Eerdere winsten op Wall Street volledig verdampt

Door AFN op 7 april 2020 22:21 | Views: 13.031

Eerdere winsten op Wall Street volledig verdampt

NEW YORK (AFN) - De aandelenbeurzen in New York zijn dinsdag met kleine verliezen de handel uitgegaan, na eerder duidelijk op winst te hebben gestaan. Met name de prijsval van olie drukte het sentiment. Nog altijd hangt de vraag boven de markt of grote olieproducenten Rusland en Saudi-Arabië hun geschil over productiebeperkingen de wereld uit kunnen helpen. De landen startten eerder een prijzenoorlog, die de waarde van olie torpedeerde. Op dinsdag kreeg pessimisme onder beleggers over het al dan niet komen tot een deal de overhand.

De Dow-Jonesindex sloot met een verlies van 0,1 procent op 22.653,86 punten. De brede S&P 500 leverde 0,2 procent in tot 2659,41 punten en techbeurs Nasdaq verloor 0,3 procent tot 7887,26 punten.

De olieprijzen liepen de voorbije dagen op in de hoop dat de strijdende partijen een wapenstilstand sluiten en de productie verlagen. Voor donderdag staat een vergadering van oliekartel OPEC en bondgenoten gepland. Daar moeten de productiebeperkingen vorm krijgen. Een dag later komen de ministers van de G20 bijeen. Ligt het aan Rusland dan schroeft ook de VS zijn productie terug.

Olie

Een vat Amerikaanse olie daalde, als gevolg van de twijfels bij beleggers, 7,6 procent in prijs tot 24,10 dollar. Brentolie werd 2,7 procent goedkoper op 32,16 dollar per vat. Olie- en gasconcern ExxonMobil gaf eerder aan het mes te zetten in zijn investeringen door de sterke prijsval van olie de laatste weken. Het aandeel won 1,9 procent. Oliedienstverlener Halliburton (plus 1,6 procent) liet weten dat het salaris van het topmanagement wordt verlaagd en dat banen worden geschrapt.

Levensmiddelenproducent Kraft Heinz won 2,7 procent. Het concern heeft zijn verkopen de laatste tijd stevig opgevoerd dankzij de coronacrisis. Kraft Heinz denkt flink te profiteren van het massale gehamster vanwege de coranapandemie. Chipmaker NXP Semiconductor verloor dik 3 procent. Het Eindhovense bedrijf verlaagde zijn prognoses.

Verizon

Telecomgigant Verizon (plus 0,5 procent) maakte bekend voorlopig vrijwel geen internet meer aan te leggen. Het gaat dan om installaties waarbij een medewerker ter plaatse moet komen. Door de coronapandemie worden ook reparaties bij klanten tot een minimum beperkt.

Verder bleek het vertrouwen van kleine Amerikaanse ondernemers door de coronacrisis is gekelderd. Ook nam het aantal vacatures af. Door de crisis zijn veel bedrijven gesloten en is er minder vraag naar nieuw personeel.

De euro was 1,0898 dollar waard, tegen 1,0907 dollar eerder op de dag.

Meld u aan voor de EuroBench.com dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

37 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
horscamp
0
Erny
1
[verwijderd]
0
Laat dit het begin zijn van de tweede forse daling... Niet omdat ik short zit (heel eerlijk, dat durf ik niet), maar omdat ik een paar weken geleden veel te voorzichtig was. Ik had bij moeten kopen. NVIDIA, ASML, ASMI, Galapagos, Alphabet, Prosus. Ik wilde ze allemaal hebben, maar ik had nog een verdere daling verwacht en heb dus niet bijgekocht. Nu sta ik met een grote som geld naast de zijlijn. Weer alles -20 tot -30% en dan weet ik wat me te doen staat.
suskewiet
0
Ja webama ,niet gemakkelijk ,
Het is altijd zo had ik dit ,had ik dat
Vermoed dat je de kans nog wel krijgt en dat ge dan gaat schoren .
Succes
gbakl
1
leedvermaak over de beursreacties omtrent trump's verdraaiingen van
de feiten en er steeds weer intrappend.

toch maar paaseieren voor je geld kiezen en die foute baas daar
verder maar negeren, de feiten liegen niet.
FairValue
0
From fear to greed stond er op Marketwatch. Dan wordt het weer snel tijd voor fear want deze niveaus zijn veel te hoog!
H. Berkhof
0
quote:

Erny schreef op 7 april 2020 22:31:

De index is rood, de index is groen, op de beurs is altijd wat de doen.
OK Bert.
Bir
1
quote:

FairValue schreef op 7 april 2020 23:01:

From fear to greed stond er op Marketwatch. Dan wordt het weer snel tijd voor fear want deze niveaus zijn veel te hoog!
Wat een onzin.......
H. Berkhof
1
quote:

suske wiet schreef op 7 april 2020 22:47:

Ja webama ,niet gemakkelijk ,
Het is altijd zo had ik dit ,had ik dat
Vermoed dat je de kans nog wel krijgt en dat ge dan gaat schoren .
Succes
En op het ultieme moment van instappen zul je spoedig daarna gaan zien dat het nog lager kan.
Want stel dat we in een depressie geraken.

Ja, ja , het wordt er allemaal niet makkelijker op.
H. Berkhof
1
quote:

Bir schreef op 7 april 2020 23:06:

[...]

Wat een onzin.......
Of het onzin is zullen we spoedig te weten komen.
Red_
1
quote:

Bir schreef op 7 april 2020 23:06:

[...]

Wat een onzin.......
Goed onderbouwd!
Corona is over, niemand heeft financieel nadeel en over weekje is alles weer terug naar normaal toch?!
De Buurman
0
quote:

webama schreef op 7 april 2020 22:42:

Laat dit het begin zijn van de tweede forse daling... Niet omdat ik short zit (heel eerlijk, dat durf ik niet), maar omdat ik een paar weken geleden veel te voorzichtig was. Ik had bij moeten kopen. NVIDIA, ASML, ASMI, Galapagos, Alphabet, Prosus. Ik wilde ze allemaal hebben, maar ik had nog een verdere daling verwacht en heb dus niet bijgekocht. Nu sta ik met een grote som geld naast de zijlijn. Weer alles -20 tot -30% en dan weet ik wat me te doen staat.
Met alle respect, maar dit is compleet ongeloofwaardig. Op de daling inkopen vergt lef. Als je dat lef nu niet had heb je dat de volgende keer ook niet ineens. Of je belegt met teveel geld.

Achteraf had ik ook mijn hele vermogen in turbo's gejankt in 2009 en hoefde ik nu niet te meer te werken. Maar raad eens wie er morgen weer achter de laptop productie zit te draaien voor de baas? Het idee dat je de bodembel kan luiden moet je echt loslaten als je succesvol wil zijn op de beurs, anders ga je a) nat of b) mis je alle kansen.
De Buurman
0
quote:

Red_ schreef op 7 april 2020 23:26:

[...]

Goed onderbouwd!
Corona is over, niemand heeft financieel nadeel en over weekje is alles weer terug naar normaal toch?!
De onderbouwing dat indexen en aandelen veel te duur zijn is ook volledig uit de lucht gegrepen. Het is onzin om nu stellige uitspraken te doen over de staat van de wereldeconomie of de relatieve prijs van aandelen met deze sluimerende onzekerheid.

Voor het archief: wat zien we, volgens jou, van de corona-crisis terug in de K/W-verhoudingen over het boekjaar 2021?
Ryder
0
quote:

webama schreef op 7 april 2020 22:42:

Laat dit het begin zijn van de tweede forse daling... Niet omdat ik short zit (heel eerlijk, dat durf ik niet), maar omdat ik een paar weken geleden veel te voorzichtig was. Ik had bij moeten kopen. NVIDIA, ASML, ASMI, Galapagos, Alphabet, Prosus. Ik wilde ze allemaal hebben, maar ik had nog een verdere daling verwacht en heb dus niet bijgekocht. Nu sta ik met een grote som geld naast de zijlijn. Weer alles -20 tot -30% en dan weet ik wat me te doen staat.
Idem hiero. Trumpet weet de beurs goed te manipuleren, met zijn tweets!
Ryder
0
quote:

De Buurman schreef op 7 april 2020 23:46:

[...]

Met alle respect, maar dit is compleet ongeloofwaardig. Op de daling inkopen vergt lef. Als je dat lef nu niet had heb je dat de volgende keer ook niet ineens. Of je belegt met teveel geld.

Achteraf had ik ook mijn hele vermogen in turbo's gejankt in 2009 en hoefde ik nu niet te meer te werken. Maar raad eens wie er morgen weer achter de laptop productie zit te draaien voor de baas? Het idee dat je de bodembel kan luiden moet je echt loslaten als je succesvol wil zijn op de beurs, anders ga je a) nat of b) mis je alle kansen.
Absoluut eens, maar die trumpet weet de markt wel heel goed te bespelen (lees manipuleren).
Weert=No.1
0
quote:

Erny schreef op 7 april 2020 22:31:

De index is rood, de index is groen, op de beurs is altijd wat de doen.
Ik zit altijd na te denken over zoiets ala: WINSTEN VERDAMPEN. Evaporer. Vanishing into thin Air. Na klar jawohl. Maar hoe noem je nou het omgekeerde: als de winsten uitbreiden. Winsten worden weer vloeibaar of verworden tot vaste stof ??? De beurs "Stijgt zo hard", het wordt weer een zwart gat.
FairValue
0
quote:

De Buurman schreef op 7 april 2020 23:51:

[...]

De onderbouwing dat indexen en aandelen veel te duur zijn is ook volledig uit de lucht gegrepen. Het is onzin om nu stellige uitspraken te doen over de staat van de wereldeconomie of de relatieve prijs van aandelen met deze sluimerende onzekerheid.

Voor het archief: wat zien we, volgens jou, van de corona-crisis terug in de K/W-verhoudingen over het boekjaar 2021?
Over 2021 is lastig te zeggen maar dit is HUGE zo lang er geen oplossing is. Daarbij stond de VS al erg hoog (kw). Dan is -20% van ATH echt veel te hoog! Maar goed, jij mag anders van mening zijn. We zullen zien.
37 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.