AFM beboet DeGiro voor 240.000 euro

Door AFN op 26 juni 2018 10:50 | Views: 9.170

AFM beboet DeGiro voor 240.000 euro

AMSTERDAM (AFN) - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft onlinebroker DeGiro een bestuurlijke boete opgelegd van 240.000 euro vanwege het niet tijdig melden van beleggingstransacties. Dat maakte de AFM dinsdag bekend.

Er werd vorig jaar oktober een basisboete opgelegd van 500.000 euro. Gelet op de omvang van het eigen vermogen van DeGiro werd de boete verlaagd naar 300.000 euro. De AFM verlaagde de boete verder naar 240.000 euro, omdat DeGiro de overtreding zelf heeft ontdekt, gecorrigeerd en aan de AFM heeft gemeld.

De transacties werden uitgevoerd tussen juni 2015 tot juli 2016 op verschillende handelsplatformen. Beleggingsondernemingen die transacties verrichten in beursgenoteerde financiële effecten, zijn verplicht om de gegevens over deze transacties te melden aan de AFM. Dit moet zo spoedig mogelijk gebeuren, maar uiterlijk aan het einde van de volgende werkdag.

DeGiro had bezwaar ingesteld, maar dat werd door de AFM ongegrond verklaard. DeGiro ging hiertegen niet in beroep, waarmee de besluiten definitief zijn geworden.

Meld u aan voor de EuroBench.com dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

19 Posts
san marco
0
Bonost
0
Wat heeft het aandeel Binck met Degiro te maken?
En waarom zou ik moeten overstappen? Omdat Degiro de fout zelf heeft ontdekt en gemeld bij de AFM. Is dat juist geen blijk van eerlijkheid?
Donaldus
0
Fijn dat de AFM bericht over het eigen vermogen. Nooit best zo'n bericht. Ik zou ze direct weer voor het gerecht brengen.
bdj
0
quote:

san marco schreef op 26 juni 2018 11:51:

EV laag en dan je Beleggingsport in tonnen bij de Giro houden? Mmmmm linke soep
Je aandelen zitten in een aparte bewaar entiteit waar het ev waarschijnlijk nog lager is.
BASF en BAYER kopen
0
quote:

bdj schreef op 26 juni 2018 12:51:

[...]

Je aandelen zitten in een aparte bewaar entiteit waar het ev waarschijnlijk nog lager is.

En de Giro leent jouw aandelen uit zonder je toestemming te vragen:-)
[verwijderd]
0
Zat ter vergelijking even te kijken hoe het bij Binck zat... EV van 249.500.000.... toch stukje risico je geld bij een partij die zetten die nog geen nog geen 500.000 over heeft....

Petex
1
quote:

jaar2018 schreef op 26 juni 2018 13:33:

[...]

En de Giro leent jouw aandelen uit zonder je toestemming te vragen:-)

onzin!....je gaat akkoord met de geldende voorwaarden waar dit keurig in beschreven staat.
[verwijderd]
0
Die boete is nog tot daar aan toe, kan de beste overkomen.
DeGiro is een wazige club, en van alle brokers zullen zij de eerste zijn die failliet gaat,hun verliezen zullen als eerste uit jouw portefeuille getrokken worden voordat het zo ver is... Het is geen gek idee om over te stappen naar een andere broker met wat meer vet op de botten! Die kunnen geen crisis doorstaan, het is nu actie ondernemen of met ze ten onder gaan...
Donaldus
0
Daexter
0
quote:

Mr. Niceguy schreef op 26 juni 2018 13:37:

Zat ter vergelijking even te kijken hoe het bij Binck zat... EV van 249.500.000.... toch stukje risico je geld bij een partij die zetten die nog geen nog geen 500.000 over heeft....

Als jij dezelfde analytische kracht gebruikt bij je beleggingen zul je wel bar weinig rendement maken. Er staat ten eerste niet wat het EV van de giro is, alleen dat een dergelijke boete de EV positie mogelijk beneden de gewenste grens brengt, aangezien de giro ditzelf gemeld heeft zou dat een buiten proportionele maatregel zijn.

Ten weede dat EV van binck zegt helemaal niets! Het gaat om het EV tov het VV en om de ICR dus binck met al die klanten die het afgelopen jaar zijn overgestapt naar de veel betere broker degiro, zou er best wel eens veel slechter voor kunnen staan, vandaar ook dat de koers maar niet omhoog wil
bdj
0
quote:

Petex schreef op 26 juni 2018 14:16:

[...]

onzin!....je gaat akkoord met de geldende voorwaarden waar dit keurig in beschreven staat.
Precies, Ik vraag me af hoe mensen dit kunnen verzinnen of ze zitten te trollen
[verwijderd]
0
EV, zal wel eigen vermogen zijn…, die termen bij het fundamentele ook, ze staan vast wel allen in jullie bijbel die ik weiger te lezen,is niet zo van belang. Het is meer welke stoten ze aan kunnen voordat het plat gaat, noem het margin. Dat werkt bij financials hetzelfde als bij 'ons', enkel zit er een grote + factor tussen. Die margin is wat ze de das om zal doen, hoewel deze als het goed is op zeer ruim staat gaat het ze opbreken..

En aangezien DeGiro nog niet éen crisis meegemaakt heeft, valt er ook niet te bezien hoe ze zelf reageren als de pleuris uitbreekt, financieel is alles onduidelijk..

Onduidelijkheid troef bij deze broker, kunt maar beter je biezen pakken als je geld je lief is...
[verwijderd]
0
quote:

Helvan '18 schreef op 26 juni 2018 17:33:

EV, zal wel eigen vermogen zijn…, die termen bij het fundamentele ook, ze staan vast wel allen in jullie bijbel die ik weiger te lezen,is niet zo van belang. Het is meer welke stoten ze aan kunnen voordat het plat gaat, noem het margin. Dat werkt bij financials hetzelfde als bij 'ons', enkel zit er een grote + factor tussen. Die margin is wat ze de das om zal doen, hoewel deze als het goed is op zeer ruim staat gaat het ze opbreken..

En aangezien DeGiro nog niet éen crisis meegemaakt heeft, valt er ook niet te bezien hoe ze zelf reageren als de pleuris uitbreekt, financieel is alles onduidelijk..

Onduidelijkheid troef bij deze broker, kunt maar beter je biezen pakken als je geld je lief is...
Rustig Helvan dit is oud nieuws.
En de AFM is er ook helemaal niet op uit deGiro te gronde te richten.
Er is helemaal niks aan de hand.
[verwijderd]
0
Blijf lekker zitten daar als je een stuivers hebt... als de AFM de boete aribtrair verlaagd omdat het EV te laag is .... zeg mij genoeg! Binck bulkt van de cash een over die weglopende klanten daar valt volgens mij wel mee... als ik naar Q1 cijfers kijk...
Dhrbelegger
0
quote:

Mr. Niceguy schreef op 26 juni 2018 13:37:

Zat ter vergelijking even te kijken hoe het bij Binck zat... EV van 249.500.000.... toch stukje risico je geld bij een partij die zetten die nog geen nog geen 500.000 over heeft....

Duidelijk dat Binck een bank is en Degiro een stichting.. Erg solide EV van Binck, mijns inziens zelfs veel te veel.. Iig mijn stukken staan gelukkig bij BinckBank ipv bij deze stichting.. Je cash zit bij deze stichtingen in geldmarktfondsen waar je sws niet wil zitten when shit hits the ...
[verwijderd]
0
quote:

RSIman schreef op 26 juni 2018 17:39:

[...]

Rustig Helvan dit is oud nieuws.
En de AFM is er ook helemaal niet op uit deGiro te gronde te richten.
Er is helemaal niks aan de hand.
Blijkbaar niet goed begrepen.. , en de AFM heeft er sowieso al niets mee van doen..
Maarja als jij je geld door de put wilt zien gaan is dat jouw keus!
[verwijderd]
0
Het verschil tussen De Giro en Binck is dat De Giro zelf een geconstateerde fout bij de AFM meldt en mijn ervaring met Binck is dat zij fouten altijd eerst probeert te verbergen en absoluut niet geneigd is om frauduleuze zaken te onderzoeken. Ik heb zeer slechte ervaringen met Binck. Het grote probleem is de onbetrouwbaarheid van het management.
Een ander verschil is dat De Giro een sterk groeiend bedrijf is en Binck al jaren achteruit gaat.
Voor beide bedrijven geldt dat portefeuilles in een aparte entiteit wordt bewaard en dus qua veiligheid heel goed zijn te vergelijken.
Mijns inziens is beleggen bij Binck veel risicovoller dan bij De Giro. Zie ook de negatieve nieuwsberichten van de laatste jaren over Binck en Alex.
[verwijderd]
0
DeGiro is een cowboy vereniging en ontsproten op economisch en beurs hoogtij, dat alleen al is reden tot zorg over deze broker…
Doe maar Binck, ze kennen de klappen van de zweep!
19 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.