Imtech « Terug naar discussie overzicht

Imtech weekdraadje van 1 t/m 5 september 2014.

479 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 » | Laatste
[verwijderd]
0
Beste FV,

Vanuit het zuiden van Frankrijk gedeeltelijk de ontwikkelingen gevolgd en af en toe het weekdraadje gelezen. Bizarre ontwikkelingen en volgens mij een uiterste poging van het bestuur en de banken om de belegger op te laten draaien voor het wanbeleid en fraude. Het lijkt leuk dat de ICT voor 255 miljoen verkocht is maar het is niet veel en bovendien het tafelzilver wat nog een substantiële bijdrage leverde aan de omzet. Inclusief de ICT is de omzet gedaald van geschat 5 miljard per jaar naar 1,1 miljard in het 2e kwartaal. Op jaarbasis zal de omzet dus gaan dalen naar zeg maar 4 miljard.

Ben ook bang dat de voorgestelde emissie niet gaat lukken want wie stopt er 600 miljoen in een bedrijf met zoveel onzekerheden en een volslagen incompetent bestuur. Alles blijkt uiteindelijk de firma list en bedrog. Spijtig maar een feit. Mijn advies is voorlopig ver weg te blijven van dit aandeel totdat alle voorgenomen acties zijn uitgevoerd. De vraag is of Imtech dan nog bestaat.

Jammer maar helaas.

Groet, Liro
pieren
0
Hoi liro, de emissie gaat slagen, die is gegarandeerd door de banken, dus daar kun je vanuit gaan.
Het is nu een kwestie van imtech waarderen met 600 mln minder schuld. Financiele zorgen zijn weg en het gaat weer om de operationele resultaten. Dat moet een keer positief gaan worden; voortekenen zijn niet gunstig, nu ICT verkocht is leveren alleen nordic en traffic en infra nog een positieve bijdrage.
[verwijderd]
0
quote:

pieren schreef op 30 augustus 2014 11:28:

Hoi liro, de emissie gaat slagen, die is gegarandeerd door de banken, dus daar kun je vanuit gaan.
Het is nu een kwestie van imtech waarderen met 600 mln minder schuld. Financiele zorgen zijn weg en het gaat weer om de operationele resultaten. Dat moet een keer positief gaan worden; voortekenen zijn niet gunstig, nu ICT verkocht is leveren alleen nordic en traffic en infra nog een positieve bijdrage.
Ja maar er zijn ook nog oude contracten die uitgevoerd werden/worden met zeer lage tot negatieve marges daar staat eerder al een halt op maar loopt nog even door.
Dat de omzet daalt is geen probleem als de EBITDA marge verbetert.
Het Neue Imtech lijkt mij op de rit te komen er wordt hard aangewerkt er is geen andere keus, de bewustwording binnen het bedrijf is er nu.
Naar mijn mening is het tij voor wat dat betreft gekeerd, de geest van Rene is verbannen.
marique
0
quote:

pieren schreef op 30 augustus 2014 11:28:

Hoi liro, de emissie gaat slagen, die is gegarandeerd door de banken, dus daar kun je vanuit gaan.
Het is nu een kwestie van imtech waarderen met 600 mln minder schuld. Financiele zorgen zijn weg en het gaat weer om de operationele resultaten. Dat moet een keer positief gaan worden; voortekenen zijn niet gunstig, nu ICT verkocht is leveren alleen nordic en traffic en infra nog een positieve bijdrage.
Het is maar wat je onder slagen verstaat.
Als bestaande aandeelhouders hun claims massaal verkopen, zitten de banken met de hete aardappel.
En dan?
Banken houden er helemaal niet van om grootaandeelhouder te zijn, al helemaal niet in een bedrijf op de rand van faillissement.

Ik denk dat, hoe de emissie ook verloopt, Imtech genoodzaakt zal zijn nog enkele onderdelen te verkopen. Want er blijft, ook na aflossing, nog te veel schuld hangen. Anders gezegd, te weinig resterend eigen vermogen.
Nog verder afslanken dus, terug naar een controleerbare bedrijfsvoering. En zo niet, een overname voor een prikkie.

Het ziet er gewoon beroerd uit voor de huidige aandeelhouders.
[verwijderd]
0
quote:

marique schreef op 30 augustus 2014 12:18:

[...]

Ik denk dat, hoe de emissie ook verloopt, Imtech genoodzaakt zal zijn nog enkele onderdelen te verkopen. Want er blijft, ook na aflossing, nog te veel schuld hangen. Anders gezegd, te weinig resterend eigen vermogen.
Nog verder afslanken dus, terug naar een controleerbare bedrijfsvoering. En zo niet, een overname voor een prikkie.

Nordic in de etalage en ben er een voorstander van dan na verkoop nettoschuld vrijwel 0.
pieren
0
Hoi KOS, maar als dat gebeurt heb je toch niks meer over, alleen maar slecht lopende onderdelen. En is dat dan 450 mln waard (ik ga even uit van 300 mln voor nordic). De ebitda verwachting wordt wel heel slap als je al je parels verkoopt.
Ik zou zelf de rommel eruit gooien, dus Duitsland en Benelux weg voor 1 euro. Speel je 100 mln aan negatieve ebitda weg en allerlei reorganisatie en vastgoed problemen.
pieren
0
[verwijderd]
0
Advies SNS securities " verkopen .... koersdoel 0,10..." normaal zijn ze vrij positief zelfs op 26 augustus staat nog op houden...
Iemand enig idee waarom zo plotseling?
[verwijderd]
0
quote:

Danh schreef op 31 augustus 2014 13:47:

Advies SNS securities " verkopen .... koersdoel 0,10..." normaal zijn ze vrij positief zelfs op 26 augustus staat nog op houden...
Iemand enig idee waarom zo plotseling?
FF het weekdraadje van de vorige week lezen. Kern is: banken doen een poging om aandeelhouders voor het schuldenkarretje van IM te spannen door een emissie van 600 miljoen euro!
[verwijderd]
0
quote:

Liromijo schreef op 31 augustus 2014 13:49:

[...]

FF het weekdraadje van de vorige week lezen. Kern is: banken doen een poging om aandeelhouders voor het schuldenkarretje van IM te spannen door een emissie van 600 miljoen euro!
Ja klopt maar dat was op de 26e ook al bekend
[verwijderd]
0
quote:

Danh schreef op 31 augustus 2014 13:47:

Advies SNS securities " verkopen .... koersdoel 0,10..." normaal zijn ze vrij positief zelfs op 26 augustus staat nog op houden...
Iemand enig idee waarom zo plotseling?
Negeer die gasten zoveel mogelijk. Zoals de wind waait , waait mijn rokje.
Merendeel van analisten zijn "mee- of achter-lopende" analisten. Geen of
weinig eigen inbreng Deze (sns) lijkt zich achter Teun te scharen.
Trek zoveel mogelijk je eigen conclusie voor termijn of "go with the flow" .
aandeeltje!
0
quote:

pieren schreef op 30 augustus 2014 15:33:

Hoi KOS, maar als dat gebeurt heb je toch niks meer over, alleen maar slecht lopende onderdelen. En is dat dan 450 mln waard (ik ga even uit van 300 mln voor nordic). De ebitda verwachting wordt wel heel slap als je al je parels verkoopt.
Ik zou zelf de rommel eruit gooien, dus Duitsland en Benelux weg voor 1 euro. Speel je 100 mln aan negatieve ebitda weg en allerlei reorganisatie en vastgoed problemen.
Tja dat klinkt makkelijk, maar ik ga ervan uit dat er allerlei garanties en onderlinge verhoudingen zijn die ertoe leiden dat het iets kost om het eruit te gooien. Bijna alle reorganisaties onder druk werken niet omdat een reorganistie in de praktijk betekent dat je met geld over de brug moet komen. Genoeg kleinere ondernemingen ontmoet die er geen mensen uit kunnen gooien of een dochter kunnen laten failleren (of liquideren) omdat de kas middelen het niet toelaten.
bamlong
0
Wie kan me dit uitleggen
indien aandeelhouders wel meer dan 50% vd emmisie voor haar rekening heeft::
dan kunnen ze voor 2
120m schulden terugkopen via een Dutch auction

maar wie van die 11-4 instelling is nu,zo gek dit te doen
de 4 grote banken garanderen de emmissie.??? al
???

dan is het risico voor de 7 toch ook erg beperkt!!?
pieren
0
quote:

bamlong schreef op 31 augustus 2014 16:50:

Wie kan me dit uitleggen
indien aandeelhouders wel meer dan 50% vd emmisie voor haar rekening heeft::
dan kunnen ze voor 2
120m schulden terugkopen via een Dutch auction

maar wie van die 11-4 instelling is nu,zo gek dit te doen
de 4 grote banken garanderen de emmissie.??? al
???

dan is het risico voor de 7 toch ook erg beperkt!!?
Die instellingen lachen zich helemaal gek: ze ontvangen 7% rente van imtech (dat de lening graag wilde verlengen tot juni 2017), terwijl imtech 600 mln extra aan kapitaal heeft opgehaald. Het risico is nu voor de schuldeisers van tafel.
Misschien dat ze op 95% willen verkopen aan turkesteen. Dan is het verhaal wel erg mooi: kopen op 50% en 3 weken later op 95% er weer uit.
Turkesteen en van de aast begrijpen aantoonbaar niet hoe financiele markten werken.
[verwijderd]
0
quote:

pieren schreef op 31 augustus 2014 17:52:

[...]

Die instellingen lachen zich helemaal gek: ze ontvangen 7% rente van imtech (dat de lening graag wilde verlengen tot juni 2017), terwijl imtech 600 mln extra aan kapitaal heeft opgehaald. Het risico is nu voor de schuldeisers van tafel.
Misschien dat ze op 95% willen verkopen aan turkesteen. Dan is het verhaal wel erg mooi: kopen op 50% en 3 weken later op 95% er weer uit.
Turkesteen en van de aast begrijpen aantoonbaar niet hoe financiele markten werken.
Ben bang dat je gelijk hebt Pieren!
[verwijderd]
0
Quote maanddraad Sept Mittal

Marc. D 31 aug 2014 om 14:13
0

Dan ben ik nog onze vrienden uit Gouda ( IMTECH ) vergeten dat noem ik geen verwatering meer maar een
Overstroming van aandelen op korte termijn.
[verwijderd]
0
Niet meedoen met de emissie (ik zit niet short, laat de banken maar zitten met de aandelen. Dit bedrijf gaat toch ten onder totaal gene vertrouwen in.

De ceo is niet te vertrouwen, houdt iedere keer een worst voor en komt weer met slecht nieuws.

Laat hem eerst eens aan het werk gaan.
[verwijderd]
0
Ik durf nu wel in te stappen want SNS zegt dat we naar een duppie gaan.
En je moet altijd contra SNS handelen.
Bijlage:
[verwijderd]
0
quote:

Proconsul schreef op 1 september 2014 08:06:

Ik durf nu wel in te stappen want SNS zegt dat we naar een duppie gaan.
En je moet altijd contra SNS handelen.

Zou even de emissie en andere verrassingen afwachten!
479 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
870,27  -3,75  -0,43%  18:05
 Germany40^ 17.931,00 -0,87%
 BEL 20 3.857,94 -0,67%
 Europe50^ 4.952,68 -0,75%
 US30^ 38.124,13 -0,60%
 Nasd100^ 17.428,55 -0,55%
 US500^ 5.044,94 -0,54%
 Japan225^ 37.725,14 -0,72%
 Gold spot 2.333,03 +0,73%
 EUR/USD 1,0729 +0,30%
 WTI 83,75 +1,03%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

UNILEVER PLC +5,85%
RENEWI +4,68%
B&S Group SA +2,85%
Flow Traders +2,26%
Fugro +2,09%

Dalers

ADYEN NV -18,43%
VIVORYON THER... -8,38%
WDP -4,93%
Alfen N.V. -4,39%
CM.COM -3,66%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront