Fagron « Terug naar discussie overzicht

Waarom deze onverwachte daling

2.585 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 126 127 128 129 130 » | Laatste
Arie S
1
Snap niet waarom Arseus nu daalt. Kreeg onlangs nog een koopadvies van beleggers en belangen. Arseus heeft Dorge Medic verkocht. Dit is toch geen reden van de daling van de koers??? ik blijf ze vasthouden
[verwijderd]
0
beste Arie S,

leuk dat je een bericht achter laat op de A site.
over een kleine maand komen de halfjaar cijfers. misschien dat de koers het wat kalmer aan doet om de volgende redenen:
A is internationaal, Brazilie en US. in de financiele rapportage krijgt men met wisselkoersen te maken.
in het voorjaar keert A dividend uit. schuld loopt op en de laverage loopt op.
ik ben al jaren geabonneerd op "Beleggingsexpres", warm aanbevolen bij deze en Beleggingsexpres verwoordt de ontstane situatie bij A als volgt:

BE:
Na de overnames in de Verenigde Staten en Brazilië, als eerste acquisities buiten Europa die Fagron meteen hebben doen uitgroeien tot de wereldwijde marktleider op het gebied van magistrale bereidingen, is Arseus begin vorig jaar begonnen met het ook weergeven van de omzetgroei tegen constante wisselkoersen. Daarbij werd echter de wisselkoers op 31 december van het voorafgaande jaar als uitgangspunt genomen, en niet zoals meer voor hand zou liggen de gemiddelde wisselkoers in dezelfde periode van het voorafgaande jaar. Dat is nu dus rechtgetrokken, het besluit om dat te doen is ook genomen na overleg met beleggers en analisten. Het is ook geen toeval te noemen dat dit juist nu is gebeurd, want de verzwakking van de Braziliaanse real heeft in het eerste kwartaal een nogal groot effect gehad. Aan de hand van de nu verder te hanteren berekeningsmethodiek bleek Fagron in het eerste kwartaal zonder overnames en zonder wisselkoerseffecten ‘gewoon’ weer met 8,4% te zijn gegroeid, en Arseus als geheel met 3,9%. Dit heeft het eerste koersherstel na de eerder nog slecht ontvangen omzetcijfers over het eerste kwartaal uitgelokt.

Dat koersherstel is kort daarna weer verder opgepakt met de bekendmaking van een nieuwe overname in de Verenigde Staten (wederom voor Fagron) samenvallend met een door het bedrijf georganiseerde beleggersdag (Capital Markets Day), en heeft helemaal geleid tot het weer aantikken van de all-time high zoals die in maart na een forse koersstijging was neergezet. De laatste anderhalve maand lijkt de koers vlak onder dat niveau tot rust te zijn gekomen. In aanloop naar de halfjaarcijfers die op 2 augustus naar buiten zullen worden gebracht, willen wij de forse koersstijging die het aandeel dit jaar per saldo heeft laten zien aangrijpen om ons koopadvies (dat wij al sinds juli 2009 hadden lopen, waarbij wij keer op keer hebben aangegeven dat het ons met name om groeimotor Fagron was te doen) te verlagen naar een houdadvies. In de eerste plaats komt dat doordat wij de waardering aan de pittige kant beginnen te vinden (bij onze berekeningen komen wij voor dit jaar uit op een EV/ebitda van 9), met daarnaast ook nog in gedachten dat de leverage (nettoschuld gedeeld door operationeel resultaat) de laatste jaren steeds een piek halverwege het jaar heeft laten zien (mede omdat het dividend in de eerste jaarhelft wordt uitbetaald) en beleggers daar wellicht wat gevoeliger voor zijn geworden gezien de opvallende stijging die de lange rentes de laatste tijd hebben laten zien. Met nog voor alle duidelijkheid als praktische kanttekening dat wij winstnemen dus geen slechte zaak zouden vinden, is dat voor ons reden om op de dit jaar zo fors gestegen koers pas op de plaats te willen maken en verlagen wij ons advies zoals gezegd naar een houdadvies.

succes met A.
Arie S
0
Dank je voor je bericht. Zo zie je maar weer dat beleggersbladen het niet altijd met elkaar eens zijn. Beleggers en Belangen geeft een koopadvies
[verwijderd]
0
Beste Arie,

Vandaag zet ook ING het koersdoel van A ietsjes lager. Sommige partijen blijen iets minder euforisch te worden.
sjaak1918
0
Adviezen van ING/SNS zijn vaak een goede contra-indicator. Het is maar een gevoel, maar ik heb al een paar keer goed verdiend door juist de andere kant op te gaan dan wat deze analysten adviseren.

Sjaak
Arie S
0
ik hou mijn aandelen gewoon vast. Ik heb vertrouwen dat het meevalt Er wordt altijd overdreven gereageerd
[verwijderd]
0
Bodem bereikt?

Valuta issue met de Br reaal. Deze is -9% gegaan t.o.v de Euro. Zijn de belangen van A dermate groot in Braz dat de koers -6% moest gaan?. Beetje overdreven reactie wellicht. Nu dus afwachten tot er opening van zaken wordt gegeven begin augustus.
[verwijderd]
0
Een heerlijke groene dag. Is dit een voorproefje van wat ons binnenkort staat te wachten? Regelmatig vind ik dat de koers van A lijkt op de beweging van een pretParkpython. 3 tot 5 % verschil in hoog/laag is geen uitzondering. Ik blijf dat altijd merkwaardig vinden. Vandaag hebben partijen al een voorschot genomen op mogelijk goede cijfers...........nog 2 nachtjes slapen.
[verwijderd]
0
Allemaal een plezierige groene dag toegewenst. Cijfertjes lijken mij goed maar de vraag is of men deze resultaten goed genoeg vindt.
Arie S
0
Hoe zou men de cijfers niet goed vinden Het zijn prachtige cijfers. Ik vind Arseus een pareltje
Arie S
0
Wat ik niet heb gegrepen dat er beleggers zijn geweest die bij de daling het aandeel hebben verkocht. Paniek reaktie was dat Ik blijf zitten in dit aandeel
Dennis1982
0
quote:

Arie S schreef op 2 augustus 2013 09:08:

Wat ik niet heb gegrepen dat er beleggers zijn geweest die bij de daling het aandeel hebben verkocht. Paniek reaktie was dat Ik blijf zitten in dit aandeel
Ik was hier 1 van. Vanochtend direct weer gekocht en in het groen. Zonde, maar een mooi leerpuntje.
sjaak1918
0
quote:

sjaak1918 schreef op 16 juli 2013 14:16:

Adviezen van ING/SNS zijn vaak een goede contra-indicator. Het is maar een gevoel, maar ik heb al een paar keer goed verdiend door juist de andere kant op te gaan dan wat deze analysten adviseren.

Sjaak
Ha, ha, weer geld verdiend aan die koekenbakkers!
[verwijderd]
0
Tis duidelijk. A heeft relatief veel schulden. 2 banken daarom een houdadvies afgegeven. Op termijn worden er 2 divisies afgestoten om de schuldenlast te verminderen. Misschien aankoop van interessant bedrijf. Uiteindelijk gaat men verder met Fagron en de ICT-tak.
Arie S
0


AMSTERDAM (AFN) - Arseus heeft een van de beste eerste jaarhelften uit zijn geschiedenis achter de rug, vooral dankzij recente acquisities. Dat schrijft analist Jan De Kerpel van zakenbank KBC maandag.

De sterk verbeterde winstgevendheid en goede vooruitzichten zijn voor De Kerpel reden zijn advies op te hogen van 'hold' naar 'buy'. Het koersdoel is 25 euro. Het aandeel Arseus sloot vrijdag op 21,95 euro.
[verwijderd]
0
Toch was op een andere site onlangs een interessante discussie aangaande de schuld van A. Met name "Marique" had zich zeer in de materie ingelezen betreffende de hoge schul van A en op de manier waarop dat in de offic berichtgeving was gepresenteerd. Een van de opmerkingen betrof vorderingen die op dit moment als winst zijn gerapporteerd maar die ook misschien afgeboekt kunnen worden als zijnde oninbaar. Correct me M if I am wrong.
Op dit moment kan ik niet meer achterhalen waar deze discussie stond maar het was interessant kennis te nemen van deze kritische kanttekeningen bij het verschijnen van de cijfers.
De CEO heeft al aangegeven dat de schuld van A omlaag moet. Ik zou niet verbaasd zijn als uiteindelijk A bestaat uit Fagron en Corilus. De andere werkunits worden verkocht om de schuld omlaag te krijgen.
Koers bleef wel goed hangen vandaag. Had eigenlijk gedacht dat er hier en daar wat winstnemingen zouden zijn.
Succes allen.
2.585 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 126 127 128 129 130 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:17
Koers 17,760
Verschil +0,160 (+0,91%)
Hoog 17,800
Laag 17,400
Volume 20.980
Volume gemiddeld 52.278
Volume gisteren 173.648

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront