potpourri schreef op 22 oktober 2016 14:56:
denk dat je niet zo zeer in tijd moet denken, doch aan investering
HERE moet 1 miljard investeren, daarom zoekt men ook partners, de gelden voor deelneming gaan direkt naar ontwikkeling
HERE denkt niet meer aan autofabrikanten binnenhalen op basis angst voor high tech, het gaat nu om GELD binnenhalen om de achterstand op TT niet verder uit de klauwen te laten lopen
dit is dan ook waar BOSCH de slag van haar leven kan doen, zij zijn de spil die alles kan draaien en als onafhankelijk bedrijf niet aan de Beurs de mapmakers voor autonoom rijden kunnen worden
HERE
BOSCH
TOMTOM
als je nu eens gewoon zakelijk/geld denkt, dan is het toch van de zotte dat HERE 1 miljard moet investeren, nadat het al 2,8 heeft gekost en heel TT staat aan de beurs voor 1,8 miljard
dan ziet een blind paard toch dat hier voor een dealmaker een fortuin aan te verdienen is en die dealmaker is BOSCH, het enige dat ze moeten doen is HERE in de schoot geworpen krijgen door die 3 Duitse autoconstructeurs zonder de relatie te verzieken en TT te verankeren, zodat die niet bij een 3rd party eindigen, dus geen bidding-war voor de kaarten van TT
hoe kan je dat bereiken, enkel als private company waar je over tijd een deal maakt met de Founders van TT, door hen een aandeel te geven in newco
dit neemt tijd voor uitwerking, maar gaat wel gebeuren, ondertussen bloed HERE, balen de Duitsers en kan TT de boel gaan splitsen en met een gerust geweten de aandeelhouders uit de free-float een bot toewerpen , door te splitsen, consumer eruit voor Madame, Telematics in de verkoop staan we aan 15/20 euro en dan Bosch erin als partner voor een verkoop krijg je 30 euro, iedereen tevreden en de echte waarde na 30 zit in Bosch en de Founders zitten high and dry mee in Newco.
everybody happy.