TomTom « Terug naar discussie overzicht

De algemene rekenkamer

2.535 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 123 124 125 126 127 » | Laatste
mjmj
0
quote:

martinmartin schreef op 30 april 2016 17:32:

Wat nog bewezen moet worden door Tom2 is dat zij inderdaad substantieel hogere winsten kan laten zien. De markt, de assetwaarde, het orderboek, de long deferred revenue geven aan dat daar grote kansen liggen maar het bewijs zal wel geleverd moeten worden.
Kan en ook wil laten zien?
[verwijderd]
0
quote:

mjmj schreef op 30 april 2016 19:01:

[...]

Kan en ook wil laten zien?
Verkopen ze eigenlijk ook aluminium hoedjes, of worden die uitgedeeld door een select groepje hier?

Qua belastingen, iemand die de jaarrekening echt een beetje kan lezen, zal opmerken dat wat ze daar presenteren geen jota met belastingen te maken heeft, voor hun belastingen doen ze volstrekt wat anders.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

mjmj schreef op 30 april 2016 13:06:

BdB je bijdragen hebben een bijzondere kwaliteit. Die persoonlijke ontboezemingen en het noemen van namen maken het zwakker. Wat mij betreft mag je dat achterwege laten.
Nou, dan ga ik nog even lekker door. Wie aan de ANWB komt, komt aan mij. Ik ben 'platina-lid', maar ik heb hen gesuggereerd een platina-plus categorie te onderscheiden, voor >40 jaar leden.

Niet alleen die mevr, Vreeburg is haar gewicht in goud waard. Er was ook een mevr. Tine de B. Haar leven lang werkzaam bij de ANWB. Ook zij was bijzonder.
Ik noemde haar de Annie M.G. Schmidt van de wielrijdersbond.
Beperktedijkbewaking
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 27 april 2016 06:38:

@marique en @martinmartin:

Kennen jullie deze formule? Per C&S product of service:

D = (R x T) / 2

D = totale defrev

R = gefactureerde en op dat moment ook gedeferde omzet, op jaarbasis.

T = looptijd in jaren van de desbetreffende contracten of abonnementen.

Alleen geldig bij evenwicht, dus niet bij de huidige groei van defrev.
Maar het geeft een indruk van de relatie tussen R, D en T.

Voorbeeld: all-in GO-pnd verkopen. Daarbij geldt T = 4 jaar voor hun C&S omzet (die ik hier R noem), lees mapps + traffic. Dus totale defrev is:
R x vier jaar, gedeeld door 2. Waarbij je voor R moet nemen: het C&S dus gedeferde deel van de pnd omzet. (Volgens voorbeelden van TT is dat 40-50 per pnd).

Weer een stapje verder.

Onder dezelfde aannamen als hierboven geldt:

Als T kleiner dan of gelijk is aan 1:

DK = D = R x T/2, en DL = 0.

DK = korte of 'current' defrev, DL = lange of 'non-current' defrev.

Als T > 1 is, dan geldt:

D = RxT/2

DL/D = [(T-1)/T]**2

DK/D = (2T-1)/(T**2)

En nu toepassen maar weer. Bij all-in pnd's met lifetime service (lees T=4) geldt:

DL/D = 9/16 = 56,25%
DK/D = 7/16 = 43,75%

En dat schreef ik hier al een klein jaar geleden, in een leuke discussie met @pwijsneus. (Waar is die gebleven, trouwens?)

Ergens verrassend, want je zou bij T = 4 geneigd zijn te zeggen dat DL iets van 3/4 van D moet worden. Nee, dus.

Als je zo naar die formuletjes kijkt, valt het op dat de huidige over-all verhouding DL/DK in de balans van TT best hoog is: 0,812.

Dat is niet alleen uit die pnd's te verklaren (kom ik op terug). Ook bij andere contracten (Automotive?) moet er sprake zijn van vooruitbetalingen met T>1 jaar.
Verrassend toch?

P.H.J.
0
Justin,

Ik zie in je plaatje dat je verwacht dat marketing gaat van 83mio naar 140mio, terwijl de consumer omzet maar licht stijgt van 624mio naar 650mio.
Kun je dat eens kunnen toelichten?

Danny.
trend follower
0
Justin,

Die groei in marge komt dit door veranderende productmix ( met hogere marges) en aanname aantrekkende EUR/USD?

En Automotive omzet voor 2017 liggen we redelijk op 1 lijn alleen voor 2018 is jou inschatting in mijn ogen heel conservatief. Ik zit zelf op 240 miljoen. Op basis van Q1 CC waarbij ze aangaven dat Q1 sterk was qua order intake. Hierbij ga ik uit dat TT minimaal op jaarbasis het orderboek weet aan te vullen met 300 miljoen voor dit jaar en uitgaande van een orderboek van 330 vorig jaar.

Wat is jou verwachting van het automotive orderboek voor komend jaar en zijn de uitlatingen van HG in de Q1 CC al verwerkt in jou automotive verwachtingen voor 2018?

[verwijderd]
0
quote:

PHJ schreef op 3 mei 2016 14:54:

Justin,

Ik zie in je plaatje dat je verwacht dat marketing gaat van 83mio naar 140mio, terwijl de consumer omzet maar licht stijgt van 624mio naar 650mio.
Kun je dat eens kunnen toelichten?

Danny.

Dat komt omdat ik omzet Consumer wat voorzichtig heb geschat en doordat product introducties altijd wel e.e.a. kosten. Ben wel met je eens dat ik dat wel heel voorzichtig heb gedaan, als je uitgaat van veel productintroducties dan mag je ook wel wat meer omzetgroei verwachten.

De marketing is nodig om fitness omzet te verdubbelen. Zie ook het interview met Goddijn door probeleggen (net gepost in het mei draadje). Tegelijkertijd zal PND een licht krimpende tak zijn, waar minder marketing in plaatsvindt.

Tot nu toe is Consumer een tak die niet zo goed performt als je zou willen. Ik ben enthousiaster over de andere drie divisies. Wie weet kan dat nu gaan draaien. Daarom ben ik wat voorzichtig met schatten. Maar goed, zelfs als dit een conservatieve schatting is, zie je dat zelfs dan de winstgevendheid flink zal toenemen. En dat TT dus ook meer ruimte krijgt om aan haar 'brand' te werken.
[verwijderd]
0
quote:

trend follower schreef op 3 mei 2016 15:26:

Justin,

Die groei in marge komt dit door veranderende productmix ( met hogere marges) en aanname aantrekkende EUR/USD?

En Automotive omzet voor 2017 liggen we redelijk op 1 lijn alleen voor 2018 is jou inschatting in mijn ogen heel conservatief. Ik zit zelf op 240 miljoen. Op basis van Q1 CC waarbij ze aangaven dat Q1 sterk was qua order intake. Hierbij ga ik uit dat TT minimaal op jaarbasis het orderboek weet aan te vullen met 300 miljoen voor dit jaar en uitgaande van een orderboek van 330 vorig jaar.

Wat is jou verwachting van het automotive orderboek voor komend jaar en zijn de uitlatingen van HG in de Q1 CC al verwerkt in jou automotive verwachtingen voor 2018?

Deels door omzetmix. De groei zit vooral in automotive. Dat is pure content en services. Elke euro groei daar komt bijna rechtstreeks naar de bottom line, omdat er vooral vaste kosten zijn aan maps en traffic.

Het gaat deels uit van een herstelde EUR-USD en deels door het feit dat die nieuwe wisselkoersen uiteindelijk hun effect verliezen. Als de inkoop duurder wordt (door een dure dollar) dan wordt dat in prijzen verwerkt. Maar dat gebeurt geleidelijk (industrie breed) en bijvoorbeeld bij nieuwe producten.

Vandaag zijn er nieuwe entrylevel PND's gelanceerd. De verkoopprijs daarvan zal gebaseerd zijn op de inkoopprijs om die dingen te maken, dus hebben weer de 'oude' brutomarges van toen je met 1 euro nog 1,30 dollar kon kopen.

Mijn verwachting van het orderboek is dat die in ieder geval hoger wordt dan vorig jaar. Ik denk zelfs ruim hoger. Dat zit een beetje in de automotive 2018 verwachtingen. Maar als je nu in 2016 een deal sluit zijn de eerste leveringen in 2018 en pas op volle kracht in 2019. Je zou dus verwachten dat de omzet uiteindelijk richting die 300 miljoen gaat kruipen.
trend follower
0
quote:

*Justin* schreef op 3 mei 2016 15:48:

[...]

Deels door omzetmix. De groei zit vooral in automotive. Dat is pure content en services. Elke euro groei daar komt bijna rechtstreeks naar de bottom line, omdat er vooral vaste kosten zijn aan maps en traffic.

Het gaat deels uit van een herstelde EUR-USD en deels door het feit dat die nieuwe wisselkoersen uiteindelijk hun effect verliezen. Als de inkoop duurder wordt (door een dure dollar) dan wordt dat in prijzen verwerkt. Maar dat gebeurt geleidelijk (industrie breed) en bijvoorbeeld bij nieuwe producten.

Vandaag zijn er nieuwe entrylevel PND's gelanceerd. De verkoopprijs daarvan zal gebaseerd zijn op de inkoopprijs om die dingen te maken, dus hebben weer de 'oude' brutomarges van toen je met 1 euro nog 1,30 dollar kon kopen.

Mijn verwachting van het orderboek is dat die in ieder geval hoger wordt dan vorig jaar. Ik denk zelfs ruim hoger. Dat zit een beetje in de automotive 2018 verwachtingen. Maar als je nu in 2016 een deal sluit zijn de eerste leveringen in 2018 en pas op volle kracht in 2019. Je zou dus verwachten dat de omzet uiteindelijk richting die 300 miljoen gaat kruipen.
Ok helder verhaal.
HG gaf echter alleen nog aan dat er eventuele extra kosten worden gemaakt wanneer nieuwe klanten overstappen, soort aanloop kosten. Voor bestaande klanten is dit echter niet het geval. Dus het winnen van marktaandeel gaat voorlop nog gepaard met aanloop kosten, maar dit effect valt voornamelijk in het eerste jaar al weg en zeker als contracten worden doorgerold.

[verwijderd]
0
quote:

trend follower schreef op 3 mei 2016 16:05:

[...]

Ok helder verhaal.
HG gaf echter alleen nog aan dat er eventuele extra kosten worden gemaakt wanneer nieuwe klanten overstappen, soort aanloop kosten. Voor bestaande klanten is dit echter niet het geval. Dus het winnen van marktaandeel gaat voorlop nog gepaard met aanloop kosten, maar dit effect valt voornamelijk in het eerste jaar al weg en zeker als contracten worden doorgerold.

De huidige opstartkosten zijn denk ik vooral PSA. Moet je voorstellen dat alle modellen van Peugeot en Citroen van TomTom gebruik maken. Tot nu toe zijn dat er nog 0,0. Dat worden er veel.

TomTom sluit deal met PSA Peugeot Citroën
Gepubliceerd: 24 juli 2012 08:06

Harold Goddijn van TomTom stelde dat het om een flinke opdracht gaat. ,,Het aantal PSA auto’s met een ingebouwde TomTom kan oplopen tot 2,5 miljoen”, aldus de topman.

www.z24.nl/ondernemen/tomtom-sluit-de...

Moet allemaal dus nog als omzet in de cijfers gaan lopen, terwijl er wel veel moeite is gedaan om het hele platform van PSA gereed te krijgen. Als het eenmaal staat, dan staat het. Dit is de eerste fabrikant die de volledige suite gaat gebruiken (maps, traffic, software) en er komen denk ik meerderen die dat gaan doen.

Ik kan me niet voorstellen dat dat eenzelfde aanloop gaat hebben. Ook Continental - de Tier1 die er tussen zit - was TT niet zo te spreken over. In principe moeten die componenten zonder al teveel moeite geïntegreerd kunnen worden. Dat is het hele idee achter 'productizen'.
Koos99
0
quote:

*Justin* schreef op 3 mei 2016 13:59:

Bijgewerkt

AB, voor je voorspelling. Je steekt er je nek mee uit.
Ik hoop dat je voorspelling voor 2017 meer in de buurt zit dan je voorspelling van vorig jaar voor het jaar 2016 (je voorspelling toen voor adj WPA 2016 was euro 43 cent). Ik vind deze voorspelling er realistischer uitzien dan die van vorig jaar.
boem!
2
quote:

Koos99 schreef op 3 mei 2016 19:39:

[...]

AB, voor je voorspelling. Je steekt er je nek mee uit.
Ik hoop dat je voorspelling voor 2017 meer in de buurt zit dan je voorspelling van vorig jaar voor het jaar 2016 (je voorspelling toen voor adj WPA 2016 was euro 43 cent). Ik vind deze voorspelling er realistischer uitzien dan die van vorig jaar.
Ook van mij een AB voor @Justin, voor zijn voorspelling. Hij steekt er inderdaad zijn nek mee uit.

Twee opmerkingen vooraf daarover aan justin:
Je telt belastingafdrachten mee als positief resultaat.
Je verwisselt mi de omzetten uit 2015 van telematics en licensing waardoor het groeitempo van telematics onvoldoende uit de verf komt en waardoor licensing groeit in 2016 ipv stabiliseert.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je voor 2016 de voorzichtige outlook van Tom2 hebt proberen te benaderen.
Ook de jaren erna ga je uit van een zeer voorzichtige groei in omzet van resp. 5 en 10%.
De "timing" is niet alleen van bijzonder belang indien je wilt scoren met de koers dat geldt ook zeker voor de uitkomst van voorspellingen van het resultaat voor 2016 en komende jaren.
Waar we met een redelijke grens van zekerheid vanuit kunnen gaan is dat:
De Opex en Apex zullen groeien in 2016. Ik heb uit de opmerkingen gemaakt tijdens de CC niet kunnen opmaken dat dat tempo wordt vervolgd in 2017-2018.
De bruto-marge zal toenemen de komende jaren. Ikzelf schat de marges 1% punt hoger in dan jou.
De timing vwb de omzet Automotive is de onzekere factor. Dit jaat gaat de deal met PSA de eerste feitelijke omzet opleveren. Deze deal zat niet in het orderboek 2013 ad 120 mio, 2014 240 mio of de 330 mio uit 2015.
Van bill tot book duurt 2 jaar waarna de omzet in ruwweg 5 jaar de omzet inloopt. De orderboeken 2013, 2014 en 2015 ad 700 mio in totaal zal tegen de feitelijke take-rate voor 20%(5 jaar) in de omzet van 2018 worden verantwoordt. Tel daarbij op de 20% van de waarde van de PSA deal en het aandeel van het orderboek 2016 dan moet het al gek lopen indien we in 2018 onder de 250 mio omzet Automotive noteren.

Met een positief momentum in Automotive zie ik voor 2016, 2017 em 2018:
Een omzet van 1.100 mio, 1.200 mio en 1.350 mio
Met een bruto-marge van resp 59%, 60% en 61% resteert er na
Een opex van 580 mio, 580 mio en 590 mio
Een operationeel resultaat van 70 mio, 140 mio en 235 mio en
Een netto resultaat van 55 mio, 115 mio en 185 mio.

Dehalve een adjusted wpa van 40 ct, 65 ct en 95 ct voor resp 2016, 2017 en 2018.

Met een beetje geluk in de timing van automotive heb ik jouw 43 ct adj wpa voor 2016 nog niet opgegeven.





Beperktedijkbewaking
0
quote:

*Justin* schreef op 4 mei 2016 07:16:

@mm had de fout al gezien
Verbeter het dan maar...
Dat van die belasting was me ook al opgevallen. Wat vind je van de rest van mm's opmerkingen?
trend follower
0
quote:

martinmartin schreef op 4 mei 2016 03:53:

[...]

Ook van mij een AB voor @Justin, voor zijn voorspelling. Hij steekt er inderdaad zijn nek mee uit.

Twee opmerkingen vooraf daarover aan justin:
Je telt belastingafdrachten mee als positief resultaat.
Je verwisselt mi de omzetten uit 2015 van telematics en licensing waardoor het groeitempo van telematics onvoldoende uit de verf komt en waardoor licensing groeit in 2016 ipv stabiliseert.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je voor 2016 de voorzichtige outlook van Tom2 hebt proberen te benaderen.
Ook de jaren erna ga je uit van een zeer voorzichtige groei in omzet van resp. 5 en 10%.
De "timing" is niet alleen van bijzonder belang indien je wilt scoren met de koers dat geldt ook zeker voor de uitkomst van voorspellingen van het resultaat voor 2016 en komende jaren.
Waar we met een redelijke grens van zekerheid vanuit kunnen gaan is dat:
De Opex en Apex zullen groeien in 2016. Ik heb uit de opmerkingen gemaakt tijdens de CC niet kunnen opmaken dat dat tempo wordt vervolgd in 2017-2018.
De bruto-marge zal toenemen de komende jaren. Ikzelf schat de marges 1% punt hoger in dan jou.
De timing vwb de omzet Automotive is de onzekere factor. Dit jaat gaat de deal met PSA de eerste feitelijke omzet opleveren. Deze deal zat niet in het orderboek 2013 ad 120 mio, 2014 240 mio of de 330 mio uit 2015.
Van bill tot book duurt 2 jaar waarna de omzet in ruwweg 5 jaar de omzet inloopt. De orderboeken 2013, 2014 en 2015 ad 700 mio in totaal zal tegen de feitelijke take-rate voor 20%(5 jaar) in de omzet van 2018 worden verantwoordt. Tel daarbij op de 20% van de waarde van de PSA deal en het aandeel van het orderboek 2016 dan moet het al gek lopen indien we in 2018 onder de 250 mio omzet Automotive noteren.

Met een positief momentum in Automotive zie ik voor 2016, 2017 em 2018:
Een omzet van 1.100 mio, 1.200 mio en 1.350 mio
Met een bruto-marge van resp 59%, 60% en 61% resteert er na
Een opex van 580 mio, 580 mio en 590 mio
Een operationeel resultaat van 70 mio, 140 mio en 235 mio en
Een netto resultaat van 55 mio, 115 mio en 185 mio.

Dehalve een adjusted wpa van 40 ct, 65 ct en 95 ct voor resp 2016, 2017 en 2018.

Met een beetje geluk in de timing van automotive heb ik jouw 43 ct adj wpa voor 2016 nog niet opgegeven.
MM zeer heldere analyse, maar ik verwacht niet dat het uiteindelijke resultaat zover afligt van de gegeven outlook. Als je goed kijkt, wat zijn dan de bewegende delen die voor zo`n fikse meevaller kunnen zorgen?

Ik zie dan alleen een sterkere vraag vanuit consumer of minder neergaande PND markt.

En de EUR/USD die behoorlijk mee zit, maar dit is deels gehedged waardoor het resultaat maar geleidelijk doorsijpelt in positive zin.

Ik neig toch meer naar de conservatieve hoek, waardoor de verwachte resultaten zoals geschetst door Justin mij iets realistischer ogen.

Maar diep van binnen hoop ik dat je gelijk krijgt :)
boem!
0
Het verschil tussen Justin en mij zit niet in de richting waarin het resultaat zich zal ontwikkelen.

Het is enkel een verschil in timing, wanneer gaan de gescoorde contracten in automotive werkelijk bijdragen.(ik loop 1 jaar voor op Justin)
Justin blijft aan de voorzichtige kant door de outlook van tom2 voor 2016 als basis te nemen en dan in de jaren erna 5% en 10% groei in te calculeren.
Ik denk dat Tom2 in 2016 een hogere groei zal laten zien in omzet dan de groei in 2015(5%) en die zou dan moeten komen vanuit Automotive.
Indien er geen vertraging was geweest bij PSA was de groei in 2015 al 10% geweest want met een productie van 2.5 mio auto's per jaar schat ik de omzet vanuit dat contract op 45 mio.
trend follower
0
quote:

martinmartin schreef op 4 mei 2016 16:45:

Het verschil tussen Justin en mij zit niet in de richting waarin het resultaat zich zal ontwikkelen.

Het is enkel een verschil in timing, wanneer gaan de gescoorde contracten in automotive werkelijk bijdragen.(ik loop 1 jaar voor op Justin)
Justin blijft aan de voorzichtige kant door de outlook van tom2 voor 2016 als basis te nemen en dan in de jaren erna 5% en 10% groei in te calculeren.
Ik denk dat Tom2 in 2016 een hogere groei zal laten zien in omzet dan de groei in 2015(5%) en die zou dan moeten komen vanuit Automotive.
Indien er geen vertraging was geweest bij PSA was de groei in 2015 al 10% geweest want met een productie van 2.5 mio auto's per jaar schat ik de omzet vanuit dat contract op 45 mio.
Maar jou bruto marges liggen ook al hoger. Persoonlijk denk ik dat HG heel goed zicht heeft/ kan inschatten aan het begin van het jaar wanneer de contracten daadwerkelijk beginnen te lopen en hoeveel dit uiteindelijk gaat bijdragen in cijfers. PSA heeft vertraging opgelopen en zoals HG heeft gecommuniceerd gaat dit geleidelijk in de automotive omzet lopen in 2016 en volgens mij op full speed in 2017.

Mijn punt is dat ik persoonlijk niet denk dat de automotive cijfers in positive zin kunnen verassen t.o.v. wat HG heeft gecommuniceerd.

[verwijderd]
1
@mm

Kan me redelijk vinden in je calculaties. Goddijn gaat echter uit van gelijkblijvende take-rates van 28% terwijl de marktkenners en analisten een verdubbeling verwachten in de komende 2 jaar. (bij de laatste cc is Goddijn wat positiever en heeft hij het ook over groei in take-rates). De gepubliceerde orderintake 2015 is echter gebaseerd op die 28%.
Vanaf 2018 gaat het naar mijn verwachting met de omzet automotive een stuk harder dan jouw cijfers. In 2017 zou je die trend al moeten gaan zien. Wellicht zelfs al heel voorzichtig in 2016.

De opmerking van Goddijn in het interview met probeleggen dat hij verwacht dat het marktaandeel automotive in de periode 2015-2020 groeit naar 50% (nu zo'n 20%) betekent echter nog veel meer groei. Dat moet je dus gaan zien in de orderintake 2016, 2017 en verdere jaren.

@tf
Goddijn zou ik niet zo maar geloven. Hij heeft over de take-rates van nu 28% gezegd dat hij verwacht dat die niet gaan groeien (in de recente uitspraken draait hij en geeft hij nu wel groei aan). De orderintake 2015 is echter gebaseerd op die 28%.
Dat terwijl de hele markt stelt dat er een groeiversnelling zal zijn in de komende 2 jaar naar 60-65% (en uiteindelijk gaat dat naar richting de 100%).
trend follower
0
quote:

groeibriljant schreef op 4 mei 2016 17:19:

@mm

Kan me redelijk vinden in je calculaties. Goddijn gaat echter uit van gelijkblijvende take-rates van 28% terwijl de marktkenners en analisten een verdubbeling verwachten in de komende 2 jaar. (bij de laatste cc is Goddijn wat positiever en heeft hij het ook over groei in take-rates). De gepubliceerde orderintake 2015 is echter gebaseerd op die 28%.
Vanaf 2018 gaat het naar mijn verwachting met de omzet automotive een stuk harder dan jouw cijfers. In 2017 zou je die trend al moeten gaan zien. Wellicht zelfs al heel voorzichtig in 2016.

De opmerking van Goddijn in het interview met probeleggen dat hij verwacht dat het marktaandeel automotive in de periode 2015-2020 groeit naar 50% (nu zo'n 20%) betekent echter nog veel meer groei. Dat moet je dus gaan zien in de orderintake 2016, 2017 en verdere jaren.

@tf
Goddijn zou ik niet zo maar geloven. Hij heeft over de take-rates van nu 28% gezegd dat hij verwacht dat die niet gaan groeien (in de recente uitspraken draait hij en geeft hij nu wel groei aan). De orderintake 2015 is echter gebaseerd op die 28%.
Dat terwijl de hele markt stelt dat er een groeiversnelling zal zijn in de komende 2 jaar naar 60-65% (en uiteindelijk gaat dat naar richting de 100%).
Ik snap je punt, maar zoals ik het zie and correct me if I`m wrong,
wordt de waarde van iedere automotive deal bepaalt op basis van fixed aantal aantal auto`s met een vooraf bepaalde levensduur(ergens tussen 3 en 5 jaar).

Extra omzet gaat dan toch pas gegenereerd worden nadat TT services weet te slijten bovenop de vooraf vast gestelde aantallen? ( mijn aanname is dat die extra omzet eventueel dan met name aan het einde van het contract bij gaat dragen. Omdat daar de grootste kans is dat de aantallen worden overschreden.)

Is het ook niet mogelijk dat die extra omzet al mee is genomen in het orderboek van het jaar daarop bijvoorbeeld? Dit is een wild guess

Graag jullie input
2.535 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 123 124 125 126 127 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront