TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 25 oktober 2016 22:51:

[...]

seekingalpha.com/article/4011506-nvid...
en weerstand $70 gebroken. Zoals eerder aangegeven als je in TT gelooft/belegt snap ik niet dat iemand geen aandelen NVDA heeft. Dat ze te duur zijn is onzin, het gaat om het % rendement. Die is hoger bij NVDA het afgelopen jaar dan bij TT. Neerwaarts risico bij NVDA is groter maar kans op stijging en meer rendement op korte termijn groter. Op $78 stap ik daar weer uit.

off topic:
LVS zojuist weer terug op $57,75 volgende week de $60 eindelijk weer nemen. Op 10% winst er weer (gevoelloos) uit. Doe je voordeel ermee en verdiep je daar maar eens in of volg het aandeel een tijdje.
Ik had er een paar opgepakt op 68 op maandag bij opening. Heb er nu al veel plezier van. Hartelijk dank Ron
Jejo303
0
quote:

Was here schreef op 25 oktober 2016 21:26:

Here zal met name de tenders van Audi, bmw en mercedes winnen.Als dat in verhouding een grote weging heeft in een jaar dat zal tt niet veel marktaandeel winnen in dat specifieke jaar.

Indien je een langere periode neemt dan zie je dat tt buiten Duitsland de grote tenders aan het winnen is met Psa, Subaru, Volvo, Nissan en Tesla. Voor live sevices winnen ze bijna 80% en niet onbelangrijk tt wint dit op basis van kwaliteit.

Je ziet dat de partijen die dicht bij tt staan voorop lopen in H.A.D.

De druk op Here zal nu toenemen en zeker de komende 12 maanden.Here zal kwaliteit moeten leveren en Noord Amerika en Europa snel in kaart moeten brengen.De zogenaamde premium merken worden anders aan alle kanten voorbij gelopen.En dan krijg je de verhouding zoals bij live services.80% voor tt.

Het zou mij niet verbazen dat er een soort van consortium komt speciaal voor h.a.d. en S.D.C onder leiding van tt en nvidia.En dat ook de duitse merken hieraan kunnen deelnemen.

[...]
OK, bedankt voor deze uitleg! Dus buiten het consortium winnen ze dan niets?
[verwijderd]
0
quote:

bekeken schreef op 26 oktober 2016 00:40:

Overigens, voortbordurend op het oplopende verlies in PND in Q3 bij een gelijkblijvende EBITDA voor de groep, kunnen we vast stellen dat de overige divisies het prima doen en dat is de toekomst.
Als de verliezen in PND in toom kunnen worden gehouden, met een verdere groei in Sports, ziet dat er toch goed uit.
Exact! De volledige winst van tomtom wordt nu door de drie andere divisies gemaakt. Die drie divisies waardeert abn op 14 euro en de consumer divisie op nul. Automotive gaat jaren op rij groeien, komend jaar start uitrol skoda, peugeot, citroen en subaru. Ik schat omzetgroei automotive volgend jaar op 30-40 miljoen.

De Consumer divisie gaat ook naar winstgevendheid. De omzet uit sport gaat nu verdubbelen, vorig jaar was het 69 miljoen dus dit jaar rond de 140. Dat worden dus eindelijk substantiele volumes. De bruto marges op sport zijn heel goed dus bij verdere groei volgend jaar is sport winstgevend winstgevend en moet je pnd neutraal houden.
holenbeer
0
quote:

aandeeltje! schreef op 26 oktober 2016 00:34:

[...]

Helemaal eens: dat is nu zo, zeker als je de kaarten voor relatief een prikkie kan kopen.

Maar je moet wel lezen, iets uitgebreider... voor zelfrijdende autos die ook nog eens liefst met elkaar lcommuniceren en allerlei data die liefst real time verzonden moet worden, zullen zoveel kosten gemaakt moeten worden (industrie breed) dat de relatieve kosten van het maken en verversen van kaarten nog wel eens in het niet kunnen vallen. We praten over honderd+ miljard wereld wijd. Nou voir 10 miljard heb je echt wel weer wat kaarten voor elkaar, nu is dat veel, maar straks dus relatief afronding in het geheel.

Bovendien kan het lastig voor een fabrikant zijn je afhankelijk te stellen van de kaart van een derde terwijl je in de eindmarkt de volledige verantwoordelijkheid draagt. Zie Volkswagen
Die zegt letterlijk, zo iets belangrijks houden we liefst zelf in de hand en zie daar Here gekocht......ja een flinke uitgaaf en misschien te vroeg, maar op,totaal ontwikkelkosten van consortium valt het allemaal mee.

Anderen zouden anders kunnen besluiten, maar de ratio: zo belangrijk dat we ons niet afhankelijk willen stellen van 1 derde kan ik heeeel goed begrijpen, dat gaat dus ook niet zomaar gebeuren. Het is geen uitgemaakte zaak dat TT de kaarten blijft leveren en zo ja dan is de winstgevendheid hiervan nog altijd een vraagteken.

Leveranciers mogen best een leuke boterham verdienen, maar niet meer dan dat. Het is allemaal volume draaien met weinig winst. Daar zijn uitzonderingen hoor, maar in de regel erg weinig.

Zo zit de wereld nu eenmaal in mekaar, wie volume afneemt en het product in de eindmarkt zet heeft nu eenmaal de sterkste onderhandelingspositie. TT verdient onder de streep maar heel weinig. Sommigen denken dat dit nu slechts is, ik denk dat de gouden tijden voorbij zijn. Ja meer winst ok, maar zeg een tien keer zo grote winst? Nou nee.

TT verdiende het meest toen zij de hele keten onder controle had, nu zij steeds meer opschuift naar eigenlijk de business van teleatlas (+) zie je de winst gewoon teruglopen, ja richting teleatlas die nooit winst heeft gemaakt, aleen maar verliezen....). Eigenlijk zie je TT afzakken naar Teleatlas...
Uiteraard overdrijf.ik wat, want ze doen ook wel meer en proberen eigenlijk weer met de sprthorloges ed ook terug op het oude pad te komen.
Dat doen ze niet voir niets! Misschien zit er fundamenteel gewoon te weinig winstcapaciteit in het leveren van kaarten....

Dat zou dan ook in kunnen houden dat andere (consortiavan) autobouwers zo'n kaartenmaker zouden willen bezitten. Here is niet meer te koop en niet iedereen wil partneren met de Duitsers. Als de Duitsers een goede move hebben gemaakt, zal de rest wellicht ook zo' n move maken. Als de Duitsers een fout hebben gemaakt, ben ik benieuwd welke?
holenbeer
0
@aandeeltje. Ik ben geen boekhouder (gelukkig), kan je mij in Jip en Janneke taal uitleggen waarom hoge marge niet perse hoge winst is? Wat gaat er allemaal van die marge af en waarom zit het dan in de marge en niet in de kostprijs?
Juun
0
Interview met Patrick Stal:
www.brandchannel.com/2016/10/25/5-que...
Get Going: 5 Questions With TomTom Sports VP of Marketing Patrick Stal
Posted October 25, 2016 by Shirley Brady
chris123
0
ABM FN-Dow Jones) De omzet van PSA Groupe is in het derde kwartaal iets gedaald door valuta-effecten, maar de Franse autofabrikant verkocht ruim 10 procent meer auto's, met name veel Peugeots die sinds dit jaar in Iran werden geproduceerd. Dit maakte de Franse autofabrikant woensdag bekend.

De omzet van de groep daalde met 612 miljoen tot 11,4 miljard euro. Negatieve valuta-effecten werden deels gecompenseerd door de positieve impact van de gemiddeld 2 procent hogere prijzen voor de merken Peugeot, Citroën en DS.

PSA verkocht in het derde kwartaal 615.800 auto's, wat 10,6 procent meer was dan een jaar eerder. De verkoop van Peugeots steeg met 26 procent, terwijl er 7 procent minder Citroëns werden verkocht.

In de grootste markt Europa daalde de verkoop met 4,3 procent tot 368.200 auto's. Ook in de tweede markt, China en Zuidoost-Azië daalde de vraag fors, met een daling van 16,5 procent tot 125.900.

Dit werd echter goedgemaakt doordat de omzet in het Midden-Oosten en Afrika bijna verdriedubbelde van 36.300 tot 136.000 auto's. Hierbij zitten 105.000 Peugeots die sinds kort werden geproduceerd in Iran.

Ook in Latijns Amerika groeide de omzet sterk, met 23 procent tot 44.800 auto's.

PSA verwacht dat de automarkt dit jaar in Europa met 6 procent groeit, en met 15 procent in China, terwijl wordt gerekend op een krimp van 6 procent in Latijns-Amerika en van 15 procent in Rusland.

Door: ABM Financial News.
Omnius
0
quote:

KidBackInTown schreef op 26 oktober 2016 08:25:

[...]

Uber, Volvo en ...... ?
Ja elke keer dezelfde namen, ik geloof niet zo in toeval.
Consortium begint steeds duidelijker te worden.
Juun
0
Nieuw smart mobility partnerschap tussen Nederland en VS
www.infrasite.nl/news/news_articles.p...

Samenwerking en positionering
Dit nieuwe programma richt zich op kennisontwikkeling en innovatie-uitwisseling tussen de VS en Nederlandse kennisinstituten en overheden. S4C streeft naar versterking van samenwerkingsverbanden en positionering van de Nederlandse en Amerikaanse industrie in de smart mobility markt. Dat moet resulteren in minstens 5 projecten, met een verwachte marktwaarde van € 5 miljoen.

De bedrijven die deel uitmaken van S4C zijn Tacstone, APPM, Alliander/Allego, TomTom, NXP, Brainport, EV4LLC, e-Traction, EVBOX, Itility, Greenlots, EVCharge4U. Daarnaast hebben de volgende organisaties het convenant ondertekend: TU Eindhoven, Ohio State University/Center for Automotive Research/City of Columbus, UCDavis, TNO, en de provincie Noord Holland. Tactstone is penvoerder van dit cluster.
keak
0
Ik heb de tomtom spark cardio maar zag nu dat de watches samen met nike worden gemaakt of in ieder geval dat nike zijn naam er ook opstaat. was dat al bekent?
seren
0
quote:

potpourri schreef op 26 oktober 2016 02:34:

@ Marique / Justin

Telematics: klopt allemaal en toch gaan ze het doen, ze gaan een berg geld krijgen voor Telematics ( en daar gaat heus de verkoopprijs die Fleetmatics opbracht als benchmark gebruikt worden)
dit geeft HG en de founders de middelen de merknaam TT als consumer brand worldwide te pushen en de voorsprong die de Maps van TT hebben te cementeren , uiteindelijk zijn voor Autonoom rijden de Kaarten onmisbaar en dit is het echte kroonjuweel, dit gaat miljarden opbrengen wanneer ze deze te gelde maken ( het blue-sky-scenario van MS gaat dan echt werken)

daarna blijft over voor de founders, TomTom de brandnaam als een high quality consumer business en gaan ze daar verder mee en kunnen al die mooie en leuke dingen doen die ze ook zo enorm opwindend vinden.
gewoon mooie bruikbare inventieve produkten leveren wereldwijd een soort mini Philips. ( een think-tank voor innovatie van Solar driven projects tot sport and health , zal ze zeker voldoening geven en gaan ze gerespecteerd voor worden, een soort give-back to society, dat speelt echt bij dit soort mensen met grote fortuinen, die meer willen dan enkel geld maken, die willen iets neerzetten en nalaten)

da's de endgame en ook 3rd party shareholders varen daar wel bij, maar de 100'en euro gaat het niet opleveren, voor Koers 30/50 range zeer wel mogelijk.

geloof me, ben niet de enige die het zo ziet, wil natuurlijk niet zeggen dat het staat te gebeuren.

toch allemaal super spannend dit aandeel, als je 3 vooruit kon kijken, denk je .. we wisten het en toch zagen we het niet aankomen, heb ik me door al dat onzekere gepiel in die koers toch nog uit het aandeel laten zetten, eeuwig spijt. ( of niet ? :)

Is geen speld tussen te krijgen, voordelen voor iedereen

HG heeft dan geld om een centrale rol in de sdc te spelen
CV heeft dan geld om het brand verder uit te bouwen
en een redelijke prijs voor andere aandeelhouders

klopt met alle signalen, klopt zelfs met het huidige belang om de koers niet te pushen
flatliner
0
Ik word een beetje moe van alle veronderstelde consortia, partnerships, projecten en samenwerkingen. TT zit bij iedereen aan tafel maar mag nergens over praten. TT zit straks overal in geïntegreerd, maar zoals Tesla zal iedereen zeggen dat het hun eigen technologie is. Omzet gaat omhoog, marges gaan omhoog, omslag hardware naar software in volle gang (al jaren) maar er wordt per saldo nog steeds niets verdiend. Het wordt tijd dat er wel eens een keer financiële details bij een deal bekend gemaakt worden, je laat je aandeelhouders volledig in het donker over de levensvatbaarheid van je strategie.

Ik ben zelfs bang dat ze alle technologie gaan 'weggeven' zodat ze de hele wereld aan een standaard voor zelfrijdende auto's geholpen hebben.
KeesTom
0
Op wat voor termijn denk je dan wies?? Goed verhaal trouwens, hopen dat het staat te gebeuren. ...Iedereen blij denk ik. ..
Chameleon
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 26 oktober 2016 05:53:

He, he ze geven het eindelijk toe waarom ze zo geheimzinnig doen
www.slideshare.net/HRTechWorld/worlds...
Zie ook die sheet met logo's van klanten. Ze zijn hun grootste klant PSA vergeten maar zie ook logo's van RAM, Jeep en Chrysler. We weten dat ze aan deze partijen leveren maar tot nu toe was dit erg beperkt. Heb toch het sterke vermoeden dat dit contract is uitgebreid.
Chiddix
0
quote:

flatliner schreef op 26 oktober 2016 08:57:

Het wordt tijd dat er wel eens een keer financiële details bij een deal bekend gemaakt worden, je laat je aandeelhouders volledig in het donker.

Er worden deals getekend, denk ik, zonder dat er bedragen vermeld staan.
Juun
0
Den Haag - Komend jaar gaan in Nederland trucks die elektronisch met elkaar verbonden zijn als een soort trein over de snelweg rijden. Het is de eerste keer dat op deze manier goederen worden vervoerd door Nederland.
www.telegraaf.nl/binnenland/26887033/...
KeesTom
0
Als we vandaag nou eerst maar eens proberen om niet te dalen, dat zou al geweldig zijn......maar goed, we gaan het zien.....

P.s. wies, hoe is het in de dark room??? :)
6.784 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 ... 336 337 338 339 340 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil +0,210 (+3,80%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront