Perpetuals, Steepeners « Terug naar discussie overzicht

mREIT's, REIT's en BDC's

1.754 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 84 85 86 87 88 » | Laatste
Royal Dutch Pim
0
Aangezien het steeds moeilijker wordt om met de perpen nog iets te verdienen ben ik eens verder aan het kijken.

Ik heb net een plukje ARMOUR Residential REIT Inc. | 7.875% Series B Cumulative Redeemable Preferred Stock (ARR.PRB) gekocht, ze zijn cumulatief en hebben een yield van 9,4%. Meer info vind je hier: www.preferredstockchannel.com/symbol/...
[verwijderd]
0
Mijn probleem met preferred stock is dat ze een onbeperkt duratierisico hebben, als de rente stijgt blijft weliswaar je cash rendement hetzelfde, maar de koers van de onderliggende stukken giert omlaag.

In tegenstelling tot de onderliggende mReits zelf, want die dekken hun renterisico af.

Is er niet ergens een fonds dat in preferred stock belegt, maar het duratierisico (deels) afdekt? Of is er een manier om dat zelf te doen?
[verwijderd]
0
Royal,

Ik ben een beetje huiverig geworden voor mREITS als je kijkt naar de koersontwikkeling. Dit blijkt ook al uit de grafiek in de door jou geciteerde website.
Uiteraard fluctueert de pref minder dan het onderliggende aandeel, maar vrolijk wordt je er niet echt van.

Op verschillende seekingalpha sites wordt heftig gediscussieerd over het risico van zowel ARR als het preferente aandeel:
seekingalpha.com/article/1927741-Dont... ,
seekingalpha.com/article/1919821-A-9_... , en
seekingalpha.com/article/1903501-Armo... .

9.4 % opbrengst is best leuk, maar er zijn toch ook andere alternatieven voor onze geliefde perpen. ik zou bijvoorbeeld het oersaaie Shell willen noemen met een dividend van 5.5 % plus een geschreven wekelijkse optie. Ik heb er geen omkijken naar -behalve het regelmatig schrijven van die opties- en heb sinds half juli 2013 een opbrengst van 5.6 %. Over een half jaar dus. Dat vind ik toch wat rustiger dan elke maand weer nerveus afwachten wat er met de Amerikaanse rente gebeurt.
New dawn
0
quote:

Perpster schreef op 6 januari 2014 19:41:

Mijn probleem met preferred stock is dat ze een onbeperkt duratierisico hebben, als de rente stijgt blijft weliswaar je cash rendement hetzelfde.

Is er niet ergens een fonds dat in preferred stock belegt, maar het duratierisico (deels) afdekt? Of is er een manier om dat zelf te doen?
Ik ben ze nog niet tegengekomen. Je ziet dus dat de koers daalde van die fondsen nadat de lange rente in de USA steeg. Het begon al met de taperinggeruchten.

finance.yahoo.com/q/bc?s=PGF+Basic+Ch...

Maar iemand die telkens herinvesteert en dus al goedkoper inkoopt bij een hogere rendement, komt een eind als hij dat lang volhoudt.

Ik hou het bij twee BDC's, PSEC en HTGC. Ik zit te denken aan OXLC wat geen BDC is, maar waar ik de omzetten van aan de lage kant vind. Kleinere orders is natuurlijk geen probleem.

Voor mREITS moet je een sterke maag hebben.
Royal Dutch Pim
0
@perpster
Ik houd het in de gaten en als ik iets zie zal ik het hier posten ben ook nieuwsgierig naar jullie inzichten. Het valt niet mee om iets aantrekkelijks te vinden.

@de Belg
De artikelen op seekingalpha had ik ook gelezen maar hebben mij er niet van weerhouden om in de ARR pref te stappen. Ik wil gefaseerd in andere zaken gaan dan alleen de perpen maar ben huiverig voor NL aandelen momenteel omdat ik binnen nu en een half jaar een correctie verwacht. Zie ARR PRB als een mooie kans om tijdelijk geld te stallen tegen een aantrekkelijk rendement. Zit er met 1% in dus als het "helemaal" mis mocht gaan dan is nog niets aan de hand.

In Shell zit ik ook nog wel maar met slechts twee procent van de portefeuille, dat was tot een half jaar gelden wel anders. Ben er uitgegaan door de verschillende verkeerde beslissingen die zijn genomen en het gebrek aan daadkracht om problemen op te lossen (denk aan schaliegas en Nigeria) en de onduidelijkheid van het verdienmodel naar de (verre) toekomst toe. Wellicht dat het met de nieuwe CEO beter wordt. Eerst maar eens de cijfers afwachten want daar hadden ze in 2013 ook een handje van om met onaangename verrassingen te komen.
jrxs4all
0
quote:

de belg schreef op 6 januari 2014 20:00:

Ik ben een beetje huiverig geworden voor mREITS als je kijkt naar de koersontwikkeling. Dit blijkt ook al uit de grafiek in de door jou geciteerde website.

... Dat vind ik toch wat rustiger dan elke maand weer nerveus afwachten wat er met de Amerikaanse rente gebeurt.

Als je nerveus naar de rente en naar de koersen blijft kijken, dan moet je geen mREITs kopen. En nog wel meer dingen niet.

Kijk in plaats daarvan eens naar de NAV's, dan ziet het beeld er heel anders uit. Dat stijgende rente een drama zou moeten zijn voor de koersen is ook een relatief nieuwe fixatie van de markt.

Zie hier de koers van AGNC versus de 10 jaars rente:
finance.yahoo.com/q/bc?s=%5ETNX&t...

Het afgelopen jaar is het verband duidelijk, maar zie je het ook daarvoor ? Ik niet. Verder terugkijken (vanaf 2000) versus de koers van NLY levert een soortgelijk beeld op. mREITs kunnen ook prima presteren bij stijgende rente. Een niet al te snel stijgende lange rente bij gelijkblijvende korte rente is zelfs goed, dan stijgt de spread en dus de inkomsten van de mREIT. Grote renteschokken moet je aan de andere kant weer niet hebben.

Dat de koers zo laag en de discount zo hoog is kun je natuurlijk toeschrijven aan de markt die altijd gelijk heeft. Dan zit er een stuk voorspellende waarde in de koersen. In dit geval is dat een moeilijk verhaal, want de portefeuille van een mREIT bestaat uit zeer liquide stukken. De NAV wordt ook bepaald door de markt (MBS, treasuries, swaps) en die markt is vele malen groter en meer liquide dan de mREIT aandelen. Vanuit die invalshoek is het dus niet de vraag of de markt gelijk heeft, maar welke markt. De discount zal uiteindelijk moeten verdwijnen, al was het maar door arbitrage.

Ik zou overigens geen aandeel ARR of de prefs kopen, vanwege de kwaliteit van het management. Die hebben het echt slechter gedaan dan bijvoorbeeld NLY of AGNC. Een belegging in een mREIT is ook veel meer een inzet op de kwaliteit van het management dan op de ontwikkeling van de rente. Een mREIT is geen passief vehikel.

jrxs4all
0
quote:

Perpster schreef op 6 januari 2014 19:41:

Mijn probleem met preferred stock is dat ze een onbeperkt duratierisico hebben, als de rente stijgt blijft weliswaar je cash rendement hetzelfde, maar de koers van de onderliggende stukken giert omlaag.

In tegenstelling tot de onderliggende mReits zelf, want die dekken hun renterisico af.

Is er niet ergens een fonds dat in preferred stock belegt, maar het duratierisico (deels) afdekt? Of is er een manier om dat zelf te doen?
Ik ken geen fonds wat dat doet, maar je kunt vrij simpel de hele lange rente afdekken door 30 jarige treasury futures te shorten.

Dat kost je wel bijna 4% op jaarbasis, dan hou je niet zoveel meer over. Ik zou dan veel liever bijvoorbeeld een fonds met floating rate bankleningen kopen, dan is een yield van 4 a 5% haalbaar.
jrxs4all
0
quote:

Hmm schreef op 7 januari 2014 10:55:

[...]
Ik hou het bij twee BDC's, PSEC en HTGC. Ik zit te denken aan OXLC wat geen BDC is, maar waar ik de omzetten van aan de lage kant vind. Kleinere orders is natuurlijk geen probleem.

Naar welke omzet kijk je dan ? Binck geeft gemiddeld nog geen 6000 stuks, maar dat kopt echt niet. Gemiddelde omzet ligt boven de 40.000 stuks dus zeg een kleine 800.000 dollar, dat is toch niet heel weinig.

Als alternatief heb je nog dit CLO fonds:
www.carador.co.uk/index.htm

Genoteerd aan de LSE, vergelijkbaar gemiddeld volume in geld als OXLC. De yield is wel lager (10%) maar het risico zeker ook.

[verwijderd]
0
jrxs4all
Heb naar aanleiding van de vele postings over AGNC (veel van jou) ook wat aangeschaft. (ook als vervanging van de perpen, want ik acht de kans op vuurwerk bij (europese) banken nog steeds aanwezig. Beschermd ben je nergens, maar prefs en perps zijn niet meer risicomijdend, terwijl het rendement daar wel naar is.
Rest toch weer in aandelen (HAL, RDS DSM Microsoft) de solvabele jongens met focus op gestage groei zeg maar.

de bos
New dawn
0
quote:

jrxs4all schreef op 7 januari 2014 11:28:

[...]

Naar welke omzet kijk je dan ? Binck geeft gemiddeld nog geen 6000 stuks, maar dat kopt echt niet. Gemiddelde omzet ligt boven de 40.000 stuks dus zeg een kleine 800.000 dollar, dat is toch niet heel weinig.

Als alternatief heb je nog dit CLO fonds:
www.carador.co.uk/index.htm

Genoteerd aan de LSE, vergelijkbaar gemiddeld volume in geld als OXLC. De yield is wel lager (10%) maar het risico zeker ook.

Ik keek naar de dagomzet bij Yahoo Fin. Als je dan bv een order ingeeft van 2000 stuks kan het maar zo zijn dat je geen tegenpartij vindt bij de laatst verhandelde koers of een koers die je op gegeven moment aanstaat. Ook als je wilt verkopen heb je dat.

Bij PSEC of HTGC heb je dat probleem niet. Mooie grote omzetten vooral bij PSEC. Ook grotere blokken.
jrxs4all
0
quote:

Hmm schreef op 7 januari 2014 12:19:

[...]

Ik keek naar de dagomzet bij Yahoo Fin. Als je dan bv een order ingeeft van 2000 stuks kan het maar zo zijn dat je geen tegenpartij vindt bij de laatst verhandelde koers of een koers die je op gegeven moment aanstaat. Ook als je wilt verkopen heb je dat.

Bij PSEC of HTGC heb je dat probleem niet. Mooie grote omzetten vooral bij PSEC. Ook grotere blokken.
Vergeleken met een fonds als PSEC stelt de omzet inderdaad weinig voor. Maar 2000 stuks is met een beetje beleid geen enkel probleem, dat is nog geen 5% van de gemiddelde dagomzet.

Ik zie wel regelmatig dat de spread hoog is. Dan zit je bij Carador beter, daar is de spread meestal minder dan 1%.

Beiden zijn in ieder geval stukken beter dan "ons eigen" CLO fonds Volta Finance. Daar zie je geregeld dat de koers tot 5% op en neer vliegt op een order van enkele tientallen stukjes.
[verwijderd]
0
quote:

jrxs4all schreef op 7 januari 2014 11:05:

[...]

Als je nerveus naar de rente en naar de koersen blijft kijken, dan moet je geen mREITs kopen. En nog wel meer dingen niet.

Kijk in plaats daarvan eens naar de NAV's, dan ziet het beeld er heel anders uit. Dat stijgende rente een drama zou moeten zijn voor de koersen is ook een relatief nieuwe fixatie van de markt.

Zie hier de koers van AGNC versus de 10 jaars rente:
finance.yahoo.com/q/bc?s=%5ETNX&t...

Het afgelopen jaar is het verband duidelijk, maar zie je het ook daarvoor ? Ik niet. Verder terugkijken (vanaf 2000) versus de koers van NLY levert een soortgelijk beeld op. mREITs kunnen ook prima presteren bij stijgende rente. Een niet al te snel stijgende lange rente bij gelijkblijvende korte rente is zelfs goed, dan stijgt de spread en dus de inkomsten van de mREIT. Grote renteschokken moet je aan de andere kant weer niet hebben.

Dat de koers zo laag en de discount zo hoog is kun je natuurlijk toeschrijven aan de markt die altijd gelijk heeft. Dan zit er een stuk voorspellende waarde in de koersen. In dit geval is dat een moeilijk verhaal, want de portefeuille van een mREIT bestaat uit zeer liquide stukken. De NAV wordt ook bepaald door de markt (MBS, treasuries, swaps) en die markt is vele malen groter en meer liquide dan de mREIT aandelen. Vanuit die invalshoek is het dus niet de vraag of de markt gelijk heeft, maar welke markt. De discount zal uiteindelijk moeten verdwijnen, al was het maar door arbitrage.

Ik zou overigens geen aandeel ARR of de prefs kopen, vanwege de kwaliteit van het management. Die hebben het echt slechter gedaan dan bijvoorbeeld NLY of AGNC. Een belegging in een mREIT is ook veel meer een inzet op de kwaliteit van het management dan op de ontwikkeling van de rente. Een mREIT is geen passief vehikel.

Je analyse is juist: de koersontwikkeling wordt meer bepaald door sentiment dan door een reactie op de werkelijke rente-ontwikkeling.
Maar het resultaat blijft onveranderd; wat de oorzaak ook is, mREITS hebben het niet best gedaan.
Als we dan toch grafiekjes uitwisselen, kijk dan eens naar finance.yahoo.com/q/bc?t=2y&s=AGN...
Daar vergelijk ik AGNC en ARR met een drietal pref-ETF's.
AGNC ziet er inderdaad beter uit dan ARR, maar ik ben toch blij dat ik sinds een jaar of zo wel in PGX en PFXF zit (met geleend geld)en niet in AGNC.
Ik krijg geen gigantisch maar wel redelijk rendement zonder teveel koersfluctuaties.

Maar als je beleggingsprofiel open is voor meer speculatieve beleggingen, dan is AGNC nu waarschijnlijk geen slechte keus. Als "parkeerplaats" voor liquide middelen lijken mij mREITS of prefs van mREITS echter volstrekt ongeschikt.
Royal Dutch Pim
0
quote:

de belg schreef op 7 januari 2014 14:58:

[...]

Maar als je beleggingsprofiel open is voor meer speculatieve beleggingen, dan is AGNC nu waarschijnlijk geen slechte keus. Als "parkeerplaats" voor liquide middelen lijken mij mREITS of prefs van mREITS echter volstrekt ongeschikt.
Ik begrijp je "hint" van de parkeerplaats!
jrxs4all
0
quote:

de belg schreef op 7 januari 2014 14:58:

[...]

Je analyse is juist: de koersontwikkeling wordt meer bepaald door sentiment dan door een reactie op de werkelijke rente-ontwikkeling.
Maar het resultaat blijft onveranderd; wat de oorzaak ook is, mREITS hebben het niet best gedaan.
Als we dan toch grafiekjes uitwisselen, kijk dan eens naar finance.yahoo.com/q/bc?t=2y&s=AGN...
Daar vergelijk ik AGNC en ARR met een drietal pref-ETF's.
AGNC ziet er inderdaad beter uit dan ARR, maar ik ben toch blij dat ik sinds een jaar of zo wel in PGX en PFXF zit (met geleend geld)en niet in AGNC.
Ik krijg geen gigantisch maar wel redelijk rendement zonder teveel koersfluctuaties.

Maar als je beleggingsprofiel open is voor meer speculatieve beleggingen, dan is AGNC nu waarschijnlijk geen slechte keus. Als "parkeerplaats" voor liquide middelen lijken mij mREITS of prefs van mREITS echter volstrekt ongeschikt.
Wat dat laatste betreft heb je volkomen gelijk, maar prefs als parkeerplaats zijn ook zeker niet geschikt. Die zijn erg rentegevoelig en al helemaal als je ze met leverage gaat kopen, dat gaat heel hard als de rente daar gaat stijgen. En dalen is nu bijna onmogelijk, de spreads zijn al bijzonder laag.

Je laat een 2 jaars grafiekje zien van oa PGX vs AGNC, maar je vergeet het dividend. De total return grafiek ziet er heel anders uit.

En als je wil zien wat er echt wordt verdiend, dan moet je naar de ontwikkelng van de NAV en het uitgekeerde dividend over die 2 jaar kijken.

PGX NAV begin 2012 13,67, laatste NAV 13,73, uitgekeerd dividend 1,87 -> +14%.

AGNC NAV begin 2012 27,71, laatste NAV 25,29, uitgekeerd dividend 8,75 -> +23%.

[verwijderd]
0
quote:

jrxs4all schreef op 7 januari 2014 16:24:

[...]

Je laat een 2 jaars grafiekje zien van oa PGX vs AGNC, maar je vergeet het dividend. De total return grafiek ziet er heel anders uit.

En als je wil zien wat er echt wordt verdiend, dan moet je naar de ontwikkelng van de NAV en het uitgekeerde dividend over die 2 jaar kijken.

PGX NAV begin 2012 13,67, laatste NAV 13,73, uitgekeerd dividend 1,87 -> +14%.

AGNC NAV begin 2012 27,71, laatste NAV 25,29, uitgekeerd dividend 8,75 -> +23%.

Ik vergeet het dividend niet echt, maar ik denk ook aan die uitspraak over "behaalde winsten in het verleden etc etc".
Dus als je naar de tendens kijkt van de dividend uitkering dan krijg je toch een unheimisch gevoel bij AGNC:
www.valueforum.com/stocks/?a=historic...
Sinds eind 2011 gaat dat omlaag en de laatste tijd wel erg hard.

Bij ARR krijg je echt koude voeten:
www.valueforum.com/stocks/?a=historic...

En nu PGX:
www.valueforum.com/stocks/?a=historic...
Dat is dus al bijna 5 jaar van een ontroerende saaiheid, zo constant is het.

Je stelling dat prefs erg rentegevoelig zijn kan ik niet onderschrijven voor PGX.
Ik heb daartoe de grafiek waarin jij de koersontwikkeling van AGNC vergeleek met de 10jaars rente aangevuld met de koers van PGX:
finance.yahoo.com/q/bc?t=5y&s=%5E...

Ik denk dat het plaatje voor zich spreekt.

Voorlopig parkeer ik geld daarom liever bij een pref-ETF (of bij Shell, of bij the mother of all prefs (good old BA finance)) dan bij een mREIT.
Nogmaals, als het niet om parkeergeld gaat en niet bedoeld is om een constante stroom van inkomen te genereren, dan zijn mREITS imho spannende, maar nogal speculatieve fondsen.
jrxs4all
0
quote:

de belg schreef op 7 januari 2014 17:17:

Je stelling dat prefs erg rentegevoelig zijn kan ik niet onderschrijven voor PGX.

Ik ben daar onduidelijk geweest, ik bedoelde dat de koers van de prefs flink zal reageren als de rente op die stukken gaat stijgen. Dat is inderdaad nog niet niet gebeurd, ondanks dat de rente in het algemeen wel stijgt. Maar dat komt alleen omdat de spread blijft dalen, dat kan niet lang meer goed blijven gaan. En in het algemeen is het natuurlijk niet leuk dat je steeds minder vergoeding krijgt voor het (debiteuren)risico dat je loopt.

Dat plaatje van het dividend van ARR lijkt erger dan het is, omdat ze in het begin zijn overgestapt van kwartaal naar maand uitkering. Toen ging het dividend uiteraard ook door drie.

Kijk eens voor het beeld op langere termijn naar NLY, die heeft al allerlei rente omgevingen doorgemaakt:

www.valueforum.com/stocks/?a=historic...

Als je de gemiddelde uitkering deelt op de gemiddelde koers in die periode, dan zit je zeker boven de 10%.

Ik zie een mREIT ook niet als speculatief, ik heb ze al jaren in portefeuille en handel er niet mee. Eigenlijk vind ik een zeer langlopende obligatie met een spread van minder dan 4% nu een stuk speculatiever.

Royal Dutch Pim
0
Vanavond ook AGNC en NLY aangeschaft morgen koop ik nog ETRACS Monthly Pay 2xLev Mortg REIT ETN (MORL) (die gaan donderdag 9 jan. ex dividend) en dan heb ik ongeveer 5% van de port. in deze voor mij nieuwe Reits zitten daar wil ik het even bij laten, tenzij jullie nog met buitenkansjes komen natuurlijk. Had nog MITT gezien als kansrijk maar die zijn niet te koop via ALEX wel is de MITT pref 8,25% aan te schaffen.

Als de NIBC $ perp zo blijft stijgen als afgelopen dagen zal ik daar op $75 gedeeltelijk afscheid van nemen en afhankelijk van de resultaten van de Reits daarin investeren.
jrxs4all
0
Nieuw fonds in portefeuille genomen, GLI Finance.

Is een beetje vergelijkbaar met een BDC, ze investeren in leningen. Het bijzondere is dat ze dat niet alleen in de VS doen, maar ook in het VK.

www.glifund.com/

Bij Edison Investment Research is een hoop informatie te vinden over het fonds. Als je de rapporten wil lezen moet je je registreren, het is gratis:

www.edisoninvestmentresearch.com/rese...

Huidige yield 9,8%, dividend wordt per kwartaal uitgekeerd.

Is genoteerd aan de LSE in GBP, de achterliggende valuta exposure is grotendeel in dollars maar in toenemende mate in ponden.
New dawn
0
quote:

Royal Dutch Pim schreef op 7 januari 2014 22:38:

morgen koop ik nog ETRACS Monthly Pay 2xLev Mortg REIT ETN (MORL)

Grillig maandelijks dividend maar op jaarbasis zeer hoog.

www.nasdaq.com/symbol/morl/dividend-h...
1.754 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 84 85 86 87 88 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
861,10  -4,26  -0,49%  11:44
 Germany40^ 17.713,10 -0,70%
 BEL 20 3.809,69 -0,44%
 Europe50^ 4.911,30 -0,51%
 US30^ 37.602,15 -1,08%
 Nasd100^ 17.291,31 -1,47%
 US500^ 4.991,95 -1,13%
 Japan225^ 37.325,98 -1,78%
 Gold spot 2.382,93 +0,15%
 EUR/USD 1,0659 +0,14%
 WTI 82,40 +0,39%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +4,00%
EBUSCO HOLDING +1,34%
Pharming +1,32%
Heineken +1,00%
NX FILTRATION +1,00%

Dalers

AMG Critical ... -2,86%
Alfen N.V. -2,78%
TomTom -2,51%
INPOST -2,39%
FASTNED -2,29%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront