TomTom « Terug naar discussie overzicht

15 tm 21 september 2014: Het Verlossende Nieuws + De Verlossende Stijging +De Afronding

566 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 » | Laatste
[verwijderd]
0
deze aankomende week verwacht ik een verdere stijging van de koers op basis van nieuwe geruchten mbt. overname van TomTom
volgens mij staat TomTom deze week ook nog ergens op een show en Alibaba
komt eraan en die hebben zoveel geld waardoor ik die wel eens als een outsider zie met een spectaculair bod zie komen waardoor Apple gedwongen gaat worden zich in een biedingsstrijd te gaan mengen
ik ben positief voor de komende periode
ook al omdat ik verwacht dat ze bij kwartaalcijfers 3 wederom de outlook gaan verhogen en mogelijk zelfs een dividendaankondiging gaan doen voor 2015
[verwijderd]
1
quote:

moneymaker schreef op 14 september 2014 09:31:

deze aankomende week verwacht ik een verdere stijging van de koers op basis van nieuwe geruchten mbt. overname van TomTom
volgens mij staat TomTom deze week ook nog ergens op een show en Alibaba
komt eraan en die hebben zoveel geld waardoor ik die wel eens als een outsider zie met een spectaculair bod zie komen waardoor Apple gedwongen gaat worden zich in een biedingsstrijd te gaan mengen
ik ben positief voor de komende periode
ook al omdat ik verwacht dat ze bij kwartaalcijfers 3 wederom de outlook gaan verhogen en mogelijk zelfs een dividendaankondiging gaan doen voor 2015
Je bent positief voor de komende periode ?
Zodra morgenvroeg evt TT in het rood zou openen,
dan ziet jouw beleggingsvisie op TT er weer heel anders uit.
Met jouw wispelturige mening en overdreven inzicht betreffende al je aandelen kom je niet echt standvastig over.
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker schreef op 14 september 2014 09:31:

deze aankomende week verwacht ik een verdere stijging van de koers op basis van nieuwe geruchten mbt. overname van TomTom

Waar heb je die geruchten gehoord of gelezen?
Link graag..
Erik9400
0
YEAAHHHHH TT bij Harry mens...

Voor wie het niet weet:

- TT komt met golfhorloge
- HG haalt TT van de beurs
- ze zitten in uptend
- er komt dividend
- vrij van schulden

Zo...alle open deuren zijn nogmaals ingetrapt!

Gelukkig wel gratis positieve reclame
[verwijderd]
0
haha die wierda versprak zich, TT gaat ook nog van beurs misschien.
Morgen groen, kunnen hun dumpen nog op tijd.
TT overname voor apple, of google.?
patrick 22
0
quote:

Erik9400 schreef op 14 september 2014 10:57:

YEAAHHHHH TT bij Harry mens...

Voor wie het niet weet:

- TT komt met golfhorloge
- HG haalt TT van de beurs
- ze zitten in uptend
- er komt dividend
- vrij van schulden

Zo...alle open deuren zijn nogmaals ingetrapt!

Gelukkig wel gratis positieve reclame
plus nieuws van de autoshow in parijs

en wierda ziet de toekomst zeer positief in voor tom tom
en belegd in tom tom voor zijn klanten.
Erik9400
0
Nou ja nieuws... volgens mij leest hij vrijdag ff Iex.nl en dan heeft hij zijn advies weer klaar :-)

Net als geert een slim spel: je voorspelt een stijging en omdat mensen dan kopen stijgt koers... bij voorkeur bij kleine nederlandse / buitenlandse fondsen

NabeursInfoCorrectKaderen
0
Kopen als iedereen negatief is over tomtom, na de vorige cijferpresentatie dus. Verkopen als iedereen positief is. Daar begint het nu langzaam naartoe te gaan, heel mooi om te zien!
[verwijderd]
0
Hoe kan TT nu ineens zo mega mooi zijn, geen schulden, een top bedrijf ineens die als een raket gaat.
Erik9400
0
quote:

moneymaker schreef op 14 september 2014 11:42:

Justin wanneer is dat Parijs evenement waar TomTom ook staat?
Google weet het antwoord:

www.mondial-automobile.com/en/visitors/
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX]: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen. Bericht verwijderd.]
[verwijderd]
0
weer een trigger om de shorters uit te roken ze zullen zeker terugvechten maandag maar ze kunnen het niet eeuwig winnen met al dat goede nieuws en koersstijgingen morgen nieuwe test voor 6,43 en dan naar de 8,00
[verwijderd]
0
quote:

Erik9400 schreef op 14 september 2014 10:57:

YEAAHHHHH TT bij Harry mens...

Voor wie het niet weet:

- TT komt met golfhorloge
- HG haalt TT van de beurs
- ze zitten in uptend
- er komt dividend
- vrij van schulden

Zo...alle open deuren zijn nogmaals ingetrapt!

Gelukkig wel gratis positieve reclame
Ik heb het niet gezien maar als die meneer Wierda echt over golf horloge is begonnen dan weet je 99,9% zeker dat hij zijn nieuws mede hier vandaan haalt. Geinig toch? Nou ja, ik haal hier ook veel vandaan, zoals linkjes die Kingwoep regelmatig uit de hoge hoed tovert. En daf natuurlijk.
[verwijderd]
0
als Harold TomTom van de beurs haalt wat is dan zijn prijs voor het restant aandelen dat vrij verhandelbaar is
en zo ja waarom wacht hij dan nog
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker schreef op 14 september 2014 12:58:

als Harold TomTom van de beurs haalt wat is dan zijn prijs voor het restant aandelen dat vrij verhandelbaar is
en zo ja waarom wacht hij dan nog
Even los van de vraag of ik in een delisting scenario geloof of niet...

Goddijn kan dat niet alleen. Hij heeft niet het geld in zijn binnenzak om TomTom van de beurs te halen. En Dasym, dat 10% van de aandelen in handen heeft zal ook een flinke premie willen. Hij zal dus MINIMAAL ergens een miljard euro (132 miljoen aandelen x 8 euro) vandaan moeten halen. Maar ik zou voor de zekerheid maar uitgaan van 1,2 miljard.

Goddijn heeft natuurlijk wel vermogen, ik zie op Quote dat deze wordt geschat op 475 miljoen. Maar dat zit voor een groot deel vast in zijn aandelen tomtom en ook in de investering die ze in van Oort hebben gedaan, wat ze hebben overgenomen van BAM www.quotenet.nl/nieuws/blokker-goddij...

Dan heb je als Goddijn en andere oprichters dus de hulp nodig van investeringsmaatschappijen om het geld bij elkaar te leggen. En die moeten er ook brood in zien om TomTom van de beurs te halen. Om die investeerders te overtuigen zijn er nu criteria waar nu wel aan wordt voldaan, terwijl daar twee jaar geleden nog geen sprake van was. a) schulden zijn weggewerkt b) omzet krimpt niet meer c) groeiende orderportefeuille in automotive. d) technologische transitie (platform) afgerond. En een punt dat niet tomtom gerelateerd is: e) er is nu economisch herstel in Europa en dat was er twee jaar geleden niet.

Aan al deze criteria voldoet TomTom nu wel. En er is ook interesse in de markten waarin tomtom actief is. Kijk bijvoorbeeld eens naar het aantal investeerders dat ineens op die Telematics markt is gesprongen; het is bijna niet bij te houden.

Bijkomend voordeel bij instappen van (bekende) investeerders die het van de beurs halen: dan kan Goddijn zijn positie in TomTom verkleinen, deels afstoten naar deze investeerders. Als hij ze nu verkoopt, gewoon op de aandelenmarkt, dan verliest hij met de oprichters het meerderheidsbelang met als risico vijandige overname. Het gaat hier uiteraard niet alleen om belangen van Goddijn, maar ook de andere oprichters. Hoe lang ze er nog in willen zitten.
[verwijderd]
0
quote:

Formule1-Fan schreef op 14 september 2014 11:48:

Hoe kan TT nu ineens zo mega mooi zijn, geen schulden, een top bedrijf ineens die als een raket gaat.
Dat is niet ineens gebeurd hoor, daar zijn een paar jaartjes overheen gegaan.
Jij bent er nog een die naar het verleden kijkt denk ik.
[verwijderd]
0
8 euro maar als exitprijs
terwijl iedereen roept hier dat het bedrijf wel minstens 15 waard is
daar maakt hij geen vrienden mee
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker schreef op 14 september 2014 14:06:

8 euro maar als exitprijs
terwijl iedereen roept hier dat het bedrijf wel minstens 15 waaqrd is
daar maar hij geen vrienden mee


Wat jij en ik vinden is in dezen niet zo belangrijk, al zou ik dat nog zo graag willen.

Desondanks moet het bod inderdaad goed zijn. Een partij als Dasym (heette vroeger Cyrte) heeft 22 miljoen aandelen gekocht rond een prijs iets onder de 5 euro. Dus voor 100 miljoen. En zij leveren op dit moment een commissaris. Wat overigens ingaat tegen best practice Tabaksblat. In ieder geval kan je er van uitgaan dat zij behoorlijk goed weten wat er speelt bij TomTom. Ze hebben research gedaan en ze hebben ingangen.

Zij zullen dus overtuigd moeten worden met een goed bod. Tenzij ze in het delisting plan betrokken worden, dan zouden ze ook een lager bod kunnen accepteren, indien hun belang in de nieuwe firma op peil blijft. Dan wordt hun rendement gewoon naar de toekomst verschoven.

Dasym is dus wellicht op een wat slinkse manier mee te krijgen in een delisting. Er zijn echter ook aandeelhouders zoals BNP Paribas, Goldman Sachs, Government Pension Fund of Norway. Die zullen ook zo een prijs in hun hoofd hebben waarvoor ze bereid zijn hun stukkken af te staan.

Dit is uiteraard allemaal speculatie. Zelf zie ik liever dat TomTom beursgenoteerd blijft. Ik denk dat ze een winst per aandeel (adj) kunnen realiseren van 50-60 cent in 2016. En 40 cent in 2015. Met een multiple van 20 kom je dan vanaf 2016 op koersen tussen 10-12 euro. Waarom zou je dan nu voor 8 euro er uit willen? Alleen als je nu je geld wilt zien en een betere belegging weet.

[disclaimer: ik zeg niet dat ik in een delisting geloof, ik weet het gewoon niet. bovenstaande bericht is dus alleen: "wat als?"]

Beperktedijkbewaking
0
[Eerder geplaatst om 9.16u, in een draad die op hijgerige media als iex snel uit de mode is. Het was een reactie op een post van Justin.]

.... Niks boring. Ik heb het door kingwoep (bravo, king!) op 12 sep. 21.07 geposte patent diagonaal doorgelezen, evenals andere en eerdere patenten.

De tekst is al jaren oud (zo gaat dat bij patenten: de publicatie volgt jaren later). Het geeft geen software- of productdetails, wel hun manier van denken.

Het patent beschrijft hoe ('echte' traffic-) probes hun GPS metingen al zelf kunnen processen, om vervolgens hun relevante traces met geconsendeerde data naar TT- servers te verzenden.

De rest is nog interessanter: hoe TT dat verwerkt tot enkele coëfficienten per elementair road segment (of langere combinaties daarvan), die in de maps bij voorbaat opgenomen kunnen zijn. Waarna pnd's of apps een optimale routekeuze autonoom kunnen berekenen via een 'polynomial equation' per segment.

En dat alles volautomatisch. Niks 'boring' per road segment.

Alle standaardkenmerken voor traffic zitten al in de maps!! Waarbij ik verschillende coëfficienten per wegtype natuurlijk, maar ook per type (werk)dag en time of day niet uitsluit, al kan ik daar zo gauw in het patent niks over vinden. Revolutionair is dit overigens niet: RWS houdt zoals bekend de snelheden en vertragingen op hun snelwegen continu en realtime bij. De standaardwaarden zitten al in hun 'maps'.

Alleen bij congestie moet er iets extra's gebeuren. Het verwerken van actuele info bij connected devices zit ook in dat algemene patent, zonder in digitale details te treden. Idem bij user-preferenties als 'scenic routes' of 'no toll ways'.

Ik beweer niet dat allemaal in alle huidige implementaties (GO's, apps) al gerealiseerd is. Het gaat misschien stapsgewijs. Maar de functionele architectuur (om in IT-termen te spreken) was er al jaren!

Terug naar Justin:
Niks boring dus. Juist hardstikke intelligent werk, om te bedenken hoe traffic karakteristieken van alle mogelijke elementaire road segments en hun samenstellingen in verschillende landen (met hun verschillende rijstijlen en regels) in een paar coëfficienten samengevat kunnen worden. De probes en je servers doen de rest vanzelf! Snappie?
566 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 16:32
Koers 6,080
Verschil -0,105 (-1,70%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 368.718
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront