TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
[verwijderd]
0
Als ik zo bovenstaande lees @xynix en dan vervolgens naar het koersbord kijk dan denk ik...waarom staat daar een min van 0,5% en geen plus van 5% of meer.
Waarom?
[verwijderd]
1
quote:

Natte krant schreef op 22 juni 2017 12:09:

Als ik zo bovenstaande lees @xynix en dan vervolgens naar het koersbord kijk dan denk ik...waarom staat daar een min van 0,5% en geen plus van 5% of meer.
Waarom?
Omdat het TomTom betreft
JLE2
0
quote:

W schreef op 22 juni 2017 11:15:

het enige wat telt is waarde ( koers vh aandeel )

en dan is het pijnlijk te moeten constateren dat een kansloos HERE nieuw geld binnen haalt op een premie

dat een MBLY voor 14 miljard van eigenaar wisselt, wie wil of gelooft er nou in MBLY ?

dat een Fleetmatics voor 2,4 miljard $ van eigenaar wisselt, daar waar Telematics op het punt staat te dubbelen qua klanten

dat Garmin gewoon dividend geeft en winst maakt

en dit geweldige, superieure TT ?
die staan voor 2 miljard aan de Beurs en dat nogmaals in een ontploffende sector voor waarderingen en Beurzen tegen ATH aan en kan geen rally vasthouden , de hele up-move van 6 naar 12 en nu weer van 6 naar 9 is te danken aan nieuws uit de sector over derden.

de bijl erdoor daar in Adam in die bestuurskamer, dat is de oplossing, want dit kan niet - de beurswaarde van TT aan 2 miljard is niet houdbaar, moet omhoog en snel, want dit blijft niet duren noch TT's onderwaardering, maar ook niet de krankzinnige premies die men bereid is te betalen in de sector.

TT kan wel eens op een ongelofelijke manier de boot ( premie) missen als ze niet overgaan tot opwaardering, tegen de tijd dat TT het ooit allemaal kan laten zien en waarmaken is de hype over en de sector op zijn retour, over haar hoogtepunt heen
er is wellicht nog een raam van 3 jaar


W, je kan dit 100 keer blijven roepen maar het interesseert Harold en consorten geen ene reet. Die man blijft daar tot zijn 70ste en harkt gewoon (samen met zijn voor het bedrijf totaal niets betekenend maar wel zwaar overbetaalde)vrouw jaar op jaar zijn optiepremie binnen .
Het enige wat hij met gepaste tegenzin doet is het jaarlijks ongeïnteresseerd behandelen/schofferen van zijn geldschieters van het bedrijf.
Misschien kan hij beter bij Akzo aan de slag...
JLE2
0
quote:

W schreef op 22 juni 2017 11:43:

[...]

Ja

En had je het idee dat er serieus met je klachten werd omgegaan ?
[verwijderd]
0
quote:

groeibriljant schreef op 22 juni 2017 09:40:

[...]

Een duister doel kan dan een smerige delisting tegen een prikkie van 12-15 euro zijn.

Of de CFO kan niet rekenen en kent zelfs de waarde van de eigen assets niet.

Geen zicht op de waarde van de peers? Je kunt het haast niet geloven. Wat dat betreft stinkt zo'n opmerking over 1 miljard waarde voor Telematics dus behoorlijk. Zeker als je het combineert met de meer dan gebrekkige wijze waarop TomTom sinds de vreemde en onverwachte aanstelling van Taco als CFO communiceert naar haar aandeelhouders. Het vermoeden dat hij is aangesteld als stromannetje van Goddijn lijkt realistisch.
Oke, maar HG heeft toch enige tijd geleden op een vraag over een exit toch duidelijk aangegeven dat dat niet aan de orde is?

Wel een dingetje als het dan toch gebeurt.
[verwijderd]
0
Met de kabouter-TomTom op pad

Zoals de bijna 2-jarige Sep Beijersbergen, die met volle teugen met zijn ouders, Camiel en Lilianne, genoot. Voorheen werden onder begeleiding weleens kaboutertrips door het bos gemaakt. Maar het nieuwe pad is op eigen gelegenheid te doen, als de excursieschuur is geopend. En dat is zomers elke dag. In de excursieschuur liggen materialen klaar; de rugtasjes en de puntmutsen. Maar ook een echte kabouter-TomTom: een ketting met gekleurde kralen wijst de kinderen de weg door het bos.

Lol, zat vandaag in mijn postvak.

Tini
[verwijderd]
0
quote:

F804 schreef op 22 juni 2017 12:18:

[...]

Oke, maar HG heeft toch enige tijd geleden op een vraag over een exit toch duidelijk aangegeven dat dat niet aan de orde is?

Wel een dingetje als het dan toch gebeurt.
Gaat ie toch nooit zomaar toegeven..
[verwijderd]
4
quote:

JohnnyLosteverything schreef op 22 juni 2017 12:16:

[...]

W, je kan dit 100 keer blijven roepen maar het interesseert Harold en consorten geen ene reet. Die man blijft daar tot zijn 70ste en harkt gewoon (samen met zijn voor het bedrijf totaal niets betekenend maar wel zwaar overbetaalde)vrouw jaar op jaar zijn optiepremie binnen .
Het enige wat hij met gepaste tegenzin doet is het jaarlijks ongeïnteresseerd behandelen/schofferen van zijn geldschieters van het bedrijf.
Misschien kan hij beter bij Akzo aan de slag...

ja, zie dit toch anders
het kan verkeren , als het sentiment echt omslaat bij asset Managers die posities voor de Bank houden en voor klanten en als die aanvoelen dat TT echt te ondergewaardeerd staat en er dreiging voor missen of een kaping kan plaats vinden dan laten die toch van zich horen.

ze zullen zich nooit bemoeien met het businessplan of uitvoering van het reilen en zeilen binnen een Toko, maar langdurig ondergewaardeerd noteren versus sectorgenoten dat wreekt zich vanzelf.

Morgan Stanley heeft dit ook in een update na Barcelona gedeeld, waar HG toegaf dat kortere termijn aandeelhoudersverwachtingen een betere balans/weging moeten krijgen versus lange Termijn investeringen, dus hij is zich bewust dat aandeelhouders toch wat hun geduld beginnen te verliezen

Nogmaals het is één ding als een sector in haar algemeen door een moeilijke periode gaan, Banken weten dit als geen ander, maar als de sector gezocht is en gevraagd voor investeringen en overnames en jouw stock is niet van de grond te tillen,dan heb je toch een probleem en dan kan iemand wel roepen " Ja maar TT is ook van 4 euro naar 9 gegaan, maar vergeet dan effe niet dat het ook van 50 naar 4 is gegaan "
neem de Banksector zelf een KBC is terug van 5 naar 50 plus gegaan, daar waar een Lloyds van 30 pence naar 70 pence is gegaan, Lloyds kreeg ook bakken kritiek, nu draaien ze daar bij.

Aegon , nog zo eentje ook bakken kritiek, herstel is daar ook minimaal geweest, die gaan nu ook het tij keren
maar dit zijn sectoren die niet een gevraagd of echt gezocht worden, TT zit wel in zo'n sector.

heb vandaag nog navraag gedaan zowel voor ABN en Kepler " mogen we nog wat verwachten of was het allemaal niks de afgelopen roadshows ? "

hoor ik wat laat ik t weten

nou, zie net wat binnenkomen , da's ook toevallig
[verwijderd]
0
quote:

W schreef op 22 juni 2017 12:56:

[...]

ja, zie dit toch anders
het kan verkeren , als het sentiment echt omslaat bij asset Managers die posities voor de Bank houden en voor klanten en als die aanvoelen dat TT echt te ondergewaardeerd staat en er dreiging voor missen of een kaping kan plaats vinden dan laten die toch van zich horen.

ze zullen zich nooit bemoeien met het businessplan of uitvoering van het reilen en zeilen binnen een Toko, maar langdurig ondergewaardeerd noteren versus sectorgenoten dat wreekt zich vanzelf.

Morgan Stanley heeft dit ook in een update na Barcelona gedeeld, waar HG toegaf dat kortere termijn aandeelhoudersverwachtingen een betere balans/weging moeten krijgen versus lange Termijn investeringen, dus hij is zich bewust dat aandeelhouders toch wat hun geduld beginnen te verliezen

Nogmaals het is één ding als een sector in haar algemeen door een moeilijke periode gaan, Banken weten dit als geen ander, maar als de sector gezocht is en gevraagd voor investeringen en overnames en jouw stock is niet van de grond te tillen,dan heb je toch een probleem en dan kan iemand wel roepen " Ja maar TT is ook van 4 euro naar 9 gegaan, maar vergeet dan effe niet dat het ook van 50 naar 4 is gegaan "
neem de Banksector zelf een KBC is terug van 5 naar 50 plus gegaan, daar waar een Lloyds van 30 pence naar 70 pence is gegaan, Lloyds kreeg ook bakken kritiek, nu draaien ze daar bij.

Aegon , nog zo eentje ook bakken kritiek, herstel is daar ook minimaal geweest, die gaan nu ook het tij keren
maar dit zijn sectoren die niet een gevraagd of echt gezocht worden, TT zit wel in zo'n sector.

heb vandaag nog navraag gedaan zowel voor ABN en Kepler " mogen we nog wat verwachten of was het allemaal niks de afgelopen roadshows ? "

hoor ik wat laat ik t weten

nou, zie net wat binnenkomen , da's ook toevallig
Al over de schrik heen?
[verwijderd]
10

zeer kort verslag

HERE has another technology investor for its map platform
the difference between HERE & TT
HERE with its partnerships/investors and TT with only partnerships ( eg Bosch/Nvidia/QC) and no other outside investors
We believe TT's current advantage over HERE is that they are ahead with the map update loop and that they are the independent player

we believe that VERY limited upside from autonomous driving is priced in the stock despite the high upside risk on this side

HERE was owned by a consortium of German car makers (Audi/BMW/Daimler) but more recently other companies/investors acquired a stake
at present : 25% each to the 3 carmakers , Intel 15% and Tencent, GIC, Navinfo combined 10%

you need partnerships to develop the autonomous driving HD map given
- high investment costs
- integrate all kind of technologies

as such similar JOINT SHAREHOLDINGS on the side of TomTom could be supportive of our investment case

BUY

ps: denk dat daarom de druk op het aandeel niet zozeer is vanwege een bearish ondertoon voor het aandeel of bedrijf TT, doch eerder voor prijszetting voor verandering en dat kan gaan van een Koper (geheel/gedeeltelijk) een participatie of een delisting.

kan niet anders, hoop dan ook dat iemand van deze prijszetting gebruikt maakt om als activist in te slaan en zich te laten horen , samen met Ome John ( een HAL bvb ?) mocht er toch boze opzet in het spel zijn.

kos_0
0
quote:

xynix schreef op 22 juni 2017 12:01:

Nog even de tekst van die pagina die weg is gehaald, maar die ik gewoon nog open had staan in een tabblad:

blog.telematics.tomtom.com/en_gb/conn... (geeft nu "Nothing found")

The future of commercial vehicles: the connected van

June 20, 2017 by Mark Lovett
Connected van

Mark Lovett is Head of Commercial Vehicles at LeasePlan UK

We’re all used to commercial vehicles. With around 3.8 million vans and 490,000 heavy goods vehicles on UK roads, they’re a familiar part of our everyday lives.

But even the most familiar things can change – and that’s what is happening with vans and trucks today. A revolution is occurring that will make commercial vehicles more efficient, more reliable and safer than they have been before. This is the revolution of data.

Some of these changes are apparent already. Fleets have been installing telematics systems in their commercial vehicles for years now, and benefitting from the data that they provide. Initially, these systems might have revealed a driver’s location on a map, but their capabilities have expanded far beyond that. Nowadays, they can provide information on everything from the health of the vehicle’s engine to how hard the driver is on its brakes.

This information will help companies to save money. For example, by identifying peaks and dips in fuel efficiency, fleet operators will be able to plan more economical routes for their vehicles. Real-time data from sensors could help to identify mechanical problems before they turn serious, therefore reducing maintenance costs and downtime.

But it’s not just money. Data will save something that’s far more important – lives. The technology has the potential to determine, for instance, whether a driver is distracted or tired, their heart rate, and, ultimately, whether they are in a healthy condition to drive. Drivers will never need to be put at risk because their managers didn’t know better.

And that’s before we consider the safety benefits of having more and more connected vehicles on the roads. It’s now estimated that one-in-five vehicles will have some sort of wireless connection by 2020, adding up to over a quarter of a billion vehicles around the world. Increasingly, these vehicles will communicate with each other and with the road systems around them. By doing so, they’ll be able to prevent accidents before they happen.

This is an exciting time for commercial vehicle operators, but also for fleet providers such as LeasePlan. It’s our job to explain the worth of these systems, to help put them in place, and to make them easy for our customers to use – and we’re eager to do so. After all, vans and trucks are a crucial component of our economy. Who wouldn’t want to make them work even better?


Waarschijnlijk was de zinsnede "fleet providers such as LeasePlan" de reden om de pagina weg te halen.

Overigens is de zelfde tekst wel nog steeds te lezen op:

www.linkedin.com/pulse/leaseplan-join...

Onder de kop "LeasePlan joins TomTom Telematics Let's Explore on 4th July", als enthousiast onderonsje van de mannen van Leaseplan en TomTom die kennelijk zaken met elkaar doen.

Het zou wellicht alleen over Leaseplan UK kunnen gaan. Taco zorgt dan bewust of onbewust voor verwarring door in dat gesprek met Probeleggen grenzen van 200.000-400.000 abonnementen aan te geven.
kos_0
0
[verwijderd]
0
as such similar JOINT SHAREHOLDINGS on the side of TomTom could be supportive of our investment case

could, should, must lijk me beter.

Beetje vrijblijvend...
[verwijderd]
0
quote:

Natte krant schreef op 22 juni 2017 13:53:

as such similar JOINT SHAREHOLDINGS on the side of TomTom could be supportive of our investment case

could, should, must lijk me beter.

Beetje vrijblijvend...
stapje 3 op de MoSCoW-schaal.

Musk (Must have?), Shoot (Should have?), Cudos (Could have?), Wood (Would have?)
[verwijderd]
1
quote:

Natte krant schreef op 22 juni 2017 13:53:

as such similar JOINT SHAREHOLDINGS on the side of TomTom could be supportive of our investment case

could, should, must lijk me beter.

Beetje vrijblijvend...
klopt, maar iedereen is wel wat voorzichtiger geworden met 'te' enthousiast te reageren, want op t hoofdkantoor is ook nul enthousiasme en zero reactie.

maar er staat toch duidelijk dat er nog weinig zit verwerkt in de koers voor de waarde vd maps en dat er heel veel upside risk wat dat betreft zit, dus voor de shorts is dit ook echt wel duidelijk, wijst wederom toch op sturen dan op bearish positioneren

de recente roadshows MdD, ABN en Kepler zijn blijkbaar non-events geweest, dat zegt ook wel wat
MdD zat met zijn gedachte al bij Google en Apple
ABN had het allemaal een week eerder al gehoord in de CC
en Kepler die moeten nog kijken wat ze kunnen verzinnen

nu komt London, benieuwd of Barclays en Morgan nog wat quality-tijd krijgen.

kos_0
1
Misschien moeten we onze posters iets meer controleren,
Snorremans van zeil suggereert reclame voor pommade te maken maar werkt voor een beleggingsfonds .Ik zie niks vertelt ons aan de hand van de maanstand of het goed of slecht gaat. Je hoort nooit of ie short of long zit; manische paniekvogel.
Hik, sleutelt elke dag aan zn brommer, verkoopt zich zelf als techneut. W leest goed de krant, wil graag TT >9,00, Justin is weer terug ??? Wantrouw analisten en posters die de hele dag achter hun computer zitten.
[verwijderd]
0
quote:

kos_0 schreef op 22 juni 2017 14:44:

Misschien moeten we onze posters iets meer controleren,
Snorremans van zeil suggereert reclame voor pommade te maken maar werkt voor een beleggingsfonds .Ik zie niks vertelt ons aan de hand van de maanstand of het goed of slecht gaat. Je hoort nooit of ie short of long zit; manische paniekvogel.
Hik, sleutelt elke dag aan zn brommer, verkoopt zich zelf als techneut. W leest goed de krant, wil graag TT >9,00, Justin is weer terug ??? Wantrouw analisten en posters die de hele dag achter hun computer zitten.
Je maakt me nieuwsgierig.
kos_0
0
quote:

Natte krant schreef op 22 juni 2017 14:52:

[...]
Je maakt me nieuwsgierig.
Ben bang dat je onder de zelfde categorie valt
3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 16:05
Koers 5,545
Verschil -0,185 (-3,23%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 279.518
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront