Spyker N.V. « Terug naar discussie overzicht

Spyker: handel in aandeel Spyker beeindigd per 13 september 2013

7.376 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 365 366 367 368 369 » | Laatste
voda
1
Spyker: handel in aandeel Spyker beeindigd per 13 september 2013


(MORE TO FOLLOW) Dow Jones Newswires

voda
0
Hier het volle bericht op de Spyker site:

www.spykercars.com/company/corporate-...

PS:

BEURSHANDEL SPYKER AANDELEN EINDIGT PER 13 SEPTEMBER 2013

Zeewolde, 16 augustus 2013 – Spyker N.V. (“Spyker”) keert niet terug naar de Officiële Markt van NYSE Euronext; de laatste dag dat de Spyker aandelen verhandeld zullen worden is 13 september 2013.

De gewone aandelen Spyker werden op 13 september 2011 verplaatst naar het “strafbankje” van NYSE Euronext Amsterdam, nadat Spyker’s toenmalige dochtervennootschap Saab Automobile AB een verzoek tot surséance van betaling (administration) had ingediend. Gedurende het eerste jaar van deze noteringsmaatregel van NYSE Euronext begon Spyker met de uitvoering van herstructureringsmaatregelen teneinde terug te keren naar de Officiële Markt. De noteringsvoorschriften staan tot twee keer een verlenging toe. Omdat de herstructurering niet binnen een jaar was voltooid verzocht Spyker per 13 september 2012 en per 13 maart 2013 om verlenging van de maatregel. Beide verzoeken werden door NYSE Euronext ingewilligd. De tweede verlenging eindigt op 13 september 2013.

De genomen herstructureringsmaatregelen hebben niet tot een dusdanig herstel geleid dat Spyker kan terugkeren naar de Officiële Markt. Daarom zal Spyker geen verzoek indienen tot terugkeer naar de Officiële Markt. De consequentie hiervan is dat Spyker van de beurs afgaat, ingaande per 16 september 2013. 13 september 2013 is de laatste dag dat de aandelen Spyker zullen worden verhandeld; settlement van deze transacties vindt plaats op 18 september 2013.

Nadat de notering is opgehouden zal Spyker nog enige tijd elektronische overdracht van haar aandelen via Euroclear Amsterdam faciliteren. Aandeelhouders dienen zich echter te realiseren, dat zij na het ophouden van de notering niet langer hun aandelen via de beurs kunnen verhandelen en dat het niet waarschijnlijk is dat een beduidende handel buiten de beurs zal plaatsvinden.
[verwijderd]
0
Ik ben erg benieuwd naar de koers van maandag en de toelichting van VM.

De onthulling van de nieuwe spyder zal vast wat minder impact hebben :-)
www.autoweek.nl/nieuws/24439/spyker-m...
[verwijderd]
1
Spyker van de beurs. En automatisch de teloorgang van een roemrucht forum... proest... kuch... verslik... knipperen met mijn linkeroog (Dreyfus-style)...

Ik zet de champagne vast koud!
De Lord
arreno
1
quote:

Lord Wanhoop schreef op 16 augustus 2013 19:00:

Spyker van de beurs. En automatisch de teloorgang van een roemrucht forum... proest... kuch... verslik... knipperen met mijn linkeroog (Dreyfus-style)...

Ik zet de champagne vast koud!
De Lord
flauwe plezanterik
[verwijderd]
0
Precies @arreno. Mezelf passant beschouwende heb ik grote waardering voor de uitstekende informatie en de goede commentaren in dit forum van een handjevol Spyker-watchers. Daar doen de zure woorden van Wanhoop niks aan af.
[verwijderd]
1
Precies wat ik vermeld heb, alleen nog eerder dan ik dacht. Toch opmerkelijk dat de koers omhoog gaat, maar dat zal niet lang duren.
lodewijk70
0
Aangezien er praktisch alleen nog maar particulieren in Spijker zitten, en die allemaal van hun aandelen af willen voor 13 september, kan ik wel raden wat voor koerseffect dit bericht zal hebben.
En nu de einddatum al vaststaat voor dit fonds wordt het ook minder interessant voor de waaghalzen die wat penny-stockrides willen maken.
Buts
0
Laatste handelsdag Spyker op 13 september
VRIJDAG 16 AUGUSTUS 2013, 18:25 uur | 228 keer gelezen
Laatste handelsdag Spyker op 13 september ZEEWOLDE (AFN) - De handel in het aandeel Spyker op de beurs in Amsterdam zal na het slot op 13 september eindigen. Dat maakte de sportautofabrikant vrijdag bekend.
De formele delisting vindt plaats op 16 september. Het aandeel Spyker bevindt zich sinds 13 september 2011 op het zogenoemde strafbankje van de beurs, sinds de toenmalige Spykertak Saab faillissement had aangevraagd. Spyker kreeg al twee keer extra tijd om te herstructureren, maar is daar onvoldoende in geslaagd. Daarom wordt geen verzoek ingediend om terug te mogen keren naar de officiële markt, aldus Spyker.

Maandag maakte Spyker nog bekend dat in de eerste helft van dit jaar een operationeel verlies is geleden van 5,2 miljoen euro en dat het bedrijf meer geld nodig heeft om overeind te blijven. Spyker kreeg weliswaar in de afgelopen maanden een injectie van 10 miljoen euro van het Chinese Youngman, maar er is meer geld nodig voor de ontwikkeling en de productie van nieuwe modellen en om lopende kosten te dekken.

Geen terugkeer

“Spyker zal nooit meer terugkeren naar de beurs. In ieder geval niet onder mijn leiding”, aldus topman Victor Muller tegen AFN. Muller blijft in zijn rol als bestuursvoorzitter. “Natuurlijk, ik ben en blijf de bestuursvoorzitter, daar verandert niets aan.”

Na de delisting zal Spyker voor de korte termijn aandeelhouders in staat stellen elektronisch aandelen te verplaatsen via Euroclear Amsterdam. Spyker stelt echter dat er naar verwachting geen betekenisvolle off-exchange handel zal gaan plaatsvinden.

Vrij verhandelbaar

“Er zijn op het moment redelijk weinig aandelen Spyker vrij verhandelbaar, circa 17 procent van het totaal”, aldus Muller.

De zakenman vindt het niet spijtig dat de onderneming haar plek op het Damrak verlaat. “Het is vooral jammer voor de pers
[verwijderd]
0
quote:

arreno schreef op 16 augustus 2013 19:33:

[...]

flauwe plezanterik
En hoeveel ben jij verloren met je Spykertjes?
[verwijderd]
0
Maandag op 3 cent? Er zijn altijd beleggers die het bericht niet gelezen hebben of erin niet echt geloven. Jammer voor hun dan.
greenspanalan
0
greenspanalan
0
De zakenman vindt het niet spijtig dat de onderneming haar plek op het Damrak verlaat. “Het is vooral jammer voor de pers

Ja Vic, het is gewoon een hetze. Eigenlijk was je gewoon geweldig goed bezig.
greenspanalan
0
Die cijfers werden uitgesteld omdat ze simpelweg niet klaar waren, verder niks aan het handje. There are no US tanks in Baghdad. Victor comical Ali.
Lyss
0
Ach, beetje sneu wel.

Bye Bullish, Green, AX, Lord, Blue & others!!
CU guys some day @ Pharming, Tie, Imtech, SBM??

En zwaai zwaai @Henk natuurlijk; toch zo'n beetje de enige hier die de hoop levend hield. En anderen aan het reageren :-)

Have a good (after)life, Folks!
7.376 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 365 366 367 368 369 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  19 apr
 Germany40^ 17.714,20 -0,13%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.904,14 -0,28%
 US30^ 37.851,00 0,00%
 Nasd100^ 17.004,48 0,00%
 US500^ 4.960,72 0,00%
 Japan225^ 37.028,48 0,00%
 Gold spot 2.392,50 0,00%
 EUR/USD 1,0655 +0,11%
 WTI 82,10 +0,02%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront