TomTom « Terug naar discussie overzicht

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
[verwijderd]
0
www.marketwatch.com/story/tesla-short...

Het spel van vraag en aanbod, in dit geval zoiets als rood/zwart aan de roulette.
Lees vooral de reacties onder het artikel....
[verwijderd]
0
www.marketwatch.com/story/softbank-ce...

An Uber spokeswoman and a Lyft spokesman declined to comment on Mr. Son's remarks.

The Wall Street Journal has reported that SoftBank approached San Francisco-based Uber recently about a multibillion-dollar stake but that the negotiations were preliminary and any deal would likely be on hold until Uber hires a new CEO.

Let wel! Het Midden Oosten in nu voor Careem, uber is weggedrukt!

Turkije dan!(Uber is daar nu opgestart) een Ankara en Instanbul, steden met elk >20 miljoen bewoners, goed voor >30.000 app-chauffeurs per stad.

De waarde van "de platen" zoals ze de taxi-kentekens/vergunningen daar noemen dalen nu al, iedereen van enige importantie(van straat-agent tot Dictator) heeft daar platen in bezit.

Er is nog geen lokale tegenhanger van het Amerikaanse App-bedrijf zichtbaar....nog niet!
Wipo
0
Interessant:
Seeking Alpha
The Tesla Autonomous Ruse Rolls On
Aug. 11, 2017 12:07 PM • TSLA
[verwijderd]
0
daskapital.nl/2017/08/aandeelhouders_...

Het bedrijf dat als eerste zou moeten doorkomen met "autonoom" zit in zwaar weer, de grootaandeelhouders hebben nu ook onderling mot met elkaar, waar mensen samenwerken ontstaan problemen, een auto zonder bestuurder zou dus uitkomst moeten bieden....
[verwijderd]
0
readwrite.com/2017/08/10/apple-rnd-ar...

Als je dit artikel leest lijkt de meest logische (en profijtelijke?) route voor Apple om de AR-content te leveren die betekenis moet geven aan de wereld waar je je fysiek doorheen verplaatst, waarvan een flink deel over een tijdje in SDC's. Als waardevolle partner één aspect van het totaalplaatje leveren waar je echt goed in bent. Dat is slimmer dan keihard concurreren.

Ik denk dat ze goed kijken naar de fouten die Google/Waymo maken, waardoor ze er maar niet in slagen om de harten van iedereen in de industrie te winnen. Waar Google in de tijd van de zoekmachines juist iedereen voor zich wist te winnen door een "schijnbaar onzelfzuchtig" image strijken ze bij SDC's iedereen tegen de haren in.
[verwijderd]
0
"Taxibedrijf Uber wil vers geld aantrekken, zonder dat de laatste waardering van het bedrijf, op zo'n $68 mrd, in gevaar komt. Daarvoor wordt een ingewikkelde constructie opgetuigd, omdat de waardering door alle tumult van de afgelopen maanden onder druk is komen te staan.
De laatste waardering is gebaseerd op de laatste financieringsronde. In juni vorig jaar stak Saoedi-Arabië afgerond $3,5 mrd in Uber voor een belang van 5%. De nieuwe ronde moet voorkomen dat alle investeerders moeten afschrijven op hun belangen. Bovendien zou het enkele investeerders en het personeel de ruimte moeten bieden hun belangen af te bouwen. Want een beursgang is voorlopig niet meer aan de orde. Dit alles meldt de Financial Times op basis van twee bronnen.
Het idee is $1 mrd aan nieuw geld op te halen tegen een waardering die hoger is dan $68 mrd. Deze investeerders zouden vervolgens pro rata voor $10 mrd lager geprijsde aandelen mogen kopen, waarna de totale waardering onveranderd zou moeten blijven. Onderdeel van de hele deal is ook dat bestaande aandeelhouders die volgende maand vrij zijn om te verkopen, van hun aandelen af te helpen....(hele artikel op FD.nl)

Er zijn al aankondigingen van afscheid van aandeelhouders van het eerste uur, ze zullen ruime rendementen maken, een hele mooi rit afsluiten.

Maar het ap-bedrijf blijft geld verbranden, en niet zo zuinig ook!
Ik schat in dat de boel in elkaar gaat zakken, de cash outflow zal gaan haperen, de wekelijkse uitbetalingen aan de chauffeurs zal als eerst geraakt worden...

Lyft moet snel naar Europa komen....
[verwijderd]
0
daskapital.nl/2017/08/update_uber_zak...

De nieuwe CEO wil ook nog niet doorkomen, in Amsterdam zijn er steeds minder autos beschikbaar, maar wat er achter het stuur zit verbaasd mij nog het meest!
DeZwarteRidder
1
Zelfrijdende auto

Of neem de zelfrijdende auto. Experts verwachten dat over circa 20-25 jaar alle auto’s zelfrijdend zijn. Dat is een gigantische markt. Die de grote Amerikaanse techbedrijven zeker niet links zullen laten liggen. Google bijvoorbeeld is al langere tijd intensief bezig met het testen van zelfrijdende auto’s.

Ook hebben deze bedrijven vergaande plannen om een deel van het betalingsverkeer over te gaan nemen. Zo heeft Apple bijvoorbeeld Apple Pay opgetuigd. Apple is trouwens ook bezig met projecten voor Virtual Reality, eveneens een markt met een enorme groeipotentie. En allemaal zijn ze bezig om zich goed te positioneren om te profiteren van de groei van robotica. Onder meer door robotica-experts aan te trekken. Of door, zoals Amazon, een robotica dochterbedrijf op te richten.
keak
0
Je hebt helemaal gelijk dit is een big tech game maar ik hoop dat ook tomtom hier nog een beetje ken van profieren!!!
roloff
0
Zojuist weer bij TT ingestapt, de bodem boven 8.63 is inmiddels aardig aangestampt.

Volgens mij kunnen we voor een ritje weer UP! Suk6 allen. gr. Roloff

www.tostrams.nl/artikel-detail.aspx?I...

roloff
0
Uitzoomen is belangrijker dan inzoomen om een goed beeld te verkrijgen.

Dat we binnen het stijgende trendkanaal blijven is vooralsnog het meest waarschijnlijke scenario.

Voor wat het waard is natuurlijk ;-). gr. Roloff
Bijlage:
DeZwarteRidder
0
Met een Biro-karretje mag je overal staan
2 uur geleden Richard van de Crommert

AMSTERDAM - Wie een Biro heeft, voelt zich momenteel de koning te rijk in Amsterdam. Het autootje, dat nog het meest wegheeft van een hippe versie van de Canta, is aan een stevige opmars bezig. Maar regels voor het nieuwe voertuig zijn er niet tot nauwelijks. Het betekent dat het autootje overal in de stad te parkeren is: gewoon op de stoep, voor de ingang van de Bijenkorf bijvoorbeeld. Gratis.

Dat is zo makkelijk omdat de Biro de status heeft van gehandicaptenvervoer. Maar daar waar een Canta gemaakt is voor mensen die slecht ter been zijn, wordt de Biro vooral gebruikt door de hippe stadsbewoner. Die laat het wagentje registreren als gehandicaptenvervoer in plaats van als een brommobiel. Wordt het autootje als brommobiel geregistreerd, dan vervalt het voordeel van op de stoep parkeren.

De gemeente Amsterdam is zich bewust van het Biro-gedrag. „De voertuigen mogen gebruikmaken van fietspaden en autowegen en mogen overal gratis parkeren”, zegt een woordvoerster. „Amsterdam ervaart een opkomst van de voertuigen, die ook door personen zonder handicap worden gebruikt.” Gehandicaptenvoertuigen kunnen door de gemeente ergens worden verboden. Voor de Biro is dat nog niet het geval.

De gemeente is wel in overleg met het ministerie van Infrastructuur en Milieu om de toename van geparkeerde gehandicaptenvoertuigen (zoals Biro’s en Canta’s) aan te kunnen pakken. De hoofdstad wil een wetswijziging doorvoeren die ervoor zorgt dat gehandicaptenvoertuigen alleen alle voordelen krijgen als de bestuurder daadwerkelijk recht heeft op een status als gehandicaptenrijder.

Koeriersdiensten

„Naast de Biro zien we een stijgend gebruik van zogenoemde Light Electric Vehicles (LEVs, kleinere elektrische voertuigen) voor goederenvervoer, veelal koeriersdiensten”, vervolgt de woordvoerster.

Verwacht wordt dat door de groei van het aantal Biro’s het gebruik van de Amsterdamse fietspaden zal toenemen. Vorig jaar kwam Amsterdam nog met het ministerie overeen dat snorscooters vanaf 2018 niet meer welkom zijn op het fietspad. Die ruimte wordt nu opgevuld door de vele Biro’s.

„Door meer en bredere voertuigen kan er meer overlast voor fietsers ontstaan”, stelt de woordvoerster. „Het effect op de verkeersveiligheid is onbekend. De opkomst van de LEVs wordt trouwens niet per se als negatief gezien. Want ze kunnen een bijdrage leveren aan een aantrekkelijkere openbare ruimte en een bereikbare stad als ze reguliere auto’s of bestelbusjes gaan vervangen.”
[verwijderd]
0
First results released for Melbourne's EastLink automated vehicle trials

Defined as ‘hands-on partial automation’ with some automated functions for steering, acceleration and braking, the research has been conducted with the latest Level 2 vehicles provided by the widest range of manufacturers for a trials program of this type, including BMW, Honda, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Volvo, and most recently, Tesla. A Lexus has just commenced trials, and Audi and Toyota will soon be providing vehicles to assist with the program.

www.automotivenl.com/nieuws/automotiv...
[verwijderd]
0
"Immelt out of contention to run Uber"

Heeft niets met geld te maken, er valt gewoon geen eer te behalen, de kans op afbreuk is levensgroot.

De uber-prijzen deden gisteren en vanmiddag te veel geld, steeds minder chauffeurs= dus hogere fares.

Uiteindelijk zal deze app zich uit de markt prijzen op....marktwerking!
[verwijderd]
0
www.taxipro.nl/ondernemen/2017/08/29/...

"Belastinginformatie die via Nederland bij de Deense autoriteiten terechtkwam lag aan de basis van de veroordeling. In Nederland staat immers het Europese hoofdkantoor van taxidienst Uber"

Ons Kikkerlandje faciliteert alle Europese ritjes via het Europese hoofdkantoor in Amsterdam in connectie met de commanditaire vennootschap op Bermuda(FD.nl)

Als je het groots bekijkt moet je het land Nederland voor de rechter slepen voor het hosten en onderhouden van het Amerikaanse app-bedrijf....misschien komt dat moment ooit nog!
roloff
1
Slotkoers TomTom exact 8.63 na er intraday onder te hebben gestaan.

Zou de steun 8.63 houden, 8.63 is in ieder geval nog een extra keer aangestapt.

Vandaag swing -8 op de swingteller (9 is meestal de laatste).

www.nicoprbakker.nl/chart-service/amx...

AMX in oversold gebied, vandaag eveneens swing -8 www.nicoprbakker.nl/chart-service/amx...

AEX: www.nicoprbakker.nl/chart-service/aex...
[verwijderd]
0
"Het Amerikaanse ministerie van justitie begint een vooronderzoek naar een of meer omkooppogingen die mensen van Uber buiten de VS zouden hebben ondernomen.
De aankondiging van het onderzoek kwam op de dag dat Khosrowshahi bevestigde dat hij de nieuwe topman van Uber wordt. Uber liet weten aan het vooronderzoek mee te werken. Om welk land of landen het gaat is niet bekend...(hele artikel op FD.nl)

Het circuleert hier wel, maar er is protectie van Hogerhand!
De kans is zeer ruim aanwezig dat ons Kikkerlandje in beeld gaat komen....
DeZwarteRidder
0
How A 34-Year-Old Audio Equipment Company Is Leading The Self-Driving Car Revolution

Alan Ohnsman , Forbes Staff

This story appears in the September 5, 2017 issue of Forbes. Subscribe
Timothy Archibald for Forbes

Inventor Dave Hall, founder and CEO of Velodyne, has positioned his company to be the leading supplier of LiDAR sensors that allow autonomous vehicles to see.

Seconds after David Hall punches in a code, the electronic gate to his waterfront residence swings open. It's a large compound but not the kind you'd expect from a tech entrepreneur who is as responsible as anyone for ushering in the self-driving-car revolution. Hall, 66, is CEO of Velodyne, the leading maker of LiDAR sensors, the "eyes" that allow autonomous vehicles to see what's around them. He lives among a ramshackle collection of low-slung, shingled and metal structures built around a concrete plot on the Bay Area island town of Alameda, California. It's his favorite refuge, equal parts living quarters and workshop, where this inveterate tinkerer and serial inventor can work on his pet projects.
3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront