Word nu gratis lid! Log in
Logo Eurobench
.

Koffiekamer

Volgens de media trekt huizenmarkt aan? Reageer
vrijdag 27 november 2009 23:20
fortispaniek schreef:

Kom nou "Economie".

Je eerste huis kopen is al 100 jaar een GIGA uitgave geweest waar je zeker de eerste jaren krom voor moet liggen.
En dit is nu net het probleem van jouw generatie.

Als ik terug kijk: de eerste 10 jaar niet met vakantie gaan, keihard werken, een heel klein autootje voor compleet gezin, 1 heel klein televisie en dat was het echt. 10 jaar lang.

Ik welke vakantieoorden is een gemiddeld student geweest? (ben tot mijn 30e nooit verder geweest dan Duitsland) elk weekend feesten, mobieltjes, tv, cd, dvd, internet, auto, ipod en weet al niet meer.

Een stagiaire bij mij, 24 jaar, is al in meer vakantielanden geweest dan mij (48 jaar). Ibiza, Spanje, Egypte, China, New York en nog veel meer.
En ook die stagiaire: tja huizen, kan ik niet betalen. Hij heeft overigens een flinke studieschuld.
Toen ik afgestudeerd was had ik een spaarcentje van mijn weekend baan.
Dat is het verschil!

Nee, met die levensstijl van de huidige generatie kun je NOOIT een huis kopen.

vrijdag 27 november 2009 23:32
haas schreef:

fortispaniek schreef:

Kom nou "Economie".

Je eerste huis kopen is al 100 jaar een GIGA uitgave geweest waar je zeker de eerste jaren krom voor moet liggen.
En dit is nu net het probleem van jouw generatie.

Als ik terug kijk: de eerste 10 jaar niet met vakantie gaan, keihard werken, een heel klein autootje voor compleet gezin, 1 heel klein televisie en dat was het echt. 10 jaar lang.

Ik welke vakantieoorden is een gemiddeld student geweest? (ben tot mijn 30e nooit verder geweest dan Duitsland) elk weekend feesten, mobieltjes, tv, cd, dvd, internet, auto, ipod en weet al niet meer.

Een stagiaire bij mij, 24 jaar, is al in meer vakantielanden geweest dan mij (48 jaar). Ibiza, Spanje, Egypte, China, New York en nog veel meer.
En ook die stagiaire: tja huizen, kan ik niet betalen. Hij heeft overigens een flinke studieschuld.
Toen ik afgestudeerd was had ik een spaarcentje van mijn weekend baan.
Dat is het verschil!

Nee, met die levensstijl van de huidige generatie kun je NOOIT een huis kopen.

Dan "ik" Fortis, dan ik.
Verder heb je volkomen gelijk. En iedereen raad ik aan om de eerst komende jaren te huren, is de rest van dit forum gelijk van dat gez..k over hypotheken af.
zaterdag 13 maart 2010 16:17
Gaan we door al dat goedkope geld de komende jaren weer doorbubbelen met de huizenprijzen?
vrijdag 2 juli 2010 08:52
Woningmarkt toch in slob.

Pleidooien voor steun woningmarkt
Bouwvakkers

vrijdag 2 jul 2010, 07:32

De Tweede Kamer wil dat het kabinet maatregelen neemt om de woningmarkt te stimuleren en de bouwsector te steunen.

Dat kan bijvoorbeeld door de verhoging van de Nationale Hypotheek Garantie met een jaar te verlengen. Ook moet het btw-tarief voor renovatie van een eigen huis omlaag van negentien naar zes procent.

Starters
Verder wil de Tweede Kamer de periode verlengen waarin een beroep kan worden gedaan op vrijstelling van overdrachtsbelasting. Die zou van zes naar achttien maanden moeten.

De Kamer stemde ook voor het plan om 30 miljoen euro vrij te maken voor leningen aan starters op de woningmarkt.

Vorige  Pagina:  1  2   
.

Meest actieve onderwerpen 24u

maandag 6 september
KK DD 6/9: hier moet u het van hebben
Zorgeloze dag ?
knallend nieuws in aantocht
ING - Maandag 6 September
Tomtom maandag 6 september 2010
maandag 6 september: de rebound zet door
The Yorkville Inn
Week 36: 6 september t/m 12 september