Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air-France KLM eindelijk omhoog in 2017?

3.769 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... 185 186 187 188 189 » | Laatste
Meelezer111
0
quote:

FPAK schreef op 18 juli 2017 12:48:

Je zou toch een minnetje van minimaal 10% verwachten met dit soort berichten.

www.telegraaf.nl/dft/28673982/__Samen...

„Men vraagt zich af bij voortdurende wederzijds onbegrip in het huidige concurrentielandschap in staat zal zijn te overleven."
In de afgelopen week zag ik meer artikelen die erg negatief over de luchtvaartsector zijn, met name over t feit dat ze allemaal zwaar gesubsidieerd worden. De echte vliegkosten zijn veel hoger dan je op grond van de ticketprijs zou mogen verwachten.
De Europese Unie is haar messen al aan het slijpen (bijv. inzake de belastingvrijstellingen); nu moet je dus niet in de luchtvaart zitten.
Meelezer111
0
trouw vandaag:
COMMENTAARHet lijkt maar weinig, die 2 procent van de CO2-uitstoot waarvoor de luchtvaart wereldwijd verantwoordelijk is. Maar het is veel. Zoveel zelfs dat de luchtvaart als een van de grote vervuilers geldt.
Aan plannen, voorstellen en goede voornemens om daar iets aan te doen, ligt het niet. Dan gaat het over biokerosine, over de bouw van lichtere vliegtuigen, over compenseren met de aanplant van bos, over het betalen voor emissierechten, die nu grotendeels gratis worden verdeeld. Die plannen zijn er al jaren en ze komen steeds weer terug op de vele politieke agenda’s.

Zo heeft de milieucommissie van het Europees Parlement vorige week voorgesteld om luchtvaartmaatschappijen na 2021 meer te laten betalen voor hun CO2-uitstoot. Enige jaren geleden sneuvelde het voorstel van de Eurocommissaris Hedegaard van milieu om alle luchtvaartmaatschappijen voor hun CO2-uitstoot te laten betalen.

Ondertussen groeit de branche met 5 procent per jaar. Die groei vindt vooral plaats buiten Europa. Beperkingen zijn er nauwelijks. Tickets zijn spotgoedkoop, mede dankzij een verdrag uit 1944 waarin wereldwijd is afgesproken dat in de burgerluchtvaart over kerosine geen belasting hoeft te worden betaald.

Zo makkelijk als het kennelijk was om in het laatste oorlogsjaar hierover wereldwijd een afspraak te maken, zo lastig is het nu om zelfs maar in Europees verband de CO2-uitstoot enigszins terug te dringen. Oplossingen als het gebruik van biokerosine (dat op veel te grote schaal het landbouwareaal zal belasten) en het ooit ontwikkelen van veel lichtere vliegtuigen, zijn of niet reëel of hooguit plannen voor de heel lange termijn. Er zijn wel andere mogelijkheden om toch iets te doen aan deze groeiende belasting van het milieu. Een harde prijsprikkel, vliegtickets duurder maken, kan toeristen misschien verleiden om voor de trein te kiezen.

Dat betekent dat de uitstoot in de ticketprijs moet worden verwerkt. Nu bestaat hier en daar de absurde situatie dat het goedkoper is om via een paar buitenlandse luchthavens van de ene naar de andere stad in eigen land te komen dan met een rechtstreekse treinreis.

En wat let de Europese overheden om de nachttreinen weer in te voeren? Die zijn afgelopen jaren veelal afgeschaft. De luchtvaartsector is machtig gebleken. Beloftes van de sector om zichzelf beperkingen op te leggen, hebben weinig of geen effect. Zolang de overheden in Europa geen stappen zetten, kunnen de toerist en de zakenreiziger zich schouderophalend goedkoop door de lucht laten vervoeren.
miniature
0
En 100% zeker weet ik het natuurlijk ook niet maar ik verwacht om 15.30- 16.00 uur tot 17.34 uur zeker geen stijging meer, daar de daling is voor nu even een feit, en zal zeker nog iets verder afzakken straks, en denk ik nog zeker vandaag en morgenochtend stand houden richting de 13,20 /13.25 om pas donderdag / vrijdag weer richting omhoog te gaan naar minimaal € 13.50 en volgende week rond de 28 juli naar de € 13.75- / 14.00 dus nog even geduld de signalen worden komende week weer heel stuk groener of wel we gaan echt nog wel stijgen maar de verwachting ruime daling is /was een feit en we komen hier binnen een 4-6 dagen weer mooi uit ! komt goed en al zeker geen paniek verkopen doen !
FPAK
0
"Maar" 1,58% naar beneden, met dit soort berichtgeving vandaag, op een winst van bijna 200% op het aandeel dit jaar. Zou normaal genoeg moeten zijn om een aandeel minimaal 20% te laten kelderen. Nee, dit aandeel wordt zeker "gestuurd".
miniature
0
quote:

FPAK schreef op 18 juli 2017 14:28:

"Maar" 1,58% naar beneden, met dit soort berichtgeving vandaag, op een winst van bijna 200% op het aandeel dit jaar. Zou normaal genoeg moeten zijn om een aandeel minimaal 20% te laten kelderen. Nee, dit aandeel wordt zeker "gestuurd".
............ aandeel wordt inderdaad gestuurd, en dat is momenteel naar beneden toe weer richting de € 13,25- 13.20 en misschien nog wel weer even de € 13,15 ook vandaag, en dat is dan een mooi instap koop moment wat ik weer ga doen !
Patience
0
quote:

FPAK schreef op 18 juli 2017 14:28:

"Maar" 1,58% naar beneden, met dit soort berichtgeving vandaag, op een winst van bijna 200% op het aandeel dit jaar. Zou normaal genoeg moeten zijn om een aandeel minimaal 20% te laten kelderen. Nee, dit aandeel wordt zeker "gestuurd".
net zoals Aegon die ook gestuurd word alleen naar beneden.;-)
gbakl
0
Als je ziet hoe lang het duurt voor het overdreven TRUMP-optimisme wat afneemt daar aan de overkant dan gaat het hier nog wel meevallen.
ik vraag me wel af waar dat opgeblazen geloof richting 28juli cijfers op gebaseerd is. vandaag zie je dat de goede Lufthansa cijfers niet voldoende bleken voor aanhoudende koerswinst en daar is de situatie aanmerkelijk beter.
FPAK
0
quote:

miniature schreef op 18 juli 2017 14:38:

[...]

............ aandeel wordt inderdaad gestuurd, en dat is momenteel naar beneden toe weer richting de € 13,25- 13.20 en misschien nog wel weer even de € 13,15 ook vandaag, en dat is dan een mooi instap koop moment wat ik weer ga doen !
We weten allemaal dat jou enthousiasme voor dit aandeel ongeëvenaard is ;) Ik ben alleen benieuwd wat het jou doet als belegger als je dit soort berichten leest over het bedrijf waar jij je geld in stopt. Kreten als „Men vraagt zich af bij voortdurende wederzijds onbegrip in het huidige concurrentielandschap in staat zal zijn te overleven." Neem je dat allemaal met een korreltje zout? Volgens mij geloof je gewoon heilig in het succes van dit bedrijf, of zie ik dat verkeerd? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
totoo
0
quote:

miniature schreef op 18 juli 2017 14:38:

[...]

............ aandeel wordt inderdaad gestuurd, en dat is momenteel naar beneden toe weer richting de € 13,25- 13.20 en misschien nog wel weer even de € 13,15 ook vandaag, en dat is dan een mooi instap koop moment wat ik weer ga doen !
eens ga je op je bek met dit aandeel door te blijven kopen op een nivo wat nix meer van doen heeft met beleggen; namelijk : dividend en toekomst maar alles met speculatief
En dan zijn het de shorters aan zet kwestie van tijd met dit "bedrijf"
alleen de torenhoge totale schuld moet je is opletten als de geld drukpers uitgezet wordt

Meelezer111
0
quote:

miniature schreef op 18 juli 2017 14:38:

[...]

............ aandeel wordt inderdaad gestuurd, en dat is momenteel naar beneden toe weer richting de € 13,25- 13.20 en misschien nog wel weer even de € 13,15 ook vandaag, en dat is dan een mooi instap koop moment wat ik weer ga doen !
flauwekul, aandelen worden niet gestuurd

momenteel zijn er te weinig kopers, dus gaat de koers naar beneden
het kan nog heel erg verder dalen dan die 13,15
FPAK
0
quote:

meelezer111 schreef op 18 juli 2017 15:05:

[...]

flauwekul, aandelen worden niet gestuurd

momenteel zijn er te weinig kopers, dus gaat de koers naar beneden
het kan nog heel erg verder dalen dan die 13,15

Ben het hier niet mee eens, veel aandelen worden wel degelijk gestuurd. Kapitaalkrachtige partijen die aandelen pompen of drukken om er vervolgens flinke winsten op te maken, gecombineerd met puts en calls en wat dan nog. Pump and dump is niet voor niets verzonnen. Er zijn inmiddels 3 miljoen aandelen verhandeld, dat is al dag gemiddelde, zijn dat weinig kopers?
Meelezer111
0
als er weinig handel is, willen de handelaren bijv. de AEX nog wel eens naar hun hand zetten. Net als bijv. tijdens de lunchpauzes.
inividuele aandelen worden nauwelijks gestuurd, is ook veel te gevaarlijk en veel te duur.

Trouwens, de markt is sowieso kapot, er is geen verband meer tussen de koersen en de onderliggende cijfers van de bedrijven, dan wel tussen de koersen en de macroeconomische indicatoren. De centrale banken zijn hier verantwoordelijk voor, en de politiek laat t toe. Schande!

FPAK
0
Grappig hoe AirFranceKLM ook altijd vooraan staat bij het klagen over oneerlijke concurrentie uit het buitenland.....Nogal hypocriet.

www.iex.nl/Nieuws/ANP-180717-132/EIB-...
FPAK
0
quote:

meelezer111 schreef op 18 juli 2017 15:24:

als er weinig handel is, willen de handelaren bijv. de AEX nog wel eens naar hun hand zetten. Net als bijv. tijdens de lunchpauzes.
inividuele aandelen worden nauwelijks gestuurd, is ook veel te gevaarlijk en veel te duur.

Trouwens, de markt is sowieso kapot, er is geen verband meer tussen de koersen en de onderliggende cijfers van de bedrijven, dan wel tussen de koersen en de macroeconomische indicatoren. De centrale banken zijn hier verantwoordelijk voor, en de politiek laat t toe. Schande!

Ben het grotendeels met je eens, vooral het onderste gedeelte. Maar hoe verklaar jij het koersverloop van AirFranceKLM dit jaar dan? Hoe komt het dat we dagelijks rond de 2% omhooggaan, een paar maanden lang nu? Dit kan toch geen toeval zijn. Kan mij niet voorstellen dat dit de particuliertjes zijn, want ik ken er weinig die positief zijn, behalve Miniature dan ;) Al vragen ze morgen faillissement aan vindt hij het nog een prachtbedrijf.
DeZwarteRidder
0
Geheim rapport: voortbestaan Air France-KLM loopt gevaar door cultuurverschillen

Het voortbestaan van Air France-KLM loopt gevaar door de grote cultuurverschillen tussen de Nederlanders en Fransen. Dat denken de managers van het fusiebedrijf, blijkt uit een intern rapport dat werd opgesteld in opdracht van de Frans-Nederlandse vakbonden en in handen is van de Volkskrant.
Door: Dion Mebius 18 juli 2017, 17:09

'Meer dan een decennium na de fusie heeft de desillusie aan beide zijden een schokkend niveau bereikt', schrijven de twee onderzoekers van het Franse Nationaal Wetenschappelijk Onderzoekscentrum (CNRS) en de Universiteit van Tilburg. Voor hun onderzoek interviewden zij in totaal 47 managers van Air France en KLM. Die schetsen een zwart beeld. 'In de context van de snelle veranderingen in deze concurrerende markt wordt het steeds twijfelachtiger of Air France-KLM in staat zal zijn om te overleven.'
Cultuurverschillen

Dat Air France en KLM zich in een moeizaam huwelijk bevinden, was al bekend. De Franse piloten zijn verbolgen dat KLM harder groeit dan Air France. De Nederlanders vinden op hun beurt dat de Fransen dat aan zichzelf te danken hebben door bezuinigingen voor zich uit te schuiven en in plaats daarvan te staken. In 2016 boekte KLM met 681 miljoen euro bijna twee keer zoveel operationele winst als Air France (372 miljoen). Daardoor rijst de vraag wat KLM eigenlijk aan het samensmelten heeft gehad.

Desalniettemin zijn de conclusies uit het rapport verontrustend. De problemen zitten dieper dan een conflict over de bedrijfsvoering, laten de onderzoekers zien: in het fusiebedrijf heersen twee verschillende culturen die hard met elkaar botsen. Volgens één KLM-manager is Frankrijk 'een soort Griekenland maar dan groter'. 'De Franse economie is een tijdbom en Air France een tijdbommetje.' De Air France-managers vinden op hun beurt dat Nederlanders zich hautain opstellen en veel te ruw in de omgang zijn.

Eigenbelang

Beide kanten vinden dat de ander enkel aan het eigenbelang denkt. 'Bij Air France kijken we naar wat het beste is voor het geheel', zeggen de Franse managers. 'Bij KLM draait het in eerste instantie om de belangen van KLM.' Maar volgens de Nederlanders zijn de Fransen juist drukker met hun eigen hachje. De stroperige besluitvorming aan Franse kant krijgt eveneens kritiek. 'Als je bij Air France 10.000 euro wil besteden, moet je eerst vier keer op je knieën gaan en zes handtekeningen ophalen. '

De Fransen hebben volgens de onderzoekers een simplistisch beeld van de Nederlandse collega's. Die worden gezien als op geld belust en tot alles in staat om dat geld ook daadwerkelijk binnen te harken. De Nederlanders vinden dat de Fransen bij Air France-KLM te veel bezig zijn met politieke spelletjes en te weinig met het bedrijfsbelang. Deze karikaturen, schrijven de onderzoekers, zijn echter niet in steen gebeiteld. Zij hopen dat het nu uitgelekte rapport een begin kan zijn voor het herstellen van het vertrouwen tussen de partijen.

'Het aantal geïnterviewden is beperkt', zegt Leen van der List van vakbond FNV in een reactie op het rapport. 'Maar uit de antwoorden van de managers die de onderzoekers hebben gesproken, blijkt dat zij in vooroordelen denken. Air France-KLM moet daarmee aan de slag.' Niettemin strekt het te ver om op basis van dit rapport te concluderen dat de fusie een vergissing was, vindt CNV-bestuurslid Michiel Wallaard. 'Cultuurverschillen of niet, het blijft de vraag of een zelfstandig KLM levensvatbaar was geweest.'
Biffy
0
quote:

Pecuniam schreef op 18 juli 2017 16:16:

nos.nl/artikel/2183836-uitgelekt-leid...

Kon wel eens het einde betekenen van de winstreeks van afgelopen maanden.
Het is gewoon een bevestiging van hetgeen we al lange tijd wisten; het is een stroef huwelijk tussen Air France en KLM. Ik zie niet direct een reden tot paniek. Eerder liet KLM al weten dat de vrachtcijfers goed waren en blikte men ook al positief voorruit; bezettingsgraad is stijgend in Q2, olieprijs is laag, etc. Het gaat uiteindelijk toch om de resultaten en outlook, daar doet dit rapport niets aan af.
miniature
0
quote:

totoo schreef op 18 juli 2017 15:03:

[...]

eens ga je op je bek met dit aandeel door te blijven kopen op een nivo wat nix meer van doen heeft met beleggen; namelijk : dividend en toekomst maar alles met speculatief
En dan zijn het de shorters aan zet kwestie van tijd met dit "bedrijf"
alleen de torenhoge totale schuld moet je is opletten als de geld drukpers uitgezet wordt


Zoals ik al schreef vanmiddag we gaan nog zeker weer terug richting de koers € 13,20 vandaag, en kijk de € 13,19 is / was aangetikt en ja ik heb weer flink bijgekocht op € 13,21 en kijk leuk slot 13,29 , morgenochtend even kort ritje naar de € 13,35 weer alles wegdoen en weer bijkopen op € 13,15 morgen. En jeetje waarom nu deze tekst van TOTOO(PAAL):",...eens ga je op je bek met dit aandeel door te blijven kopen" begrijp ik niet hoor, lees en trek je conclusie ik verdien flink omdat ik me gevoel erin stop en het werkt met zeer grote regelmaat, dikke daling had ik voorspeld ook vanmiddag weer dat we weer even de 13,20 zouden aantikken en weer terug morgen eenzelfde beeld, bij opening leuk omhoog om binnen 30-60 minuten dubbel te dalen.
3.769 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... 185 186 187 188 189 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 9,956
Verschil +0,076 (+0,77%)
Hoog 10,050
Laag 9,540
Volume 1.672.155
Volume gemiddeld 1.815.589
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront