TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 ... 209 210 211 212 213 » | Laatste
Gerard_ecb
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 28 juli 2017 09:42:

Tip:
Stap op tijd uit (lees: neem verlies) als de algehele correctie begint want indexen staan skyhigh en TT wordt niet gespaard. Tenzij er binnenkort nog een deal bekend wordt gemaakt die al vanaf 2018 flink doekoes gaat opleveren. Dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren omdat TT zich met name richt op level 4/5.
De verkoop van Sports zal niet lang meer duren dus dat geeft nog even een kleine opleving wellicht. Maar of die opweegt tegen de algehele correctie is de vraag. Veel wijsheid gewenst de komende tijd.
Hier hebben we Nostradamus aan het woord. De algehele correctie, ja er zal echt wel een keer een correctie plaatsvinden maar dit wordt nu al 2 jaar gepredikt en tot op heden gingen de indexen steeds hoger.

Verder als het waar is dat aandelen circa 8% rendement per jaar opleveren en dat er gemiddeld minder dan dit % uitgekeerd wordt, dan is het logisch dat indexen naar record niveaus gaan. Da is namelijk een wetmatigheid.

Je overige tekst was prima maar die tip is koffiedik kijken.
[verwijderd]
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 28 juli 2017 09:42:

Er zitten hier een paar paranoïde mensen met oogkleppen op. Maar goed ik ben relax en licht het nog eenmaal toe.

Het begon met dit bericht
3-7-2017 Tesla started updating its maps and navigation systems using MapBox and Valhalla
electrek.co/guides/tesla-maps (Electrek is altijd goed geïnformeerd)

Dus ik pluis MapBox na en de relatie met TT. Niets meer en niets minder. Ik constateer dat Tesla 5 miljoen in MapBox heeft gestoken in 2015/2016.
Een grote investeerder in MapBox (Ira Ehrenpreis van DBL Partners)zit ook in de board bij Tesla. Kortom niet zo gek dat Tesla voor MapBox kiest. MapBox is tot level 3 zonder HD-maps schijnbaar prima te gebruiken.

Ik las ook op de website van MapBox dat ze van TT data/maps gebruik maken. Omgekeerd las ik in recente releases van TT Map API's dat ze aanpassingen hebben gedaan t.b.v. MapBox. MapBox heeft nog meer ambities en gaat voor HD-maps........vermoedelijk obv data afkomstig van o.a. Tesla. Zij willen zonder met vans rond te rijden ook HD-maps maken.

Mijn conclusie: Tesla doet het nog zonder HD-maps en RoadDNA (van TT).

Ieder z'n mening........maar dan ben je hier gelijk een basher of shorter uit Den Haag..... triest eigenlijk dat ik nog reageer ;-)

Maak er desondanks een mooie dag van!

Tip:
Stap op tijd uit (lees: neem verlies) als de algehele correctie begint want indexen staan skyhigh en TT wordt niet gespaard. Tenzij er binnenkort nog een deal bekend wordt gemaakt die al vanaf 2018 flink doekoes gaat opleveren. Dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren omdat TT zich met name richt op level 4/5.
De verkoop van Sports zal niet lang meer duren dus dat geeft nog even een kleine opleving wellicht. Maar of die opweegt tegen de algehele correctie is de vraag. Veel wijsheid gewenst de komende tijd.
Sorry @DR je zit er naast.

In de jongste CC heeft Goddijn het wel degelijk over eerdere toepassingen dan Level4/5:

Harold Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board and CEO
The order book for Automotive is, we won't discuss the order book as you rightly said in this call, but it's also true that the available business in the year as a whole is bigger than it was in 2016. Now that doesn't say anything about our win rate or where we are. But there are more contracts to be won almost in 2017 than in 2016. If I look at HD Maps and the discussions there, it's still early days. I think notable developments are that Baidu will use our mapmaking platform for the creation of HD Maps. That is important because that gives a unified map product to software developers that can be applied to -- for cars both in the Western world and in China. And I think that is good news for software developers that they have one standard that they can work towards. And we're also pleased that it is a good acknowledgment by Baidu about the state of our platform and tools for HD driving -- for self-driving. Now is the market developing? RFQs are coming our way for HD Maps, not necessarily for Level 5 self-driving
applications, but increasingly for Level 2 and Level 3 self-driving -- yes, self-driving, Autonomous Driving or assisted driving application.
So for any applications that software developers and our customers are looking for are lane-level guidance, but also more sophisticated adaptive cruise
control
and other safety features that are based on our HD Map, including some applications for motor management, where a few savings can be achieved by having a better understanding of the road ahead and shifting the gear box and the power of the engine in anticipation of what's going to happen. There is an expectation that, that can reduce fuel consumption. So there is a quite a range of applications developing ahead of Level 5
self-driving, which is good. We are quoting for those businesses and trying to win those businesses. So we start to see the emergence of market for highly detailed maps. I won't say anything about pricing. I think that's too early . But we do see some applications being developed for these type of products.
[verwijderd]
1
Blij dat ik niet heb gekocht op 9.20. Volgende doel 8.80. En wie weet stel ik het tegen die tijd wel weer bij als deze trend zich aanhoud.
call optie
1
Je durft gewoon niet meer te kopen want elke keer sta je weer op dik verlies helaas
[verwijderd]
3
@Dutchy Ron

Je valt aardig door de mand met je mening terwijl dit eerst toch vooral feiten waren. Of je gelijk krijgt valt te bezien.
Duidelijk is iig dat Tesla momenteel beta-testen aan het uitvoeren is met nieuwe software voor de AP, en dat dan met TomTom-inside. Wat er precies in zit weten we nog niet. Het kan prima een combi van HD-layers en traditionele maps zijn. En ook RRS-roadDNA zou nu al voor een deel kunnen op de snelwegen. En nou net daar wil je de Autopilot gebruiken.

Dat MapBox HD-maps zou kunnen maken op basis van Tesla-data en zonder het rondrijden van mapping-vans klopt niet. Die data is namelijk ontoereikend omdat Tesla niet de juiste sensoren heeft om de noodzakelijke kwaliteit data te genereren (oa Lidar, hoogwaardige camera's etc.). Je kunt natuurlijk wel een slap aftreksel maken, maar dat HD-maps noemen gaat echt te ver. Daarvoor is er de internationale NDS-standaard.
Mobileye riep dat ook, maar hebben het tegenwoordig over light-maps. Stuk minder robuust en veilig!

Ook voor level 2 en level 3 kun je als autofabrikant beter kiezen voor maximale veiligheid. Dus nu al HD-maps gebruiken waar mogelijk.
Volvo, de uitvinder van veiligheid in de auto, ziet dat goed en kiest niet voor niets voor TomTom in alle modellen!

Tesla kan verder niet zonder RRS-roadDNA. Radar is de enige technologie die ook bij slecht weer (mist, regen, sneeuw etc.) en in het donker goed werkt. Dat weet techneut Musk als geen ander. Hij koos ook voor de radar van Bosch en schoof de camera van Mobileye aan de kant.

Ook je tip is opvallend. Versterkt mijn vermoeden.
[verwijderd]
0
Goddijn heeft schijt aan de aandeelhouders.
Straks ook nog fabeltjes over de kaarten net zoals bij consumer.
[verwijderd]
0
denk eerder dat dit gewoon uitkomt

Als het geen shorters zijn, wat dan wel? Iig hebben ze belang in een lagere koers lijkt het....of verzamelen ze aandelen....
[verwijderd]
0
Er moet een type buffet aankondigen dat hij gaat investeren in tt aus Holland, omdat het veel te laag gewaardeerd staat....:)
[verwijderd]
0
En iedereen laat het ook gebeuren...waarom toch???
Totaal geen ondersteuning...helemaal niets...
Dutchy Ron
0
@HIK, ik zit er nmm nog steeds niet naast, ook al zijn er meer RFQ's (offerte aanvragen) voor HD-maps voor L2/3.

Uit het zelfde stukje tekst van je;
If I look at HD Maps and the discussions there, it's still early days. I think notable developments are that Baidu will use our mapmaking platform for the creation of HD Maps

Het zou mooi zijn als TT de HD-map fabriek zoals die bij Baidu wordt ingezet ook bij anderen kan inzetten. Feitelijk is het absurd dat meerdere partijen het wiel opnieuw gaan uitvinden en zelf de(zelfde) HD-map en layers willen gaan ontwikkelen.
tatje
0
Zit best wel een logica in.

Tom Tom gaat ons berichten wanneer ze starten met de buy back en gaan ons via PB en corporate webside op de hoogte houden van de uitvoering.
Zo staat het bij de cijfers en tekst Q2 2017.

Dus aantallen.
Adecco werkte zijn treasure share programma wekelijks bij.

Mijn mening.

Eerst gaan de shorters kopen en doen dat nu, want ze weten dat er een buy back aankomt en eventueel daarna een strategische alliantie van minimaal 10%.

Dus logisch dat de shorters de koers met vestzak broekzak lager zetten, om ons te verleiden de aandeeltjes te verkopen en zo hun positie glad kunnen strijken.

Leuk is anders, maar ik kan het hebben, WANT.

- sports of stoppen of verkopen en misschien ook PND, maar dat verwacht ik niet.
- buy back
- strategische alliantie.

Bovenstaand, staat in de steigers !

Dus het is momenteel het uur U voor de shorters.

Want al het moois dat in de steigers staat, zal de koers miz hoger, zelfs flink hoger kunnen zetten.

Mijn mening.
[verwijderd]
0
harrysnel
0
HIK en GB dank voor het reageren op DR. Ik heb meerdere teksten uiteindelijk toch maar weer weggehaald en een reactie nu is niet meer nodig door jullie bijdragen.
jadijako
0
van de week op 9,19 bijgekocht, maar weer verkocht rond 9,05 ,heb niet het lef , vol er in te blijven, minder winst, minder verlies, kan toch niet tegen de bierkaai vechten.
[verwijderd]
0
quote:

Tomtom25 schreef op 28 juli 2017 10:24:

denk eerder dat dit gewoon uitkomt

Als het geen shorters zijn, wat dan wel? Iig hebben ze belang in een lagere koers lijkt het....of verzamelen ze aandelen....
Waarom denk je dat? Vanwege de 70.000 in de bid op € 9,00?
[verwijderd]
0
quote:

Overtake schreef op 28 juli 2017 10:41:

[...]

Waarom denk je dat? Vanwege de 70.000 in de bid op € 9,00?
Was reactie op wies....nee, meer dat ze wel opvangen, maar niet de koers echt ondersteuen...als de aex daalt vangt men ze op, en als de aex stijgt dumpt men er juist een paar duizend, om koers maar niet omhoog te laten gaan.,.. dus ik denk een verzamelaar die graag wil uitbreiden op lage koers....succes!
Edhvvvvv
1
@w waar is nu jouw beoogde en door info verkregen idee van een uitbraak van de koers?
Nu heb je het over 3jaar vooruitzicht.
4.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 ... 209 210 211 212 213 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront