovens was Nederlands, tot het Corus en Engels werd. Daarna werd het via Tata Indies en nu met Thyssenkrupp, hoofdkantoor in Nederland mogelijk weer Nederlands of toch Duits.
Dan de definitie Europa, normaal gesproken alle Europese landen doch ook vaak aangeduid als de 28 landen van de EU.
Productie EU (28 landen) is 160 miljoen ton staal
Productie heel Europa is incl. Rusland en Turkey 300 milj ton staal !!!!!!!!!

Staal landen, de grotere met productie mogelijkheden (> 10 milj. ton).
Rusland 70 milj. ton staal
Duitsland 40 milj. ton
Turkeye 30 milj ton
Oekraine 20 milj. ton
Italia 20 milj. ton
Frankrijk 14 milj. ton
Spanje 14 milj. ton

Let wel dit is capaciteit, er zit nogal wat capaciteit in de mottenballen.
Je ziet het loopt snel op. In bovenstaand rijtje vind je ook ArcelorMittal staal. Het ontbrekende deel wordt ingevuld door kleine staalmakers < 10 milj. ton (deze gaan het dus niet redden m.u.v. RVS producten die per definitie klein zijn).

Houd er rekening mee dat hier ook RVS staal bij zit (veel in Scandinavië), zelfs Tata Engeland en Thyssenkrupp bezitten EAF’s voor electro staal en/of RVS. Dit zijn vaak wel kleine spelers in de staalmarkt doch op hun speelveld vaak wel toppers. Een heel klein deel van Calvert b.v. bestaat uit RVS welke door een Scandinavische club wordt bedreven.
Staal in Europa komt a.o. ook van de volgende groepen.:
Riva, Severstal, Salzgitter, Voest Alpine, Erdemir, Brittisch Steel !!, Greybull!!!
Mogelijk geeft dit je weer een beetje meer inzage in deze bijzondere/bizarre staal wereld.
Fijne zondag voor eenieder!

Har.

[verwijderd]
0
[quote alias=Banks id=10294767 date=201709231127]
Ik heb een vraag; ik was afgelopen vrijdag in bezit van turboXL long AM 21,4704. Ik had een stoploss staan op 21,56. De koers opende op 21,55 waardoor volgens mij mijn stoploss af moet zijn gegaan toch ? En ik mijn restwaarde toch nog ontvang ?
Daarna zakte de koers direct naar 21,31.
Volgens binck is mijn stoploss niet afgegaan omdat hij direct doorschoot naar 21,31. Maar ik zie dit uiteraard anders omdat de koers eerst op 21,55 is geopend.
Kunnen jullie me hier wat meer over vertellen/ uit leggen ?
En kan iemand me vertellen waar ik alle transacties van de eerste 5 minuten kan vinden ?

Alvast bedankt !

Goedemorgen Banks,

Het volgende heeft waarschijnlijk plaatsgevonden.
Je stoploss is bereikt bij opening. Als je stoploss bereikt is stuurt je broker deze naar de beurs met de opdracht direct verkopen.
Daar de snelheid van dalen van het aandeel sneller ging als jou opdracht verkopen bij de beurs aankwam,wordt je aandeel dus verkocht op het moment dat de opdracht gegeven wordt. Waarschijnlijk dan op 21.31. Dit is bij een gewone stoploss

Bij een limiet stoploss heb je aangegeven voor de prijs waarvoor ze verkocht moeten worden bij bereiken. Hij is er onder gegaan dus niet de geplaatste prijs bereikt. Dus wordt hij niet verkocht maar staat wel te boek om verkocht te worden voor de jou gestelde prijs.

Maar alles is toch uiteindelijk verkocht want aandeel is hoger gesloten.
Je hebt alleen geen ritje kunnen maken.

Zelf denk ik dat je beter kunt blijven zitten omdat ik het gevoel heb dat hij komende weer terug naar de 22,... hoogte gaat.

groetjes Maripi
Toekomstbeeld
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 23 september 2017 23:38:

[...] Mooie bijdrage welke het lezen weer de moeite waard maakt. AB.
ik vroeg mij af welke grote partijen er in Europa nog over waren ? In Zweden zit nog een kleinere speler maar wie speelt nog meer een rol. 40 + 21 = 61 / 150 = ca 50 % Ik dacht dat AM en TKTS tezamen al richting de 75 % zaten. Zijn dit de Russische producenten ?
Productiecijfers over de jaren heen.
Helaas niet per bedrijf maar per land. Is inclusief roestvrijstaal.
Elders op de Eurofer site kun je ook deelnemende bedrijven ontdekken.

www.eurofer.org/News%26Events/Publica...

Ps..: zo te zien geen Russische productie die meegeteld wordt voor de regio Europa.
Severstal doet wel 11 miljoen ton productie
(bron en.wikipedia.org/wiki/List_of_steel_p...
maar zal dus niet in deze Eurofer cijfers zitten.

Toekomstbeeld
0
En nog drie hele grote Russische producenten ook niet:

Novolipetsk Steel met 16,6 miljoen productie
Evraz Steel met 13,5 miljoen productie
Magnitogorsk Iron and Steel works met 12.5 miljoen productie

en.wikipedia.org/wiki/List_of_steel_p...

Door het overzicht van 03Har getriggerd maar ben me nooit echt bewust geweest dat Rusland zo ontzettend veel produceert. Met Severstal erbij toch zeker 4 bedrijven die samen meer dan 50 miljoen ton produceren.

Vraag me af hoeveel tonnen daarvan concurreren met AM.
Peter Markus
0
quote:

Bonbini schreef op 23 september 2017 19:03:

(offtopic)
Bij deze wil ik Peter Markus bedanken voor zijn gouden tip mbt Pharming Group. Zeer interessant aandeel momenteel. Gr. Bon.
Dankjewel
Wou dat ik zelf het lef had een gedeelte AM te ruilen met Pharming.
Helaas niet gedaan en nu denk ik beide aandelen kunnen ongeveer 50% stijgen vanaf de huidige prijs, waardoor ik omruilen niet slim acht.
Misschien bij een dip van 10% Pharming.
Wie weet.
Groet PM
Sentiment
0
Als je het koers verloop van de afgelopen maanden bekijkt, zie je dat hij telkens afketst op, of rond, de 23 euro.
Pas wanneer er echt goede resultaten, of goede ontwikkelingen komen zal dit doorbroken worden.
[verwijderd]
0
quote:

Sentiment schreef op 24 september 2017 10:37:

Als je het koers verloop van de afgelopen maanden bekijkt, zie je dat hij telkens afketst op, of rond, de 23 euro.
Pas wanneer er echt goede resultaten, of goede ontwikkelingen komen zal dit doorbroken worden.
Daar gaat het niet om op de beurs....
Alles hangt af en valt of staat bij de analistenverwachtingen (worden deze overtroffen, of juist niet?).
Mooi artikel hierover in het laatste maandblad vd VEB.
03har
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 24 september 2017 10:24:

En nog drie hele grote Russische producenten ook niet:

Novolipetsk Steel met 16,6 miljoen productie
Evraz Steel met 13,5 miljoen productie
Magnitogorsk Iron and Steel works met 12.5 miljoen productie

en.wikipedia.org/wiki/List_of_steel_p...

Door het overzicht van 03Har getriggerd maar ben me nooit echt bewust geweest dat Rusland zo ontzettend veel produceert. Met Severstal erbij toch zeker 4 bedrijven die samen meer dan 50 miljoen ton produceren.

Vraag me af hoeveel tonnen daarvan concurreren met AM.
Toen ik vanochtend de kaart van Europa bekeek zag ik dat inderdaad Europa doorloopt tot en met Rusland, en dus de staal productie van Rusland bij Europa hoort. Russische markt is te gesloten en geïsoleerd om echt concurrent te zijn voor EU/ArcelorMittal. Alleen Severstal is open, komt waarschijnlijk omdat deze in het verleden nog wel actief geweest is in de westerse markt. Severstal is hier in Italia redelijk bekent. Severstal is een poos eigenaar geweest van de Lucchinni group, en deze jawel was de eigenaar van de zwarte kant van Piombino waar ArcelorMittal de bekledingskant heeft.
En ook komt de naam Lucchini (nu zonder Severstal) weer tevoorschijn bij de verkoop van ILVA!!!!
Maar echte concurrentie van Russische staalmakers (dumping uitgezonderd) neen dat geloof ik niet. Ze zijn te geïsoleerd v.w.b. economie en infra.

Har.


[verwijderd]
0
quote:

03har schreef op 24 september 2017 15:54:

[...]

Toen ik vanochtend de kaart van Europa bekeek zag ik dat inderdaad Europa doorloopt tot en met Rusland, en dus de staal productie van Rusland bij Europa hoort. Russische markt is te gesloten en geïsoleerd om echt concurrent te zijn voor EU/ArcelorMittal. Alleen Severstal is open, komt waarschijnlijk omdat deze in het verleden nog wel actief geweest is in de westerse markt. Severstal is hier in Italia redelijk bekent. Severstal is een poos eigenaar geweest van de Lucchinni group, en deze jawel was de eigenaar van de zwarte kant van Piombino waar ArcelorMittal de bekledingskant heeft.
En ook komt de naam Lucchini (nu zonder Severstal) weer tevoorschijn bij de verkoop van ILVA!!!!
Maar echte concurrentie van Russische staalmakers (dumping uitgezonderd) neen dat geloof ik niet. Ze zijn te geïsoleerd v.w.b. economie en infra.

Har.

Is op die kaart de Krim Rusland of Oekraïne?
[verwijderd]
0
quote:

Sentiment schreef op 24 september 2017 10:37:

Als je het koers verloop van de afgelopen maanden bekijkt, zie je dat hij telkens afketst op, of rond, de 23 euro.
Pas wanneer er echt goede resultaten, of goede ontwikkelingen komen zal dit doorbroken worden.
Sowieso bij de Q3 cijfers wordt de €23 structureel doorbroken maar mogelijk eerder zelfs.
[verwijderd]
2
Normaal kon ik altijd via de drukstbezochte of populairste draadjes op het Arcelor-draadje terecht. Maar van beide is het "geweldige" draadje verdwenen. Dus toch niet zo geweldig "zeer deskundige belegger!
Kogovus
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 23 september 2017 18:25:

[...]

Spreken is zilver waard en zwijgen goud. Gezegde waar jij maar eens over moet gaan nadenken en dan toepassen.

Dollar klojo, 27 dollar.
LOL ;-)
NewKidInTown
1
quote:

Toekomstbeeld schreef op 23 september 2017 18:25:

[...]

Spreken is zilver waard en zwijgen goud. Gezegde waar jij maar eens over moet gaan nadenken en dan toepassen.

Dollar klojo, 27 dollar.
klojo voorspelt een EUR/USD van 1,00 snap dat dan, doe er je "voordeel" mee en neem je positie in ;-)

opening 21,45 ?
2.694 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... 131 132 133 134 135 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 10:58
Koers 23,760
Verschil +0,290 (+1,24%)
Hoog 23,950
Laag 23,550
Volume 590.442
Volume gemiddeld 2.462.006
Volume gisteren 3.800.729

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront