SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

SBM Offshore - on topic - november 2015

599 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 » | Laatste
[verwijderd]
0
ik ga weer meelezen vind sbm een interessant bedrijf maar heb zelf [nog]geen positie meer in sbm
[verwijderd]
0
quote:

moonlightjorgo schreef op 31 oktober 2015 19:56:

ik ga weer meelezen vind sbm een interessant bedrijf maar heb zelf [nog]geen positie meer in sbm
Vind zelf de uitspraak van Scholes over ManUnited wel van toepassing op SBMO: "het is nog interessanter om naar drogende verf te kijken".
Chela
0
quote:

Ritageld schreef op 1 november 2015 12:14:

Vind zelf de uitspraak van Scholes over ManUnited wel van toepassing op SBMO: "het is nog interessanter om naar drogende verf te kijken".
Af en toe moet het er wel even uit bij jou hè? Ne t'en fais pas, goede kans op betere tijden.
Je zult toch ook wel stiekem wat calletjes geschreven hebben sinds vorig jaar?
[verwijderd]
0
quote:

Chela schreef op 1 november 2015 17:43:

[...]
Af en toe moet het er wel even uit bij jou hè? Ne t'en fais pas, goede kans op betere tijden.
Je zult toch ook wel stiekem wat calletjes geschreven hebben sinds vorig jaar?

Ja. Nee, calls schrijven doe ik nooit. Wel doe ik short puts. Heb ik winst mee gemaakt; met de aandelen alleen verlies tot nog toe.
Vriendelijke groeten,
Rita
Dutchtenor
0
Volgens Braziliaanse media is nu USD 615 miljoen terug gevorderd van de totaal 2000. Bijna de helft daarvan (USD $300mln) is het totaal van SBM, Setal en Camargo Correa. Van Camargo vind ik $ 36 miljoen terug, van Setal vind ik niet 1-2-3 iets. Lijkt het weer neer te komen op +- 200 miljoen voor SBM, die al door de Braziliaanse justitie zijn overeengekomen.
www.diariobae.com/notas/102261-la-jus...
The amount was calculated in today's edition of the newspaper O Globo, based on officially reported so far by the court handling the case, which involved twenty and fifty private companies politicians.

According to the newspaper, almost half of the recovery was the result of agreements with companies Setal, Camargo Correa and Dutch SBM.
Dutchtenor
0
De opdracht voor BP (Golf van Mexico, zie dit forum begin september) die of door Exmar of door SBM gaat worden uitgevoerd wordt waarschijnlijk Q1 2016 gegund.
gpjf
0
Het kan toch echt niet meer zo lang duren voor die berichtgeving . Langzaam maar zeker lijkt niemand het meer te weten maar misschien is dat ook wel de bedoeling haha
[verwijderd]
0
Citaat uit Vooruitblik van Arend Jan Kamp (IEX-red.)
‘ Er is een aandeelhoudersvergadering van een zekere SBM Offshore’.

Op deze aandeelhoudersvergadering zou Chabas wederom moeten worden benoemd tot CEO. Wat mij betreft, moet hij maar eerst bewijzen een goede schikking te kunnen regelen voordat hij weer benoemd wordt.
Bokie
0
quote:

klaar schreef op 2 november 2015 07:49:

Citaat uit Vooruitblik van Arend Jan Kamp (IEX-red.)
‘ Er is een aandeelhoudersvergadering van een zekere SBM Offshore’.

Op deze aandeelhoudersvergadering zou Chabas wederom moeten worden benoemd tot CEO. Wat mij betreft, moet hij maar eerst bewijzen een goede schikking te kunnen regelen voordat hij weer benoemd wordt.

Ik ben het helemaal met hem eens.
[verwijderd]
0
Is Kamp aandeelhouder, dat hij er iets over te zeggen heeft?

Het gaat over overmorgen:
- als er dan geen overeenkomtst is, heeft Chabas voldoende mogelijkheden om uit te leggen waarom.

Op basis daarvan (en uiteraard wat hij nog meer heeft gedaan voor SBM) gun je zo'n man en het bedrijf een vervolg of niet.

Niet op basis van al dan niet een akkoord kunnen bereiken met een land vol criminelen binnen een door Kamp gestelde tijdslimiet.

prettige dag

kc

edit ik lees het verkeerd? De opmerking is niet van Kamp, maar van Klaar?
Dat verklaard meer;-)
WA1985
0
Nieuwe maand. Ik ben benieuwd wat de koers in november gaat doen. Iedereen succes met zijn beleggingsbeslissingen.
[verwijderd]
0
quote:

knife catcher schreef op 2 november 2015 08:26:

Is Kamp aandeelhouder, dat hij er iets over te zeggen heeft?

Het gaat over overmorgen:
- als er dan geen overeenkomtst is, heeft Chabas voldoende mogelijkheden om uit te leggen waarom.

Op basis daarvan (en uiteraard wat hij nog meer heeft gedaan voor SBM) gun je zo'n man en het bedrijf een vervolg of niet.

Niet op basis van al dan niet een akkoord kunnen bereiken met een land vol criminelen binnen een door Kamp gestelde tijdslimiet.

prettige dag

kc

edit ik lees het verkeerd? De opmerking is niet van Kamp, maar van Klaar?
Dat verklaard meer;-)
Inderdaad, de toegevoegde opmerking is van mijn hand. Een kwestie van goed lezen dunkt mij. Een en ander doet niets af aan mijn opvatting dat de trackrecord van Chabas te mager is voor een meerderjarige herbenoeming. Deelt u deze visie?
[verwijderd]
0
quote:

klaar schreef op 2 november 2015 09:31:

[...]

Inderdaad, de toegevoegde opmerking is van mijn hand. Een kwestie van goed lezen dunkt mij. Een en ander doet niets af aan mijn opvatting dat de trackrecord van Chabas te mager is voor een meerderjarige herbenoeming. Deelt u deze visie?
Ik schrijf inderdaad in mijn edit dat ik waarschijnlijk verkeerd lees. Overigens Bokie ook denk ik.

Dat je de opmerking van Kamp bij je eigen idee plaatst heeft voor dat idee geen meerwaarde, daar werk ik een beetje op het verkeerde been gezet.

Maar goed er is helderheid daarover.

Nu over de vraag of Chabas' herbenoeming moet afhangen van een deal met de Braziliaanse overheid?

- ten eerste vind ik ook dat die deal er moet komen op de kortst mogelijke termijn
- ten tweede kan ik op dit moment niet beoordelen waarom de deal er nog niet is; laat staan dat ik een schuldige aan kan wijzen. De Braziliaanse overheid gaat wat mij betreft in deze niet op voorhand vrijuit. Daarom hoor ik bij 'geen deal' op 4 november graag van SBM waarom niet
- Chabas (en andere bestuurders) hebben de afgelopen jaren veel puin geruimd, er wordt nog steeds geveegd.

Ik ben een maand of 11 geleden in SBM gestapt met veel vertrouwen in het product en in het management. Tot op heden is niets van dat vertrouwen beschaamd. Dat de oliesector (olieprijs)het veel slechter doet dan voorzien is het management niet aan te rekenen. Sterker nog: SBM heeft zo ongeveer als eerste in de sector vorig jaar een stevige reorganisatie afgekondigd. In het voorjaar nog iets versterkt.

Of aandeelhouders de kwaliteiten die afgelopen jaren aan de dag zijn gelegd door Chabas wegstrepen komende woensdag als er geen akkoord ligt? Ik weet het niet. Maar goed, we hebben nog een paar dagen

KC

[verwijderd]
0
Ik zal eens de knuppel in het hoenderhok gooien. De communicatie van het bedrijf is bedroevend slecht. Reactief i.p.v. assertief. Daarvoor is Chabas verantwoordelijk. Je krijgt niet de indruk dat het bedrijf zich realiseert dat de aandeelhouders de werkgever en eigenaar zijn. Persoonlijk blijft bij mij de vraag hangen in hoeverre Chabas medeverantwoordelijk is voor de debacles uit verleden.
Chela
0
Alleen al het gegeven dat Chabas' herbenoeming gepland staat in de (eventueel) afrondende fase van een leniency-overeenkomst is voor mij al een signaal dat de vergadering overmorgen een hamerslag wordt.
Waarom?
Is Chabas de architect van de succesvolle FPSO-strategie geweest? Volgens mij niet, maar heeft deze in ieder geval een uitstekend vervolg gegeven met het afsluiten van grote contracten met o.a. Petrobras (FPSO's Marica en Saquarema) en Shell (FPSO Turritella).
Verder is onder zijn leiding in die periode HAL binnengehaald als grootaandeelhouder.
Belangrijk voor hem en SBM was denk ik het naar buiten brengen van de omkoopaffaire en de aanstelling van Sietze Hepkema als Governance and Compliance officer binnen het Management Board.
SBM lijkt van dit laatste al de vruchten te gaan plukken door mee te mogen doen met nieuwe Petrobras tenders.
Andere zaken: Odyssee-kostenproject, personele reorganisatie, afstoten vastgoed, innovatie als speerpunt. Of het allemaal uit de koker van Chabas is gekomen? Het zijn zaken die voortvarend aangepakt werden en positief uitwerken.
De miskleun met YME valt hem niet aan te rekenen evenmin de moeizame gang van zaken rond Deep Panuke.
Nog een punt: Chabas is een expressieve Fransman met de nodige connecties en dat is in de oliewereld met zijn eigen cultuur een pré vermoed ik zo.

Ben het eens met @Ritageld dat zijn communicatie naar buiten beter moet.
[verwijderd]
0
quote:

Ritageld schreef op 2 november 2015 09:57:

Ik zal eens de knuppel in het hoenderhok gooien. De communicatie van het bedrijf is bedroevend slecht. Reactief i.p.v. assertief. Daarvoor is Chabas verantwoordelijk. Je krijgt niet de indruk dat het bedrijf zich realiseert dat de aandeelhouders de werkgever en eigenaar zijn. Persoonlijk blijft bij mij de vraag hangen in hoeverre Chabas medeverantwoordelijk is voor de debacles uit verleden.
Met voormelde vraag tob ik ook. Chabas is in 2011 tegelijkertijd met Jean-Philippe Laurès tot de RvB toegetreden. Tenzij de interne communicatie van het bedrijf bedroevend slecht was, moet Chabas geweten hebben van de streken van Laures. In het kader van damage control mocht Laures zijn gang gaan met het vermoedelijk medeweten van de overige leden van RvB.

Voor zijn herbenoeming draagt de RvC de volgende motivering aan:

'In the four years of office of CEO, Mr Chabas has played a key and critical role in the turnaround of SBM Offshore.

Mr. Chabas was appointed CEO of SBM Offshore in December 2011 effective 1 January 2012 and the Management Board at that time inherited large and significant problems from the past. The Management Board under the leadership of Mr Chabas took control of the legacy projects, including the YME project. The balance sheet of the Company was strengthened and a record order book was achieved, while the Company returned to profitability. A set of controls was put in place and a change programme was instituted. A settlement with the OM with regard to improper payments and an agreement with the US authorities not to prosecute was reached.

In 2015, specialized Regional Centres and Product Lines were created. In addition, the Company went through a reorganization to adapt to the difficult market circumstances.

SBM Offshore has gone through a large amount of change in the last four years. Consistency is required to prepare the Company further for the future. Mr Chabas remaining Chief Executive Officer is deemed crucial to reach that goal.'.

Op het bovenstaande valt het nodige af te dingen. Echter, met Chela ben ik van mening dat de herbenoeming van Chabas een hamerstuk is. Derhalve is verder commentaar mijnerzijds overbodig.
Dutchtenor
0
Hamerstuk, mee eens. Tactisch prachtig moment voor formele aankondiging van een overeenkomst.
De koers van SBM blijft overigens al dagen op hetzelfde nivo, mogelijk woensdag beweging.
FM70
0
Eens. Als ik herbenoemd zou willen worden zou ik het mooie nieuws ook kort daarvoor de wereld in slingeren. Kortom, deze week PB!
599 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 26 27 28 29 30 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 16:28
Koers 14,450
Verschil -0,070 (-0,48%)
Hoog 14,540
Laag 14,360
Volume 187.478
Volume gemiddeld 541.701
Volume gisteren 452.914

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront