TomTom « Terug naar discussie overzicht

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 8 februari 2016 08:02:

Tekst zat er al in ja, maar deed vanmorgen spellcheck :)
Dat vermoedde ik al, heel fijn om in de laatste overdenkingen mee te nemen.
We zullen het zien morgen,

bedankt,
Tini
[verwijderd]
0
Testen met "Looking beyond the horizon" op basis van V2V-communicatie:

newsroom.jaguarlandrover.com/en-in/jl...

Leuk om je realiseren dat dit soort alternatieven pas gaat werken wanneer alle deelnemende voertuigen over V2V-communicatie beschikken. De server-based "connected horizon" die TomTom en Bosch in hun filmpjes tonen heeft een veel geleidelijkere infasering. De server kan gevoed worden met bewezen techniek van de combi van OBD-data/sensoren + GPS + dataverbinding. De verspreiding kan via de reeds beschikbare Traffic-kanalen.
boem!
0
AB @Justin.

Met name de balans in jouw betoog tussen direct en uitgesteld voordeel is voor mij zeer verhelderend.
[verwijderd]
0
@Justin, AB. Mooi overzicht en stand van zaken. Persoonlijk denk ik dat laag 2 al in ADAS van belang is,dus niet pas bij de zelfrijdende auto. Volgens Tom2 rekenen zij o.a. tot ADAS:
•Advanced Lane Guidance
•Gradient and absolute height: used commercially for ECO drive applications, ECO routing and ETA calculations
•Curvature and geometry: allows for curve speed warnings for e-horizon providers

En dat is allemaal in de HD kaartinfo verwerkt.

Overigens vind ik de Velodyne Puck die Ford gaat toepassen wel een dure oplossing. Veels te hoge resolutie en dito prijs. Ze kunnen ook met een goedkopere solidstate versie (met lagere resolutie) uit de voeten.
[verwijderd]
0
Dat is zeker zo. Het is al in ADAS van belang en daarna ook in de zelfrijdende auto. De baten er uit zijn dus ook vanaf nu en niet pas vanaf 2020.

Zie tomtom schema. We zitten nu op level 3-4
automotive.tomtom.com/en/highly-autom...

[verwijderd]
0
Als de techniek faalt of anderzins niet functioneert staat alles stil , of knalt op elkaar of rijdt links i.p.v. rechts, misschien rijdt zo'n auto wel dwars door het hoofdkantoor van tom2. Hebben jullie dan je zin??

Wat een luchtkasteel.
Tom3
0
Was deze al langs gekomen? Het systeem wordt nu door de federale autoriteiten van de VS aangemerkt als chauffeur. Is toch wel een mijlpaal voor de sector.

www.reuters.com/article/us-alphabet-a...
[verwijderd]
1
quote:

Chameleon schreef op 10 februari 2016 22:51:

www.linkedin.com/in/geockc

zou i RoadDNA bij Mercedes of Faraday tegen zijn gekomen...
Interessant. Waar lees je dat van dat RoadDNA? Ik denk dat ik er over heen lees. Laatst heb ik een interessante chat gehad met Chris van zo'n drie kwartier. Erg aardige man. Dat hij nu bij Faraday zit is verrassend.

Ik zal de komende dagen wel eens polsen wat zijn visie op MobilEye versus HD maps is.
B_B
0
Embracing digital telepathy
Written by: Phil Botley | Published: 10 February 2016

The digital twin creates a fully symbiotic relationship between the virtual and the physical across the product’s whole life cycle to bring hidden benefits that engineers never thought existed.

The impact of the digital revolution on product development has been exponential in the last 25 years. Today, tools are capable of simulating products accurately and without considerable cost. Cloud technology has meant businesses and manufacturers of all sizes are able to create virtualisations of products without having to buy serious infrastructure.

As we continue to increase computing power and connectivity we are able to build a ‘digital twin’ that is a complete virtualisation that lives and evolves as physical products live and evolve. It is a concept of physical and virtual objects co-existing in the world, connected by networks, communicating between one another allowing and enabling seamless streams of information to be shared, controlled and passed between the two models.
.....
As trust and education continue to advance, the next exciting development will be complete collaboration in the control of the virtual and physical spaces. Having a single entity controlling both worlds will help to remove all duplicity – the holy grail of product development. However, there is likely to be a battle around who gains this control. In the automotive sector, as Google and Apple seek to establish their presence in the industry through the self-driving car, German manufacturers Audi, BMW and Mercedes have acquired Nokia’s navigation system, HERE Maps, to gain back control of their information systems.

The best way to manage this evolution may well be through regulations and licensing rather than propriety development. However, it is clear that manufacturers will not want to lose access to the information that a digital twin provides as they increasingly embrace the role of digital telepathy.
.....
www.eurekamagazine.co.uk/design-engin...

1 MAP voor alle auto's.
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 11 februari 2016 08:52:

[...]
Interessant. Waar lees je dat van dat RoadDNA? Ik denk dat ik er over heen lees. Laatst heb ik een interessante chat gehad met Chris van zo'n drie kwartier. Erg aardige man. Dat hij nu bij Faraday zit is verrassend.

Ik zal de komende dagen wel eens polsen wat zijn visie op MobilEye versus HD maps is.
Bovenin bij zijn profiel gegevens.

Achtergrond
Samenvatting
Highly-Automated Driving Maps specifications and development
High-accuracy 3D modeling of road and lane geometry
GDF, OpenDRIVE, NDS, ADASIS, OSM, HD Map (HERE), RoadDNA (TomTom), Sanborn HAD Maps

Experienced professional with Map Data, deCarta Map Engine, TeleNav Map Engine, RMS' Geospatial Data Model, Worked on both building maps and building applications based off of map data. Experience with Address Verification, Address Modeling, Address Cleansing, Data Cleansing OpenDRIVE, NDS, OSM, ADASIS.


Wel opmerkelijk. Chris en ik volgen elkaar ook op Twitter, maar ik had niet de indruk dat hij ooit bij Tom2 heeft gewerkt. Staat ook niet in zijn CV. Of lees ík daar overheen? Overigens vind ik wel dat je een beetje gelijk hebt over de radiostilte over RoadDNA Xynix. Geen woord er over in de CC en ook het weghalen van dat filmpje op Twitter. Hoogst opmerkelijk. Maarja, zoals met alles kom je er toch niet achter wat er nou werkelijk speelt achter de schermen bij Tom2.

Hopelijk krijg je deze persoon te spreken over MobilEye.
Chameleon
1
www.bullhornreach.com/job/2224929_loc...

Vacature Faraday via deze Chris. Zoeken iemand die ff een slam localisatie techniek ontwikkelt... @xynix, zou heel interessant zijn als jij meer info aan deze Chris kan onttrekken tav localisatie/RoadDNA etc.
[verwijderd]
0
quote:

Chameleon schreef op 12 februari 2016 19:34:

www.bullhornreach.com/job/2224929_loc...

Vacature Faraday via deze Chris. Zoeken iemand die ff een slam localisatie techniek ontwikkelt... @xynix, zou heel interessant zijn als jij meer info aan deze Chris kan onttrekken tav localisatie/RoadDNA etc.
AB. Zag hem ook voorbij komen op Twitter, meerdere vacatures inderdaad.
Deze is wel het meest uitgesproken qua technische requirements:
-SLAM
-Sensor processing and sensor fusion
-Point cloud processing
-Probabilistic filters (particle filters, Kalman filters)
-3D mapping and tracking
-Experience with sensors (radar, lidar, 3D depth / TOF, sonar, infrared, GPS, IMU)
-Experience with CAN communication
-Experience with embedded development platforms (Cuda, Nvidia, Renesas, TI)

Het geeft wel aan in welke richting ze bezig zijn en in ieder geval denken ze het nog zelf te kunnen ontwikkelen in plaats van het af te nemen van Tom2, MobilEye?
Chameleon
1
Ik vind het lastig. Ze zoeken een duizendpoot die ff een slam localisatie techniekje ontwikkelt, maar gaan in basis uit van een bachelor vereiste. Vreemd profiel. Ik kan mij voorstellen dat er niet al te veel mensen zijn die dit kunnen en die moeten bekend zijn en reageren niet op zo'n advertentie. Kortom, misschien zoeken ze toch meer iemand die bestaande technieken van derde partijen (zoals TT) kan inpassen in hun modellen en natuurlijk mooi meegenomen als zo iemand ook nog even het slam wiel uitvindt. Hoop dat Xynix nog wat info kan krijgen, ben erg benieuwd naar de mening van iemand uit het veld over RoadDNA.
[verwijderd]
0
Bedrijven plaatsen soms ook fake vacatures om de concurrentie op het verkeerde been te zetten..
[verwijderd]
0
quote:

cha44 schreef op 12 februari 2016 21:44:

Bedrijven plaatsen soms ook fake vacatures om de concurrentie op het verkeerde been te zetten..
Soms zetten ze ook zelfs berichtjes op beleggersfora zeker....
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 12 februari 2016 21:46:

[...]

Soms zetten ze ook zelfs berichtjes op beleggersfora zeker....
Verdiep je erin en je komt er achter..
[verwijderd]
0
quote:

cha44 schreef op 12 februari 2016 21:54:

[...]

Verdiep je erin en je komt er achter..
Nee, ik heb al best veel tijd in Tom2 gestoken en, oja, ben trouwens morgen de hele dag niet in de buurt van een computer.
Beter idee: Jij zoekt het ff uit. Kom op, het is weekend. Uiterlijk zondagavond voor 22:00u graag een overzichtje, hoeft niet meer dan 10 A4-tjes te zijn.
Go tiger!
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 12 februari 2016 21:58:

[...]

Nee, ik heb al best veel tijd in Tom2 gestoken en, oja, ben trouwens morgen de hele dag niet in de buurt van een computer.
Beter idee: Jij zoekt het ff uit. Kom op, het is weekend. Uiterlijk zondagavond voor 22:00u graag een overzichtje, hoeft niet meer dan 10 A4-tjes te zijn.
Go tiger!
Google zelf lekker. Ik heb beter dingen te doen.
3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront