PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL augustus 2017

4.542 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 224 225 226 227 228 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Jager63 schreef op 10 augustus 2017 10:40:

Alleen al bij die naam krijg ik pijn in mijn rug.
Da's mooi... die rugpijn van jou, da's een teken dat het bloed inmiddels over de straten stroomt; denk dat weinig aandeelhouders rekening hebben gehouden met een terugval naar 3,54 euro - al helemaal niet n.a.v. de cijfers die afgelopen maandag werden gepresenteerd.

Echter, we hebben in het verleden wel vaker bewegingen gezien die vooral een reflectie vormden van het sentiment. Die brief over de pakketjes aanbesteders in het financieel dagblad is natuurlijk ook weer koren op de molen van de shortende partijen... want dat soort berichten maakt beleggers vandaag kopschuw.

3.54 euro zojuist.
[verwijderd]
0
BRON: NOS
Markt voor pakketbezorging blijft met dubbele cijfers groeien

De markt van pakketjes stijgt nog steeds explosief. In 2016 verstuurden bedrijven en consumenten - mede door het succes van de internetwinkels - 350 miljoen pakketten, 12 procent meer dan in 2015.

Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de Post-en Pakketmonitor 2016 van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). De bezorgmarkt in zijn geheel groeit, ondanks de dalende hoeveelheid brievenpost: de pakkettenmarkt groeit harder dan de markt voor de brievenbus krimpt. De omzet steeg in 2016 naar bijna 3 miljard euro.

Pakketbezorgers spelen in op de groeiende bezorgmarkt door hun dienstverlening flexibeler te maken. Ze maken meer gebruik van pakketautomaten en investeren in software die het afleveren van pakketten en ophalen van retourzendingen combineert. Ook investeren de pakketvervoerders in manieren om het aantal ritten in stadscentra te verminderen.

Brievenbuspost

De omzet van de brievenpost blijft dalen. Zakelijke afzenders verstuurden in 2016 10 procent minder brieven dan in 2015. Consumenten verstuurden gemiddeld 12 brieven in 2016, het jaar ervoor waren dat er nog 13.

Uit de Post- en Pakketmonitor blijkt dat regionale postvervoerders in 2016 hebben geïnvesteerd in de uitbreiding van hun eigen bezorging. Hun aandeel in de postmarkt stijgt en het aandeel post dat ze via het netwerk van PostNL liet bezorgen, daalde ten opzichte van 2015.

PostNL beklaagde zich maandag over de maatregelen die het van toezichthouder ACM krijgt opgelegd. De postbezorging op het platteland is volgens PostNL bijna niet meer te betalen, daarom wil PostNL dat de toezichthouder de concurrentie beperkt. Maar de ACM heeft onlangs bepaald dat het postbedrijf het eigen landelijke postnetwerk voor andere en kleinere concurrent-postbezorgers moet blijven openstellen.
prinszicht
0
Goh, je gaat toch denken. Om 7:15 maandag was ik er vroeg bij om dat miezerige stukje pr van Herna te veroordelen. Een brevet van onvermogen. Het moest zonodig nu en niet 8 maanden eerder onder druk van Bpost. Wat als ze haar mond had gehouden? Alleen de cijfers met iets beter dan verwachtte winst. Leuk verhaaltje er bij over de paketten en geen waarschuwing over een onderkant van de bandbreedte.....? Wat heeft Herna toch voor ogen gehad? Ze weet dat de politiek niets voor haar gaat betekenen. Waarom dan toch? Waarom niet binnenskamers? Iemand? Of volgt ze instructies op?
[verwijderd]
0
quote:

williedevil schreef op 10 augustus 2017 10:37:

Ik zie een heleboel nieuwelingen hier op het forum. Even wat bijpraten van mijn kant, ik zit er al ruim 6 jaar in, dus ik weet er alles van, nou ja, heul veul dan....
Indertijd door veel te handelen veel geld verdiend met PostNL. Maar ook in de loop van de tijd een aardige voorraad PostNL aandelen voor de lange termijn aangehouden.
Voor alle mensen die het is ontgaan. PostNL is een paar maanden geleden door een aantal grootaandeelhouders als een onbelegbaar bedrijf gekwalificeerd (dus handen af van dit aandeel). Natuurlijk staat het iedereen vrij om er anders over te denken, maar dit was en is niet zo maar een loze kreet of een kreet die ooit uit wanhoop is gedaan. Dit zijn weloverwogen verklaringen geweest van die grootaandeelhouders die er net als ik al jaren inzaten. Onder dit bestuur met daarbij gevoegd het nederlandse politieke klimaat t.a.v. de postbezorging heeft de twijfel omtrent het voortbestaan van PostNL zulke vormen aangenomen dat dit inderdaad een onbelegbaar bedrijf is. Denk niet, dat komt wel goed (of ik weet het beter) , nee, het komt niet goed. Vanwege die onbelegbaarheid, dat voortschrijdende inzicht, heb ik, ondanks dat ik hierdoor inlever, toch weer afstand gedaan van een fors deel van mijn aandelen. Het bestuur is op vakantie of is druk met andere dingen. De aandeelhouder komt op de allerlaatste plek. Nooit, maar dan ook echt nooit wordt er aan de aandeelhouder gedacht. Eerlijk gezegd denk ik dat ze het woord niet eens kunnen (of willen) uitspreken. De hele RvC en Herna eruit, dat zou een maatregel zijn. De koers zou omhoog spuiten!!!!!
Een van de allergrootste fouten die bij dit bedrijf door talloze aandeelhouders is gemaakt is dit bedrijf te vergelijken met zijn sectorgenoten. Nooit doen. De bedrijven zijn niet vergelijkbaar. Wat is het verschil dan, zal je zeggen??
Al die andere sectorgenoten zijn wel belegbaar, dat is het enige verschil. PostNL is een goed bedrijf, goede en ook wel lastige werknemers, mooi geautomatiseerd en redelijke winstcijfers (kan beter, maar goed). Het enige verschil is dus de onbelegbaarheid.
PostNL is een bedrijf wat niet op de beurs thuishoort. Het is een staatsbedrijf met een bestuur dat daar op een totaal inadequate manier op reageert.Instappen moet je als dit bedrijf weer terug is op het instapniveau van John de Mol, ca €3,20. Dit weten de shortende partijen ook. En iedereen zou moeten weten, als er geshort kan worden, dan gebeurt het ook!!! Op naar de €3,20, goede kans dat ik dan geen enkel aandeel PostNL meer zal hebben.
Bedankt voor de wijze woorden.

Realiseer je je dat dit soort verhalen vaak vooral verschijnen na een daling, als een soort bevestiging?! Je ziet ze zelden na een euforische stijging. Is de markt niet uiteindelijk altijd een kwestie van vraag en (tegenwoordig vaak kunstmatig opgeblazen) aanbod? Hoe droeftoeteriger de particuliere belegger hoe meer geld valt te verdienen aan het uitvergroten van "ellende".

Maar op enig moment gaat het rendement van nog meer doorverkopen achteruit lopen. En komt het punt dat het sluiten van min-posities (shortposities of tijdelijk teruggebrachte long-belangen) aan de orde komt. Tenzij het bedrijf echt op omvallen staat. Maar PostNL is geen Imtech.

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk helemaal niks met PostNL heb, buiten dat ik weet dat JdM er in zit (net als in TomTom) en dat die "in the long run" zelden verlies lijdt op zijn beleggingen. Strategisch zie ik ook nog wel het belang van marktleiderschap in pakketpost en dat dat linksom of rechtsom geld waard is.

Ik ben persoonlijk alleen enigszins ingestapt omdat we in mijn optiek in een overdrijvingsfase naar beneden zitten, aangedreven door "tijdelijke factoren", zoals belangafbouw van long-posities (zie Norge bank, maar wie weet zit JdM ook wel binnen de meldingsgrenzen te klooien?), die waarschijnlijk over niet al te lange termijn weer worden aangevuld.

Om het spel van de elasticiteiten volledig correct te voorspellen is vrijwel ondoenlijk, maar dat deze koersbeweging ergens gaat draaien lijkt mij toch logisch. De Q2 situatie was nou ook niet zo dramatisch. Door te werken met staffeltjes kun je proberen om de tijd tot een grotere draai door te komen en geleidelijk je gemiddelde aankoopprijs terug te brengen.

In ieder geval is NU opbouwen van een niet al te grote positie in dit nogal saaie bedrijf gunstiger dan rond Q1 toen ik ook even erin en er weer uit ben gegaan met kleine winsten.

Strategisch gezien lijkt TomTom mij een veel betere belegging, maar ook daar is het al meer dan anderhalf jaar tobben.
luuk4
0
moaventtog
0
Stoppen met kopen is de enige manier om de val snel tot een eind te brengen.Kan dan best nog -5% gaan maar stoppen zal het.Hebben nu stabilisatie nodig.
Hansbeleg
0
quote:

williedevil schreef op 10 augustus 2017 10:37:

Ik zie een heleboel nieuwelingen hier op het forum. Even wat bijpraten van mijn kant, ik zit er al ruim 6 jaar in, dus ik weet er alles van, nou ja, heul veul dan....
Indertijd door veel te handelen veel geld verdiend met PostNL. Maar ook in de loop van de tijd een aardige voorraad PostNL aandelen voor de lange termijn aangehouden.
Voor alle mensen die het is ontgaan. PostNL is een paar maanden geleden door een aantal grootaandeelhouders als een onbelegbaar bedrijf gekwalificeerd (dus handen af van dit aandeel). Natuurlijk staat het iedereen vrij om er anders over te denken, maar dit was en is niet zo maar een loze kreet of een kreet die ooit uit wanhoop is gedaan. Dit zijn weloverwogen verklaringen geweest van die grootaandeelhouders die er net als ik al jaren inzaten. Onder dit bestuur met daarbij gevoegd het nederlandse politieke klimaat t.a.v. de postbezorging heeft de twijfel omtrent het voortbestaan van PostNL zulke vormen aangenomen dat dit inderdaad een onbelegbaar bedrijf is. Denk niet, dat komt wel goed (of ik weet het beter) , nee, het komt niet goed. Vanwege die onbelegbaarheid, dat voortschrijdende inzicht, heb ik, ondanks dat ik hierdoor inlever, toch weer afstand gedaan van een fors deel van mijn aandelen. Het bestuur is op vakantie of is druk met andere dingen. De aandeelhouder komt op de allerlaatste plek. Nooit, maar dan ook echt nooit wordt er aan de aandeelhouder gedacht. Eerlijk gezegd denk ik dat ze het woord niet eens kunnen (of willen) uitspreken. De hele RvC en Herna eruit, dat zou een maatregel zijn. De koers zou omhoog spuiten!!!!!
Een van de allergrootste fouten die bij dit bedrijf door talloze aandeelhouders is gemaakt is dit bedrijf te vergelijken met zijn sectorgenoten. Nooit doen. De bedrijven zijn niet vergelijkbaar. Wat is het verschil dan, zal je zeggen??
Al die andere sectorgenoten zijn wel belegbaar, dat is het enige verschil. PostNL is een goed bedrijf, goede en ook wel lastige werknemers, mooi geautomatiseerd en redelijke winstcijfers (kan beter, maar goed). Het enige verschil is dus de onbelegbaarheid.
PostNL is een bedrijf wat niet op de beurs thuishoort. Het is een staatsbedrijf met een bestuur dat daar op een totaal inadequate manier op reageert.Instappen moet je als dit bedrijf weer terug is op het instapniveau van John de Mol, ca €3,20. Dit weten de shortende partijen ook. En iedereen zou moeten weten, als er geshort kan worden, dan gebeurt het ook!!! Op naar de €3,20, goede kans dat ik dan geen enkel aandeel PostNL meer zal hebben.
Grotendeels mee eens, maar ik laat me er nu niet meer uitpesten.
Dat heb ik wel geleerd, niet uitstappen als de fundamenten ongeveer
gelijk zijn gebleven maar het sentiment ontzettend negatief is.
Tenzij je een investering ziet waardoor je met grote zekerheid je verliezen kunt goedmaken. Maar dat blijft me teveel gokken.

Je kunt bovenstaande redenatie ook zien, als hij wil zijn verlies niet nemen. Tja de tijd moet het leren. Met een beetje geluk ga ik nog 25j mee en heb het geld niet acuut nodig.

Ik moet eerlijk zeggen dat als ik nu voor het eerst zou instappen op
€3.54 mij dit heel aantrekkelijk zou lijken. Dat betekent dus dat ik winstkansen zie, ergo ik moet mijn aandelen op deze koers dus niet wegdoen.

Ondertussen blijft het maar dalen. Maar bij elke transactie is er toch weer iemand die denkt dat het een goede koop is. Daar put ik dan maar moed uit op zo'n dag. ;-)

[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
De vraag is natuurlijk of we dichtbij de capitulation fase zitten of niet. Stoppen met kopen helpt niet. Het is een kwestie van omslag van het sentiment. Zelf denk ik dat we daar nog niet zijn!
[verwijderd]
0
quote:

prinszicht schreef op 10 augustus 2017 11:06:

Goh, je gaat toch denken. Om 7:15 maandag was ik er vroeg bij om dat miezerige stukje pr van Herna te veroordelen. Een brevet van onvermogen. Het moest zonodig nu en niet 8 maanden eerder onder druk van Bpost. Wat als ze haar mond had gehouden? Alleen de cijfers met iets beter dan verwachtte winst. Leuk verhaaltje er bij over de paketten en geen waarschuwing over een onderkant van de bandbreedte.....? Wat heeft Herna toch voor ogen gehad? Ze weet dat de politiek niets voor haar gaat betekenen. Waarom dan toch? Waarom niet binnenskamers? Iemand? Of volgt ze instructies op?
Politieke instructies zijn niet uit te sluiten.
Massa
0
Bij koers 3,20 en 22 cent dividend is het rendement 7 %. Verder gebeurd er niets spannends meer volgens Willie. Je kunt dan ook kiezen uit bv Wereldhave of NSI. Daar zit overigens wellicht nog meer muziek in. Niks speciaals dus die postnl. Liever dus voor 3 euro. Dan heb je in ieder geval een uitstekend dividend rendement en hoef je al die drama berichten ook niet meer te volgen.
[verwijderd]
0
quote:

analyse_A3CD schreef op 10 augustus 2017 10:52:

ABM FN-Dow Jones) Pakketbezorgers voor PostNL betichten het postbedrijf ervan zijn onderaannemers zo zwaar onder druk te zetten, dat ze alleen kunnen concurreren door hun bezorgers te weinig loon, vakantiegeld en overuren uit te betalen. Dat schreef Het Financieele Dagblad donderdag.
Sommige bezorgers zouden honderden euro's per maand te weinig ontvangen, concludeerde de krant op basis van gesprekken met betrokkenen in de sector.
Vakbond FNV heeft al tientallen transportbedrijven nabetalingen opgelegd, vanwege overtreding van de cao, soms tot 100.000 euro. Ook onderaannemers die werken voor pakketbezorgers als DHL, DPD en GLS zouden niet aan de regels voldoen.
PostNL heeft 75 procent van de markt in handen, maar ondervindt veel concurrentie, omdat grote internetwinkels zoals Bol.com en Coolblue steeds snellere levertijden willen voor lagere prijzen. Dit gaat ten koste van de bezorger, volgens FNV, die tegen de krant zei dat na 100 controles nog geen enkel geval werd gevonden waarin de cao werd nageleefd.
Op een rood Damrak sloot het aandeel PostNL woensdag 2,0 procent lager op 3,65 euro.
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl

Ps
Als dit zo door blijft gaan is het dividend straks zo geschrapt!
Da's wel kras... dat bij geen van de 100 controles de CAO wordt nageleefd.

Toch is de kern van het probleem een behoorlijk oud verhaal; als je als belegger van dit soort berichten nu nog schrikt dan was je wel erg slecht op de hoogte.
jefkedeboskabouter
0
Maeseke1
0
Hansbeleg
0
Het dividendrendement neemt alleen maar toe, dus geen enkele reden voor de politiek om PostNL te matsen.
gerrit 69
0
Sinds de steun is gesneuveld op de € 3,86 zie ik dit jaar maar weinig lichtpuntjes voor de koers van PostNL om nog weer opnieuw boven deze koers te stijgen.
Het koersverloop vandaag zegt genoeg en aandeelhouderswaarde weet Herna niet te bewerkstelligen of er moet links of rechts een mooi overnamebod uit de lucht vallen, wat ik zelf niet geloof, dus PostNL word geen roadrunner voor speculanten en zelf zou ik dit aandeel dan niet kopen.
www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/TPG-g...
Hansbeleg
0
quote:

Martijn van M schreef op 10 augustus 2017 11:19:

[...]

Da's wel kras... dat bij geen van de 100 controles de CAO wordt nageleefd.

Toch is de kern van het probleem een behoorlijk oud verhaal; als je als belegger van dit soort berichten nu nog schrikt dan was je wel erg slecht op de hoogte.
De bezorgers moeten niet zo schijnheilig doen. Ze hebben allemaal een aanbod gehad om in vaste dienst te komen. Dat wilde een aantal niet ondanks dat ze ondertussen al wisten dat er druk op de vergoeding blijft staan.
En natuurlijk komen deze zaken altijd in de publiciteit met in de kop PostNL in koeienletters, dat is het nadeel van markt"lijder". Over Sandd hoor je amper wat, terwijl zij al jaren in overtreding zijn.


Dit soort arbeidsconflicten heeft Herna in het verleden altijd goed gehandeld. Hopelijk doet ze dat nu ook.
Ik zou niet graag in haar schoenen staan met alle ellende die ze over zich heen krijgt. Misschien ziet ze een overname nu toch ook als een goede escape.
Kan ze als ze dat goed afhandelt, toch nog met opgeheven hoofd vertrekken.

Hansbeleg
0
quote:

gerrit 69 schreef op 10 augustus 2017 11:29:

Sinds de steun is gesneuveld op de € 3,86 zie ik dit jaar maar weinig lichtpuntjes voor de koers van PostNL om nog weer opnieuw boven deze koers te stijgen.
Het koersverloop vandaag zegt genoeg en aandeelhouderswaarde weet Herna niet te bewerkstelligen of er moet links of rechts een mooi overnamebod uit de lucht vallen, wat ik zelf niet geloof, dus PostNL word geen roadrunner voor speculanten en zelf zou ik dit aandeel dan niet kopen.
www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/TPG-g...
Je kunt ook zeggen de gap tussen 3.95 en 4.10 moet nog gesloten worden.
[verwijderd]
0
Uit FD vandaag. PostNL pakt marktaandeel van DHL in pakkettenmarkt!

Pakketvervoer groeit verder, postmarkt blijft krimpen
De onstuimige groei van de Nederlandse pakketmarkt houdt aan. Vorig jaar verstuurden bedrijven en consumenten in totaal 350 miljoen pakketten, 12% meer dan in 2015. Het binnenlandse pakketvervoer groeide het hardst. Dat blijkt donderdag uit de jaarlijkse monitor van de post- en pakketmarkt door toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM), op basis van gegevens van 28 postvervoerders en 6 pakketvervoerders in Nederland.

Binnen Nederland werden de meeste pakketten verstuurd door bedrijven naar consumenten: 152 miljoen stuks. Bedrijven stuurden elkaar bijna 70 miljoen pakketten. Consumenten verstuurden 7 miljoen pakketten.

Minder brieven en kaarten
Tegelijk kromp de postmarkt verder. Zakelijke afzenders verstuurden vorig jaar 2,6 miljard brieven, tijdschriften en zakelijke post, 10% minder dan in 2015. De omzet bedroeg €1,18 mrd, 8% lager dan in 2015. Consumenten verstuurden in totaal 196 miljoen stuks brieven en kaarten, gemiddeld 12 per persoon. In 2015 waren dat er nog 13. PostNL verhoogde de prijs van de postzegel in 2016 van €0,73 naar €0,78.

PostNL is zowel in de post- als pakkettenmarkt marktleider. In het pakketvervoer heeft PostNL volgens ACM een marktaandeel op basis van volume 60-65% en op basis van omzet 55-60%. In 2015 bedroeg het marktaandeel van PostNL nog 55-60% op basis van zowel volume als omzet. 'Waar de andere pakketvervoerder hun marktaandeel in 2016 licht zagen dalen ten opzichte van een jaar eerder is het marktaandeel van PostNL licht toegenomen', zo stelt de toezichthouder. De ACM waarschuwt wel dat het niet over een volledig overzicht beschikt van het aantal pakketvervoerders in Nederland.

Meer concurrentie
DHL Parcel, een dochter van Deutsche Post, is net als in de voorgaande jaren de tweede partij op de markt voor binnenlands pakketvervoer. Het marktaandeel van DHL Parcel was in 2016 op basis van volume als omzet 25-30%. DPD en GLS zijn de derde en vierde partij met beide een marktaandeel van 5-10% op basis van volume als omzet. In grensoverschrijdend pakketvervoer zijn UPS en DPD Parcel de grootste.

Op de postmarkt neemt de concurrentie volgens ACM toe. PostNL heeft zijn marktaandeel vooral op de zakelijke markt zien dalen. Regionale vervoerders bezorgen meer via hun eigen netwerk. Voor de post die ze nog wel via het netwerk van PostNL laten vervoeren betalen ze lagere tarieven, zo bleek maandag uit de kwartaalcijfers van PostNL.

Kritiek op ACM
Het postbedrijf wijt de tegenvallende resultaten aan ingrijpen door de ACM. Die zou ten onrechte de concurrentie in de krimpende postmarkt willen bevorderen. Volgens PostNL gaat dit ten koste van de kwaliteit en dreigt concurrentie op arbeidsvoorwaarden.
4.542 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 224 225 226 227 228 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 16:45
Koers 1,230
Verschil -0,011 (-0,89%)
Hoog 1,245
Laag 1,229
Volume 660.252
Volume gemiddeld 2.208.942
Volume gisteren 949.579

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront