Word nu gratis lid! Log in
Logo Eurobench
.

Koffiekamer

Zijn er ook nog mensen positief? Reageer
maandag 8 februari 2010 22:58
Ik heb vandaag Aalberts en Wavin teruggekocht en ga morgen voor Philips en Ten Cate bij een hopelijk lagere beurs. Heerlijk koopjes sprokkelen.
Vond het vandaag typerend hoe krachtig de AEX erbij bleef liggen toen de DOW wegzakte aan het begin van de handel. Dit is geen markt om short te gaan.
maandag 8 februari 2010 22:59
SJS, per saldo zit de hele wereld long dus.........
maandag 8 februari 2010 23:00
Ik ben aan het overwegen om alle aandelen te verkopen, omdat ik verwacht dat de bodem van maart 2009 opnieuw opgezocht gaat worden. De EW-theorie bevestigt dit beeld en Maarten Verheyen raadt iedereen aan om de aandelen te dumpen omdat er een nieuwe financiële crisis aan zit te komen.

Groet
maandag 8 februari 2010 23:03
Is dat zo OB? Ik vraag me wel eens af hoeveel aandelenbeleggers hier rondlopen. Op de subfora is het erg stil.
maandag 8 februari 2010 23:05
verzekert u zich vooral!

maandag 8 februari 2010 23:05
TT3X5 schreef:

Ik ben aan het overwegen om alle aandelen te verkopen, omdat ik verwacht dat de bodem van maart 2009 opnieuw opgezocht gaat worden. De EW-theorie bevestigt dit beeld en Maarten Verheyen raadt iedereen aan om de aandelen te dumpen omdat er een nieuwe financiële crisis aan zit te komen.

Groet

Met dit advies moeten de koersen wel omlaag gaan. :)
Maar shorters krijgen niet altijd het gelijk aan hun zijde. Geen sterveling weet het verloop in de toekomst. En TA gaat op zolang de trend in stand blijft, daarna volgt een nieuwe. Met Elliot wave verwacht je een statistiche onderbouwing die een redelijke scoringskans geeft maar niet in alle gevallen. Alles is namelijk gebaseerd op wat geweest is, ook de extrapolaties.
maandag 8 februari 2010 23:08
PierreDeLaF schreef:

verzekert u zich vooral!

Goud zit vooralsnog in een dalende trend. Nog even gedudl met instappen. Ook de stijgende USD trekt het glimmende goedje omlaag.
maandag 8 februari 2010 23:11
Het goede nieuws dan van vandaag, laten we vooral nuchter blijven. Ben eigenlijk wel blij met deze correctie. Geeft weer vertrouwen om tzt in te stappen. Hoeveel rally's worden er niet verkocht om daarna gestaag verder te stijgen? Hoop dat dit nu ook uitkomt.
maandag 8 februari 2010 23:14
Ik ben eigenlijk erg positief.....vooral omdat ik een klein gedeelte denk te weten wat er nog allemaal gaat komen en daarna handel.
gr.fes
maandag 8 februari 2010 23:17
Jean schreef:

Is dat zo OB? Ik vraag me wel eens af hoeveel aandelenbeleggers hier rondlopen. Op de subfora is het erg stil.

De grootste aandelenbelangen zitten natuurlijk niet bij het publiek ;-)

Nee, wat ik bedoel is simpel. Aandelen worden uitgegeven omdat men wil investeren in bedrijven. En dat is een positieve benadering. Ze worden niet uitgegeven om ze short te gaan.
maandag 8 februari 2010 23:21
Dat is precies wat ik bedoel en ik denk dat de meeste mensen op dit forum handelen in turbo's, opties en pennystocks en sommigen in futures.

Die hoeven dus niet long te zitten. Ik zit of long of sta aan de zijlijn omdat ik praktisch alleen in aandelen beleg. Short zit ik nooit.
maandag 8 februari 2010 23:22
Jean schreef:

en Ten Cate

Sta ook aan de koopkant.
Behalve KTC wil ik ook Arcadis terug.
Staan allebei behoorlijk onder verkoop.

Vandaag bijgekocht Suez en RD en opnieuw Sanofi.
maandag 8 februari 2010 23:26
ouwebeursrot schreef:

Jean schreef:

De grootste aandelenbelangen zitten natuurlijk niet bij het publiek ;-)

Nee, wat ik bedoel is simpel. Aandelen worden uitgegeven omdat men wil investeren in bedrijven. En dat is een positieve benadering. Ze worden niet uitgegeven om ze short te gaan.

Dat is het verschil tussen beleggers en de flashtraders die het alleen om het geld gaat en niet om de zaak zelf. Waar ze in handelen interesseert ze eigenlijk niet, als het maar geld oplevert. Omhoog of omlaag, dat doet er niet toe.
Goldman Sachs doet daar volgens mij ook aan mee.
Maar veel beleggers hebben daar de tijd niet voor en ook niet de kennis. Die zijn gebaat bij ondernemingen die het gemiddeld beter doen, zodat hun geld meer oplevert dan een spaarrekening of obligatiebelegging.
maandag 8 februari 2010 23:38
fintech schreef:

Dat is het verschil tussen beleggers en de flashtraders die het alleen om het geld gaat en niet om de zaak zelf. Waar ze in handelen interesseert ze eigenlijk niet, als het maar geld oplevert. Omhoog of omlaag, dat doet er niet toe.

Maar daar is op zich niks mis mee lijkt me. Wat is het verschil met bijv. een bloemenhandelaar die ook z'n waar elke dag zo goedkoop mogelijk probeert te kopen en weer duurder te verkopen ? Da's toch gewoon handel.

De oneerlijke concurrentie bij bijv. flashtrading is een ander verhaal.

maandag 8 februari 2010 23:45
ouwebeursrot schreef:

fintech schreef:

Maar daar is op zich niks mis mee lijkt me. Wat is het verschil met bijv. een bloemenhandelaar die ook z'n waar elke dag zo goedkoop mogelijk probeert te kopen en weer duurder te verkopen ? Da's toch gewoon handel.

De oneerlijke concurrentie bij bijv. flashtrading is een ander verhaal.

Ik zeg ook niet dat daar iets mis mee is. Ik constateer alleen maar dat de belegger op afstand -hij of zij die zich op adviezen van banken en brokers baseert- niet de mogelijkheden heeft daar anders mee om te gaan en het moet hebben van beleggingen in kwalitatief goede ondernemingen.
maandag 8 februari 2010 23:51
fintech schreef:

Ik zeg ook niet dat daar iets mis mee is. Ik constateer alleen maar dat de belegger op afstand -hij of zij die zich op adviezen van banken en brokers baseert- niet de mogelijkheden heeft daar anders mee om te gaan en het moet hebben van beleggingen in kwalitatief goede ondernemingen.

Wordt lastig. Niet iedereen doet Warren Buffett na ;-)
maandag 8 februari 2010 23:51
Zeker, ik ! Enorm positief zelfs.
maandag 8 februari 2010 23:52
Uiteindelijk gaat de beurs maar een kant op en dat is omhoog.
Helaas ligt de weg omhoog soms onder het gemiddelde en soms erboven. Heb je een lange horizon met een daarbij behorende levensverwachting hoef je je nergens druk om te maken. Heb je een kortere horizon of wil je snel rendement zul je moeten inspelen op de tijden dat "de weg omhoog" onder of boven het gemiddelde ligt.

Eigenlijk is beleggen net als het echte leven. Je moet anticiperen op hetgeen gaat komen. Soms neem je de juiste beslissing en soms de verkeerde. De kunst is om de verkeerde beslissingen als even waardevol te zien als de goede met dit verschil dat je ze niet nog een keer maakt.

Je kunt dus positief blijven bij stijgende of dalende koersen mits je je strategie er op aanpast.

Happiness is determined by the quality of your thoughts and actions.
maandag 8 februari 2010 23:53
Deodorant schreef:

Zeker, ik ! Enorm positief zelfs.
Deo het is al laat, waarom enorm positief?
maandag 8 februari 2010 23:56
Omdat je met een dalende beurs ook geld kunt verdienen !
maandag 8 februari 2010 23:57
Nee,ik ben niet positief.Ik verwacht dat er nog heel heel veel bedrijven zullen omkiepen de komende tijd.

Een notering van de AEX van 275 punten gaan we binnenkort op de borden zien.Alleen de defensiefe aandelen gaan overleven,de financials zijn de klos.

Vandaf dinsdag 090210 word de neerwaartse spiraal alleen maar versnelt.

Bopper123
dinsdag 9 februari 2010 00:00
Deodorant schreef:

You right, alleen had ik de vraag anders opgevat.
dinsdag 9 februari 2010 00:01
Als de euro-dollar weer wat stabiliseert, en dat gaat binnenkort vast wel gebeuren, dan is het zaak om weer aandelen op te pakken.
dinsdag 9 februari 2010 00:05
isaandie schreef:

Deodorant schreef:

Deo heeft z'n duivelse tandjes in SJS gezet. That's all ;-)
dinsdag 9 februari 2010 00:11
ouwebeursrot schreef:

isaandie schreef:

Deodorant schreef:

Deo heeft z'n duivelse tandjes in SJS gezet. That's all ;-)
Met zo'n negatieve beurs worden de onderlinge vetes nog heter. Ben benieuwd morgen wat de dag zal brengen, welterusten
dinsdag 9 februari 2010 00:14
Die hogere USD is goed voor onze export naar Amerika. Hoewel die bescheiden is met circa 6,6% (24,6 mld euro). De invoer zal temporiseren want die ligt hoger met circa 12,8% (43 mld euro).
We hebben ook een tijd gehad dat de euro goedkoper was dan de dollar, namelijk bij de introductie van de euro. Vanaf dat moment is de euro alleen maar sterker geworden. Een stapje terug kan geen kwaad.
dinsdag 9 februari 2010 00:29
PierreDeLaF schreef:

verzekert u zich vooral!

Mja hoor, nog effe voor verse longs...ben ook niet vies van gestold angszweet.
dinsdag 9 februari 2010 01:38

.........."Zijn er ook nog mensen positief ?"..........

Howdy,

Wat bedoel je ? HIV of H1N1 ?

>--:-)-->
dinsdag 9 februari 2010 01:55
Ik ben positief: We kunnen voorlopig verder omhoog dan omlaag.
Ik ben echter wel cash en wacht totdat ik op de komende tijdelijke bodem van 270-280 kan instappen deze maand.........
dinsdag 9 februari 2010 08:39
Ouwe beurswijsheid:

kopen op momenten van maximale negativiteit.

De KK geeft een mooie afspiegeling van het sentiment.

dinsdag 9 februari 2010 10:04
Het gaat niet om positief of negatief denken,maar om realisme.

We denken met zijn allen dat je met schulden verhogen alles maar kunnen oplossen.

Als ik blut ben kan ik extra geld gaan lenen en heb ik op de korte termijn weer geld,maar er komt een moment dan moet ik dat ook weer terug betalen met een beetje extra.

Er is wel een ding positief,iedereen wil nieuwe spullen hebben en we kunnen het maken.

Er is geen andere oplossing dan inflatie en hogere lonen.

Er is ook een ding negatief,en dat is het stimulatie programma van China.
Een klein voorbeeldje:

Op dit moment bied China veel producenten gratis verzenden aan,met als gevolg dat ze kleine goedkope produkten uit China in een envolop versturen tegen een prijs,waar ik nog geen postzegel voor kan kopen.
Is dit concurrentie of een handelsoorlog?
dinsdag 9 februari 2010 10:07
Ik ben positief. macro`s zijn redelijk tot goed. cijfers zijn vooralsnog zoals verwacht en griekenland, Portugal en misschien nog wat landen moeten meer rente gaan betalen. niet leuk voor hun, wel leuk voor degene die hun van die leningen voorzien. zolang ze hun rekeningen maar betalen en daar heb ik nog wel vertrouwen in. Zoals het nu gaat doet even pijn aan de ogen, maar bljkbaar heeft men geld nodig voor andere zaken.
dinsdag 9 februari 2010 11:09
Tijd voor inflatie, dan worden de schulden vanzelf minder waard. :)

Als mijn loon stijgd met de inflatie worden mijn schulden minder en heb ik meer te besteden, ook aandeelkoersen zullen mee omhoog gaan om dat de k/w ongeveer hetzelfde blijft en de winst in euros omhoog zal gaan.
dinsdag 9 februari 2010 11:44
ja als ze griekenland laten zitten en niet uitbailen dan hebben we direkt een interne eurodevaluatie , zodat we ons rustig uit crisis kunnen exporteren en wat betreft de banken die lenen toch nog steeds niet dus hebben we nog steeds enkele teveel en we zullen genoeg handen kunnen gebruiken in onze nieuwe manufacturing plants . Want de export producten van banken mot de rest van de wereld toch nie neer:)))
dinsdag 9 februari 2010 11:50
TT3X5 schreef:

Groet

De EW heeft ook de crisis voorspelt toch? ehm nee dus..
En Maarten Verheyen, laat me raden hij zit zwaar short??

dinsdag 9 februari 2010 11:56
shutterspeed schreef:

TT3X5 schreef:

Groet

De EW heeft ook de crisis voorspelt toch? ehm nee dus..
En Maarten Verheyen, laat me raden hij zit zwaar short??

FF denken hoor. Nog een crisis en een hele lading banken gaat down samen met een aantal overheden. Waaronder wij waarschijnlijk.. Weee. Als wij down gaan dan hoeven we ons niet langer af te vragen of landen als ierland, griekenland, Spanje, Portugal en nog een lading Oostblok landen down gaan. Ja, die gaan ook dan. Met zoveel landen gaat de eurozone down. Bye ! :). vermoedelijk redt de dollarhet dan ook niet meer. Doegie!. Ok.. Dan hebben we dus een elite die eigenlijk hun status dreigt te verliezen. Hehe. dan kunnen we de bommen dus welkom heten.
dinsdag 9 februari 2010 11:59
En ik maar denken dat wij dan ontwikkelingshulp kregen lol

.

Meest actieve onderwerpen 24u

maandag 6 september
KK DD 6/9: hier moet u het van hebben
Zorgeloze dag ?
knallend nieuws in aantocht
ING - Maandag 6 September
Tomtom maandag 6 september 2010
maandag 6 september: de rebound zet door
The Yorkville Inn